Franky schreef:spookie schreef:ferry bakker schreef:Hulde aan alle die mee geholpen hebben aan de rally, was denk ik goed voor elkaar, alleen jammer dat dit in de krant staat![]()
---------------------------------------------------------------------------------
'Kritiek na vergunning autorally'
EDE - Bij het verlenen van een vergunning voor een autorally in Ede is de natuurwetgeving met voeten getreden. Dat zegt raadslid Eric Letz van GroenLinks/PE.
De rally werd zondag gehouden op het kazerneterrein in Ede. Dat grenst aan een beschermd natuurgebied. Er is bij het verlenen van de vergunning geen milieutoets gedaan, terwijl het broedseizoen aan de gang is. Of het evenement gevolgen heeft gehad voor de broedende vogels, is niet duidelijk.
Letz heeft vragen gesteld aan het gemeentebestuur
------------------------------------------------------------------------------------
sorry ik weet het niet maar was dacht ik nog ver van bos en zo,
Sorry een milieutoets????
Voor een jaar terug reden erdaar elke dag tanks, vrachtwagen e.d rond.
En nu door een 60 autos het broedseizoen verstoren?
Sorry, maar ik vind dit een beetje vreemd overkomen zo.
In havelte reden de tanks.
Voor nog maar heel even.
Dat is niet waar. Niet alleen in Havelte en Oirschot.
In Ede zat luchtweerafweer. Onderstel is van Leopard (zelfde onderstel dus als Leopard 2 A6 die Nederland nu gaat verkopen.)
Cheetah's die al een tijdje geleden verkocht zijn...
Leopard 2 A6 die Nederland gaat verkopen (Onze trots "Show off force")
Sorry voor mijn off-topic. Maar ik vind het zonde dat we die Leo's kwijt raken. Dit zijn gewoon machtig mooie machines die alleen dor hun uiterlijk al genoeg afdwingen mocht het nodig zijn.