WRC - ADAC Rallye deutschland 2011

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

WRC - ADAC Rallye deutschland 2011

Berichtdoor joost85 » zo maart 27, 2011 20:42

Ik wil dit jaar voor het eerst naar de WRC rally van Duitsland gaan. Dit wordt tevens mijn aller eerste rally die ik ga bezoeken. Zijn er tips voor overnachtingsadressen, goede plaatsen om de proeven te bekijken e.d. ? Op de officiele site zie ik dat je 3 verschillende tickets hebt: goud, zilver en brons. Wat is nou precies het verschil tussen deze tickets ? Alvast bedankt voor de antwoorden
joost85

Berichtdoor red devil » zo maart 27, 2011 20:56

Gouden tickets: bezoek aan alle proeven,servicepark en Zit plaatsten tijdens de superspecial in trier (circus maximus)

Zilvertickets: bezoek aan alle proeven,servicepark en sta plaatsten tijdens de superspecial in trier

Bronze ticket: bezoek aan alle proeven,servicepark

overnachtingen zijn afhankelijk van je budget.
wij zitten al jaren in Landal sonnenberg (leiwen)
dicht bij de proeven van vrijdag en zondag
Maar kan ook goedkoper natuurlijk, op een camping of met de camper langs de proeven slapen...

Wat je een keermeegemaakt moet hebben is Panzerplatte, super sfeer en op de goede plekken zie je ze meerdere keren..
En de echte wijnrankproeven op vrijdag en zondag zijn ook super !
Volg onze opbouw van een Opel Ascona B tot rallyauto.
Kijk op www.vanbeek-autosport.nl
red devil

Berichtdoor stefan » zo maart 27, 2011 21:18

Ja, de Pfanzerplatte is super gaaf, met bussen vanaf een mega grote parkeerplaats word je daarnaartoe gereden. '
Vorig jaar ben ik ook voor het eerst naar WRC @ Duitsland geweest en heb in het NH hotel overnacht. Hier waren ook veel Nederlandse rijders aanwezig. Super hotel, erg netjes en strak aan de (doorgaande)autoweg die midden door Trier loopt. Dit jaar ga ik met volle overtuiging weer! Heb een super weekend gehad!
stefan

Berichtdoor mmrizio » zo maart 27, 2011 21:45

De belangrijkste tip is: Het topic van vorig jaar goed doorlezen... Daar staan de antwoorden op al jouw vragen al in.

Maurice
mmrizio

Berichtdoor joost85 » zo maart 27, 2011 21:49

Is de superspecial in trier een aanrader ?
joost85

Berichtdoor stefan » zo maart 27, 2011 21:51

mmrizio schreef:De belangrijkste tip is: Het topic van vorig jaar goed doorlezen... Daar staan de antwoorden op al jouw vragen al in.

Maurice

wat een aanradar is is de shakedown op de donderdag! Wij wisten niet dat de rijders een aantal keren over deze kp rijden! Dus je ziet de eerste 10... daarna rijden ze nog een aantal keer voordat de volgende 10 andere rijders komen. en je kan er super veel rondlopen en dus veel zien!echt geweldig!
stefan

Berichtdoor briljant » zo maart 27, 2011 22:24

joost85 schreef:Is de superspecial in trier een aanrader ?
nee niet echt.
Is een show proefje maar niet echt rally.
Zoals iedereen al meld, pantzerplatte en kp's in de wijnbergen.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor EvoV6 » zo maart 27, 2011 23:31

Ook makkelijk. Het boekje meebestellen van tevoren. Staan alle proeven met kaarten en info duidelijk in beschreven.

En wij mijden Trier altijd, megadruk enz.. Servicepark vind ik (persoonlijk) ook weinig aan..
DE Duitsland proeven zijn toch Panzerplatte (moet je keer meemaken. Het megaterrein, de bussen erheen, de sfeer, de massa en als je verder loopt megaveel mogelijkheden om te kijken) en de moezelproeven. (supermooi in de wijnvelden, heuvels enz)
EvoV6

Berichtdoor Sjeik1981 » di maart 29, 2011 4:53

alle bovenstaande, klopt. Vond persoonlijk wel lastig om mooie punten te vinden. Meer door het onbekende, er mag heel veel. Wij gaan nu voor tweede jaar, aanrader voor zondag, de gallerie dhronthal.
Sjeik1981

Berichtdoor Bjorn bruins » di maart 29, 2011 14:59

Wij gaan ook al jaren naar Duitsland,geweldige sfeer shake down is een aanrader,show start in trier is ook leuk ( wel op tijd aanwezig zijn!).
Voor overnachtingen kun je goed en goedkoop in Detzem of leiwen bij particulieren terecht, doen we al jaren. Deze Gestehauze kun je vinden op de site van de stad Trier.
En Panzerplatte moet je inderdaad meegemaakt hebben,ook in de tussentijd is er wel een leuk programma Historisch rally auto's.
Dus misschien tot ziens .
Bjorn bruins

Berichtdoor EvoV6 » za mei 14, 2011 19:56

Kans op het grootste startveld van het WK 2011.

En deelname van Tsjoen en Duval waarschijnlijk.

en meeste NL weer aanwezig?
bron: rallye-magazine.de

Auch aus den Benelux-Ländern scheint das Interesse erneut groß. Stellten im Vorjahr die Holländer mit 25 Teilnehmern noch vor Deutschland die meisten Teilnehmer rund um Trier, sollen neben dem Niederländer Bernhard ten Brinke auch die Belgier Peter Tsjoen und Francois Duval mit einem Start in Deutschland liebäugeln. Für Tsjoen wäre es der 14. WM-Start, für den ehemaligen Werksfahrer und Sieger der Rallye Australien 2005, Duval, gar der 85

http://www.rallye-magazin.de/top/topnews/d16/d/2011/05/12/wrc-ansturm-zur-rallye-deutschland/index.html
EvoV6

Berichtdoor Sjeik1981 » zo mei 15, 2011 10:59

Ik was net even aan het lezen op de website van de rally, maar er is hier en daar aardig wat veranderd.
M.n. de zaterdag 2 andere proeven. De Bosenberg special vervang st Wendelerland en de Birkenfelder stage vervangt Freisen Westrich. Daarbij is de Panzerplatte met 15 km ingekort. Ik vraag me alleen af hoe ze zoveel kilometers eruit kunnen halen, dat moet je wel haast de finish verplaatsen en daarbij veel lussen van de Platte zelf af halen om 15 km te skippen.

Zijn er toevallig nog mensen welke de kaarten van de twee bovenstaande proeven, Birkenfelder en Bosenberg, hebben. Aangezien ik alleen de kaarten van 2010 heb.

Daarbij denk ik trouwens wel dat de combinatie Birkenfeld/ Panzerplatten makkerlijker wordt en zo op de zaterdag meer proeven te zien is.
Sjeik1981

Berichtdoor briljant » zo mei 15, 2011 11:32

Afgelopen jaar was de Pantzerplatte ongeveer 15 km langer dan de jaren ervoor.
Dus zo moeilijk zal dit niet zijn voor de organisatie.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor Sjeik1981 » zo mei 15, 2011 12:18

Dat is waar, ik weet niet hoe de Panzerplatte toentertijd liep, in de Arena himself. Net zoveel draaien en keren?

Ik zag trouwens in tijdschema ook dat ze de 4 proeven op zaterdag achter elkaar rijden. Zonder remote service, waardoor je dus per boucle minder makkelijk meerdere proeven kan bekijken.
Sjeik1981

Berichtdoor marlous » zo mei 15, 2011 13:07

Zijn er toevallig nog mensen welke de kaarten van de twee bovenstaande proeven, Birkenfelder en Bosenberg, hebben. Aangezien ik alleen de kaarten van 2010 heb.

Daarbij denk ik trouwens wel dat de combinatie Birkenfeld/ Panzerplatten makkerlijker wordt en zo op de zaterdag meer proeven te zien is.[/quote]

In 2008 hebben ze Bosenberg en Birkenfeld ook gereden, zag k net op de kaart. Weet niet of de proeven dit jaar hetzelfde zijn als toen maar k heb 2 overzichtskaarten van 2008 dusse wil er wel 1 opsturen...
Owh zie net dat k er drie heb dus als er nog iemand is die k er blij mee kan maken...
marlous

Volgende

Keer terug naar Wedstrijden