Dakar 2011

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor SylviaVisser » wo jan 05, 2011 9:12

MartijnS schreef:Blijft mooi ja!
Prima tv zo :D

Mirjam Pol vind ik alleen een enorme muts, heb er echt niks mee..

Toch niet, hmmm jammer, was leuke roddel geweest :mrgreen:
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor MartijnS » wo jan 05, 2011 9:21

Hehe :D
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor David Westenbrink » wo jan 05, 2011 10:56

Tot op heden nog niks gevolgd en idd zonder echte kanshebbers is het voor mij niet spannend genoeg om te kijken.

Bij de auto's zullen we zonder fabrieksrijders nooit potten gaan breken, puur vanwege de immense belangen en het feit dat er voorlopig geen nederlander is die dergelijke offers qua tijd/geld kan opbrengen.

Nederland kent echter wel een aantal goede enduro pro's en bij de meer betaalbare vrachtwagens zie je dat we erg goed mee kunnen komen, zeker als er wat serieuzere fabriekssteun is.

Ik wacht dus op de volgende ECHTE rallyrijder die het Dakar verhaal ECHT serieus gaat aanpakken met een vrachtwagen, want met alle respect voor die knappe circuitboys, die 10 overalls meehebben omdat ze anders vies worden, die gaan voorlopig toch nog niks noemenswaardig doen :)

Dus Mark? Erik? ;) Wanneer gaan jullie het een keer spannend maken? :)
David Westenbrink

Berichtdoor Timpreza » wo jan 05, 2011 12:10

erikjan schreef:toch blijft het leuk om de Dakar te volgen:

> het duel tussen VanLoon en VanDeyne
> de MAN van vVliet
> Mirjam Pol
> de buggy van Coronel
> de strijd bij VW

ik noem maar een paar highlights...

He he, eindelijk iemand die iets positiefs te melden heeft.
Ik sluit me er ook bij aan. Het blijft gewoon een ontzettend zware rally en alle prestaties geleverd door wie dan ook verdienen respect!
Wanna play, catch me first..
Timpreza

Berichtdoor Harry37 » wo jan 05, 2011 12:13

Timpreza schreef:
erikjan schreef:toch blijft het leuk om de Dakar te volgen:

> het duel tussen VanLoon en VanDeyne
> de MAN van vVliet
> Mirjam Pol
> de buggy van Coronel
> de strijd bij VW

ik noem maar een paar highlights...

He he, eindelijk iemand die iets positiefs te melden heeft.
Ik sluit me er ook bij aan. Het blijft gewoon een ontzettend zware rally en alle prestaties geleverd door wie dan ook verdienen respect!

Top posting :) :) :)
Harry37

Berichtdoor Bert van Dijk » wo jan 05, 2011 12:14

David Westenbrink schreef:Tot op heden nog niks gevolgd en idd zonder echte kanshebbers is het voor mij niet spannend genoeg om te kijken.

Bij de auto's zullen we zonder fabrieksrijders nooit potten gaan breken, puur vanwege de immense belangen en het feit dat er voorlopig geen nederlander is die dergelijke offers qua tijd/geld kan opbrengen.

Nederland kent echter wel een aantal goede enduro pro's en bij de meer betaalbare vrachtwagens zie je dat we erg goed mee kunnen komen, zeker als er wat serieuzere fabriekssteun is.

Ik wacht dus op de volgende ECHTE rallyrijder die het Dakar verhaal ECHT serieus gaat aanpakken met een vrachtwagen, want met alle respect voor die knappe circuitboys, die 10 overalls meehebben omdat ze anders vies worden, die gaan voorlopig toch nog niks noemenswaardig doen :)

Nou David. Misschien voortaan toch eerst eens gaan kijken voordat je zoiets roept. Rijders als Martin van den Brink, Tonnie van Deijne en Erik van Loon doe je hiermee absoluut tekort!
Bert van Dijk

Berichtdoor ferry bakker » wo jan 05, 2011 12:52

Bert van Dijk schreef:
David Westenbrink schreef:Tot op heden nog niks gevolgd en idd zonder echte kanshebbers is het voor mij niet spannend genoeg om te kijken.

Nou David. Misschien voortaan toch eerst eens gaan kijken voordat je zoiets roept. Rijders als Martin van den Brink, Tonnie van Deijne en Erik van Loon doe je hiermee absoluut tekort!

Denk je? ik denk dat Mark de juiste instelling heeft om daar hard te gaan.
ferry bakker

Berichtdoor David Westenbrink » wo jan 05, 2011 12:54

Mijn definitie van potten breken is TOP 5, fabrieksjongens moeilijk maken. Van Loon en van Deijne doen t goed, maar noway near that...

Mijn definitie van ECHT serieus is dus ook met ECHT topmateriaal. En vd Brink rijdt in een vrachtwagen die 1000+ kg te zwaar is tov de toppers. Maar idd doet het goed.

Heeft niks te maken met respectloos zijn of iemand tekort doen. Die mannen realiseren zich dat zelf ook wel.

Ik kijk er met wellicht iets andere ogen naar, waardoor ik DE VERSLAGGEVING minder boeiend vind. Het blijft voor mij een snelheidssport en geen kaartleesrit. Een 40e plek in een veld van 80 is best goed en mag genoemd worden, maar hoeft niet verheerlijkt te worden.
David Westenbrink

Berichtdoor David Westenbrink » wo jan 05, 2011 13:46

ferry bakker schreef:
Bert van Dijk schreef:
David Westenbrink schreef:

The dutch Robby Gordon ;)
David Westenbrink

Berichtdoor antoine » wo jan 05, 2011 13:52

Ik weet niet of je daar zo blij mee moet zijn! Die rijd ook al op minuuuuuuuuuuuuten :D :D
Afbeelding
antoine

Berichtdoor mousti » wo jan 05, 2011 16:35

Ik denk de laatste Beneluxer die probeerde echt hard te gaan was volgens mij Henrard wat ie deed met onder andere de 'Duvel' Buggy was echt top 7de 1999 en 6de 2003. Jammer dat ik nergens de volledige resultaten van deze edities niet terugvind :(
mousti

Berichtdoor Lejan » wo jan 05, 2011 16:55

mousti schreef:Ik denk de laatste Beneluxer die probeerde echt hard te gaan was volgens mij Henrard wat ie deed met onder andere de 'Duvel' Buggy was echt top 7de 1999 en 6de 2003. Jammer dat ik nergens de volledige resultaten van deze edities niet terugvind :(

ik kan me ook nog een Grégoire De Mévius herinneren ,die probeerde ook hard te gaan.
Lejan

Berichtdoor briljant » wo jan 05, 2011 17:23

ferry bakker schreef:
Bert van Dijk schreef:

The dutch Robby Gordon ;)
Ik denk niet aan Mark als ik aan echte rallytoppers denk.
En al zeker niet aan Robby Gordon.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor Oeteldonkie » wo jan 05, 2011 19:26

Wat ik zojuist hoorde is dat Robbie Gordon uitgevallen is met een opgeblazen motor van zijn Hummer.

even afwachten tot dit officieel bekend gemaakt wordt...
Oeteldonkie

Berichtdoor Oeteldonkie » wo jan 05, 2011 20:11

20:04 Gordon met wielophangingsproblemen
In tegenstelling tot eerdere berichten heeft Robby Gordon (Hummer) geen opgeblazen motor, maar problemen met de voorwielophanging. Het is nog onzeker of hij door kan gaan.

Bron RTLGP
Oeteldonkie

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden