WRC Rally de Portugal 2011

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor StevenK » zo maart 27, 2011 17:37

Nick41 schreef:ik moet toch helaas constateren dat de 2 Nederlandse deelnemers in de WRC met fabrieksmatriaal teweinig (zeker op gravel) talent hebben. Ik ben er zeker van als Kevin Abbring en Hans Wijs jr over deze wagens beschikten ze zeker in de slag waren met mannen zoals bv H Solberg, Wilson, Villagra etc en daar geen minuten op verloren zoals nu deze jongens..zonde :(

Ik moet helaas constateren dat er veel te veel Nederlanders zijn die niet kunnen waarderen dat we überhaupt mensen hebben die in het WRC rijden.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Ferdin » zo maart 27, 2011 17:48

StevenK schreef:
Nick41 schreef:ik moet toch helaas constateren dat de 2 Nederlandse deelnemers in de WRC met fabrieksmatriaal teweinig (zeker op gravel) talent hebben. Ik ben er zeker van als Kevin Abbring en Hans Wijs jr over deze wagens beschikten ze zeker in de slag waren met mannen zoals bv H Solberg, Wilson, Villagra etc en daar geen minuten op verloren zoals nu deze jongens..zonde :(

Ik moet helaas constateren dat er veel te veel Nederlanders zijn die niet kunnen waarderen dat we überhaupt mensen hebben die in het WRC rijden.

Nou idd.. :lol: denk niet dat Kevin en Hans het veel beter zouden doen.
Gun die mannen wat tijd,zij willen ook niks liever dan vooraan mee strijden :wink: .
Ferdin

Berichtdoor mitsufan3 » zo maart 27, 2011 18:16

Ferdin schreef:
StevenK schreef:

Gun die mannen wat tijd,zij willen ook niks liever dan vooraan mee strijden :wink: .

Dat is natuurlijk nog moeilijk te zeggen, vooral voor van Merksteijn. Het is tenslotte de eerste wedstrijd met deze auto. Maar voor Dennis.. Hij rijdt zeker zeer constant, wat zeker een goede zaak is. Vaak genoeg zien we weer hoe belangrijk constant rijden is voor het binnenhalen van punten. Echter ik vind dat er nog niet veel progressie te zien is. Hij komt qua tijden niet dichterbij de toppers. *Natuurlijk is het makkelijk praten vanaf de zijlijn* We mogen inderdaad blij zijn dat er eindelijk nederlanders meerijden!
mitsufan3

Berichtdoor Bartrallyfan » zo maart 27, 2011 18:58

Ferdin schreef:
StevenK schreef:

Dat tijd gunnen is net het probleem, Kevin en Hans hebben de tijd gehad en zie wat er van komt. Ze hebben een perfecte "vooropleiding"gehad maar het vervolg zit er helaas niet in. Erg erg jamer ze hadden nu redelijk mee gekund mits ze het juiste matteriaal hadden gehad, maar ja :cry:
Ik hoop dan maar dat er bij Dennis en Peter wel budget en zin is om door te gaan tot ze met de top mee kunnen al denk ik dat dat nog wel even zal duren.
rallyfanteam "de bende rond venray"
Bartrallyfan

Berichtdoor Ferdin » zo maart 27, 2011 19:06

Bartrallyfan schreef:
Ferdin schreef:
StevenK schreef:

Dat tijd gunnen is net het probleem, Kevin en Hans hebben de tijd gehad en zie wat er van komt. Ze hebben een perfecte "vooropleiding"gehad maar het vervolg zit er helaas niet in. Erg erg jamer ze hadden nu redelijk mee gekund mits ze het juiste matteriaal hadden gehad, maar ja :cry:
Ik hoop dan maar dat er bij Dennis en Peter wel budget en zin is om door te gaan tot ze met de top mee kunnen al denk ik dat dat nog wel even zal duren.

Idd :wink: of met alle RESPECT haal die Kimi en Block uit hun auto en stop daar Hans en Kevin daarin :!: :roll: .
Zo zonde van die wagens elke keer :D
Ferdin

Berichtdoor rally for ever » zo maart 27, 2011 19:33

Stephan46 schreef:Mij wel, Hirvonen had een lekke band en heeft die op de proef gewisseld.

Toen Hirvonen daar klaar mee was ging hij weer verder en kwam vlak voor Loeb terecht
waardoor Loeb lange tijd in zijn stof moest rijden en een halve minuut verloor!

Maar wat er nu gebeurd is heb ik niet mee gekregen, groot tijdverlies voor zowel Hirvonen als Latvala :(

Belachelijk dat Loeb boos wordt omdat Ford niet door wil geven dat hij er langs wil. Als de Citroëns vrijdag gewoon door hadden gereden, had hij er voor gestaan en er dus geen last van gehad. Typisch geval van iets met gokken en verliezen m.i.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
rally for ever

Berichtdoor rally for ever » zo maart 27, 2011 19:37

Ferdin schreef:Idd :wink: of met alle RESPECT haal die Kimi en Block uit hun auto en stop daar Hans en Kevin daarin :!: :roll: .
Zo zonde van die wagens elke keer :D

Haha, ok ga jij de rekening betalen...
Ben het er wel mee eens dat ik de 2 jr's graag eens in een competetieve auto zou zien.
Maar, hulde voor het presteren van de Nederlandse afvaardiging in Portugal!!!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
rally for ever

Berichtdoor Nick41 » zo maart 27, 2011 19:58

Tuurlijk vindt ik het mooi dat er 2 hollandse jongens nu mee rijden in de WRC...maar zonder hun achtergrond($) waren ze echt niet in beeld hoor..geef de echte talenten het budget en dan wordt het echt interessant voor rallyminded Nederland maar goed keep on dreaming..... :wink:
Nick41

Berichtdoor stefan » zo maart 27, 2011 20:42

Nick41 schreef:Tuurlijk vindt ik het mooi dat er 2 hollandse jongens nu mee rijden in de WRC...maar zonder hun achtergrond($) waren ze echt niet in beeld hoor..geef de echte talenten het budget en dan wordt het echt interessant voor rallyminded Nederland maar goed keep on dreaming..... :wink:

iemand een kotsbakje voor mij?
stefan

Berichtdoor erikjan » zo maart 27, 2011 20:47

wat zijn we toch altijd aan het zeuren in NL...

afgelopen weekend 4 NL deelnemers in actie in Portugal, waarvan 2 Twentenaren in een verse fabrieks WRC en 2 heren in een jonge Twentse Fabia S2000 step2, en weer is het niet goed...

binnenkort zullen de WRC's in aantal verdubbelen (de beide senioren rijden dan ook mee), is het dan nog niet goed ?!

even iets anders, ik ben heel tevreden met de uitzending van RallyReport van vandaag !
erikjan

Berichtdoor redwitch100 » zo maart 27, 2011 20:47

stefan schreef:
Nick41 schreef:Tuurlijk vindt ik het mooi dat er 2 hollandse jongens nu mee rijden in de WRC...maar zonder hun achtergrond($) waren ze echt niet in beeld hoor..geef de echte talenten het budget en dan wordt het echt interessant voor rallyminded Nederland maar goed keep on dreaming..... :wink:

iemand een kotsbakje voor mij?

ik heb nog wel een varkens trog, is dat groot genoeg.
[/list]
redwitch100

Berichtdoor redwitch100 » zo maart 27, 2011 20:49

erikjan schreef:wat zijn we toch altijd aan het zeuren in NL...

afgelopen weekend 4 NL deelnemers in actie in Portugal, waarvan 2 Twentenaren in een verse fabrieks WRC en 2 heren in een jonge Twentse Fabia S2000 step2, en weer is het niet goed...

binnenkort zullen de WRC's in aantal verdubbelen (de beide senioren rijden dan ook mee), is het dan nog niet goed ?!

even iets anders, ik ben heel tevreden met de uitzending van RallyReport van vandaag !

4 nl deelnemers??????? is timo buitenlands geworden ineens
[/list]
redwitch100

Berichtdoor David Westenbrink » zo maart 27, 2011 21:09

ERGENS heeft Nick wel gelijk natuurlijk... dus lijkt me onnodig hem volledig af te gaan branden. Niveau van Hans en Kevin is onvergelijkbaar... We weten allemaal dat zij Peter en Dennis om de oren zullen rijden...

Maar goed, zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar. Feit is wel dat de huidige WRC mannen het serieus aanpakken en dat is alleen maar te prijzen!!

En even heel gechargeerd;
Let it be! Kijk bijv. naar de Formule1! Vroeger alleen maar bereikbaar voor mensen met rijke achtergronden/zeldzame toptalenten. Tegenwoordig worden jonge jochies op hun 10e al gespot op puur hun talent en is hun hele weg al uitgestippeld. Gevolg: Tegenwoordig zijn het allemaal stuk voor stuk tot in den treure opgeleide voor hun 20e al mega ervaren overcalculerende toptalenten, die amper nog een fout maken. Gevolg saaie sport om te kijken!

Dus laat de rallywereld nog maar lekker een combinatie van toptalent en cowboys zijn :)
David Westenbrink

Berichtdoor stefan » zo maart 27, 2011 21:16

David Westenbrink schreef:ERGENS heeft Nick wel gelijk natuurlijk... dus lijkt me onnodig hem volledig af te gaan branden. Niveau van Hans en Kevin is onvergelijkbaar... We weten allemaal dat zij Peter en Dennis om de oren zullen rijden...

Maar goed, zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar. Feit is wel dat de huidige WRC mannen het serieus aanpakken en dat is alleen maar te prijzen!!

En even heel gechargeerd;
Let it be! Kijk bijv. naar de Formule1! Vroeger alleen maar bereikbaar voor mensen met rijke achtergronden/zeldzame toptalenten. Tegenwoordig worden jonge jochies op hun 10e al gespot op puur hun talent en is hun hele weg al uitgestippeld. Gevolg: Tegenwoordig zijn het allemaal stuk voor stuk tot in den treure opgeleide voor hun 20e al mega ervaren overcalculerende toptalenten, die amper nog een fout maken. Gevolg saaie sport om te kijken!

Dus laat de rallywereld nog maar lekker een combinatie van toptalent en cowboys zijn :)

jewel, maar het is voor die heren ook niet lekker om te horen dat andere Nederlanders beter zijn en op hun plek hadden moeten zitten. Zoiets mag je denken en niet hardop roepen...(mijn mening). Gelukkig mag iedereen zeggen wat hij/zij wil. Maar ik denk dat we hier zuinig mee moeten zijn en eerst maar eens moeten zien hoever Dennis en Peter zullen komen. Buiten Timo en Hans om dnek ik dat er in Nederland wel meer (betere) talenten zijn... dus zouden hun echt niet de enige zijn die talent hebben.
stefan

Berichtdoor Paperclip » zo maart 27, 2011 21:58

stefan schreef:.....
Zoiets mag je denken en niet hardop roepen...(mijn mening). Gelukkig mag iedereen zeggen wat hij/zij wil.
.....

Dit snap ik even niet meer, kan aan het tijdstip liggen hoor..... :wink: :P
Paperclip

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden