Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
mantaboy schreef:@Rutger-Jan: Dat vind ik een goede opmerking. Echter geef ik hier een indicatie van kosten die ik zelf redelijk kan herleiden en verdedigen. Het zou wat dat betreft goed zijn als bijvoorbeeld een penningmeester van een organisatie een inzicht geeft in het totaal kosten plaatje met een splitsing van de kosten zodat duidelijk word wat een rally per onderdeel kost.
Dan kan je als deelnemer redelijk bepalen waarom er een bepaald bedrag aan inschrijving gevraagd word en ook hoe dit tot stand komt. In dat geval kan je samenwerken om misschien tot een kostenbesparing te komen. Het lijkt mij dat er op dit forum voldoende mensen aanwezig zijn die in de diverse takken werkzaam zijn zodat er met gezamelijk optreden een kostenbesparing plaats kan vinden.
Goed voorbeeld, zoals nu het samenwerken van diverse teams in Barneveld, doet volgen. Wat dat betreft kan er naar mijn bescheiden mening nog meer samenwerking plaats vinden tussen de diverse organisaties. Bijvoorbeeld met een landelijke leverancier voor sommige benodigheden.
Ik ben van mening dat deze weg in de toekomst ook bewandelt zal moeten worden om de organisatie kosten dekkend te houden. De vraag is wel wanneer de diverse organisatoren deze stap zetten. Er is wel gezamelijk overleg, maar nog niet op alle punten.
whemink schreef:Waarom moeten vergunningen duur zijn? Ik kan me niet voorstellen dat dit een vermogen kost, anders zou bijvoorbeeld een wielrenner ook honderden euro's inschrijfgeld moeten betalen. Idem verzekereingen, de dekking is uiterst beperkt en het eigen risico hoog, moet de premie dan honderd euro per deelnemer zijn? Is er een standaard verzekering die voor alle wedstrijden en organisaties geldt? Ik vraag me af waarom er zo veel verschil is met het buitenland en dan (zonder commentaar op het fantastische werk dat de organisaties leveren) op feiten gebaseerd. Denk inderdaad dat het twee voor twaalf is en dat wellicht een "denktank" zeer goed zou kunnen functioneren om iedereen wakker te schudden en proberen het tij te keren.
kokkie schreef:Ja het is allemaal duur en dit en dat . . . maar de reden dat ik meer bij de zuider buren zit dan in Nederland is dat ik het er ook gezelliger vind.
Ik krijg daar het gevoel dat ik als klant word behandeld en daar word ik happy van, hier in Nederland ben ik een melk koe geworden.
Nu staat er in je papieren dat je een boete krijgt voor te laat op de keuring aanwezig zijn, terwijl we allemaal een leuk weekendje willen hebben en dit niet doen om op onze donder te krijgen als we een klein dingetje verkeerd doen.
Nu weet ik wel dat je die boete niet zo snel krijgt maar er is wel gedreigd en dat zet een toon bij de mensen.
Nog een iritatie punt begint vaak bij het keuren daar is de macht die een paar van de mannen hebben soms te erg voor woorden, voorbeeld ik word afgekeurd op een dingetje en dat was helemaal terecht!!! Vervolgens fiksen we dat en moet terug om het te laten zien maaaar we zijn 2 min telaat omdat het snotje druk is en worden niet meer geholpen terwijl de hele tent nog vol staat met wagens???
Onze auto had 1 ding wat verbeterd moest worden en ze verrekken het om het te af te handelen, dus we moeten de volgende morgen het verholpen probleem laten zien en hebben daar een tijd voor meegekregen, vervolgens komen ze zelf een half uur later aan kakken en kijken je een partij arrogant aan tja dan word je niet behandeld zoals het moet en begin je al geiriteerd aan de rally.
Belgie we worden afgekeurd op een te grote restrictor voor de turbo helemaal terecht 1mm te groot vervolgens is de hele keuringsboel bezig om voor ons om het probleem op te lossen?? En vervolgens brengen ze ons naar een staalboertje die ons een nieuwe restrictor draait voor een kratje bier?????dan zeg ik weer tja dit is gaaf ik kom zeker weer volgend jaar.
Het zal niet de bedoeling zijn van de organisaties maar in Nederland heb ik maar bij een paar evenementen dat in me welkom voel als deelnemer dus dat de organisatie blij is dat wij er zijn.
Bijvoorbeeld als er een rally krantje is zet iedereen erin die actief is dat jaar al is het maar 1 regel! Die mensen voelen zich dan wel meer betrokken bij het evenement.
En dan de beloningen Euregio vind ik een topper met de bekers omdat er veelmeer bekers zijn dan nodig, doe niet moeilijk en geef er gewoon drie per klasse ook al zijn er maar drie nou en lekker boeien. Je betaald je het schompes en een stukje blik van een paar knaken kan niet???
Met andere woorden ja het is duur maar het mag ook wel een beetje meer klant gericht worden door de diverse instanties en mensen.
Hoe was het ook al weer in de verkoop? De prijs is ondergeschikt aan het product toch.
greeets kokkie
van eck schreef:Je bent me een slag voor bastiaan, dit wilde ik net zeggen.
Deze discussie is al eens eerder geweest en toen er een organisatie met de begroting naar een rch avond kwam was er niemand.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast