BHV Expo Groep Rally 2004

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor nkroeze » vr mei 21, 2004 19:02

"Jan8x" is goed ingeburgerd in zowel t rechtsgebeuren als in de BHV, dus ik denk dat dat t probleem niet is :)

Luckyluck, leuk wat je daar zegt, maar de namen die je noemt waren, toch zeker enkelen, sponsoracties. En het klinkt zo alsof de BHV DE uitvinder ervan is! Nou, niet helemaal denk ik. Er zijn meer organisaties die al enkele tijd bezig zijn met "publieksproeven". Denk bijv. aan de Zuiderzee met de Munt.

Ennuh, Theo geen verstand van de sport? Dat ben ik niet met je eens, hooguit een "andere" kijk en denkwereld :):):)
Groeten Niels Kroeze
nkroeze@dds.nl
"Alles voor de kijkcijfers"
Afbeelding
nkroeze

Re: Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor V.D.G Rally team » vr mei 21, 2004 19:49

luckyluck wrote:
Theo,

Ik denk dat jij weinig of geen verstand van rally hebt, zoals trouwens meerderen hier op dit forum. Jullie hebben het allemaal over de entreegelden bij de BHV, en dat in ruil daarvoor de inschrijfgelden omlaag moeten. De entree komt er niet in plaats van, maar ernaast omdat een rally organiseren gigantisch veel geld kost, en alles uit de kast gehaald moet worden om zo'n evenement draaiende te houden. Zijn jullie bovendien vergeten wat de BHV allemaal al naar Roosendaal gehaald heeft. Om enkelen te noemen, Per Eklund, Erik Verhoef, Hans Bekx, Lancia Stratos, Audi Quattro A2, van Gils van Gils met zijspanracer, 4 Ieren die nu vrij frequent in NL rijden. enz. enz. De BHV heeft altijd geprobeerd het publiek waar voor hun geld te geven, en dat zal ook dit jaar weer het geval zijn. Bovendien zullen alle andere organisatie's ook op meer plaatsen entree gaan vragen net zoals nadat de BHV met entree op de industrieterreinen begon. De entree is bittere noodzaak voor een organisatie, helaas het is niet anders. Onhoudt 1 ding zeer goed, alle mensen die een rally(sprint) organiseren doen dit uit liefde voor de sport en verdienen niets aan een rally.

Alle rijders die je nu noemd mochten allemaal gratis deelnemen.
Zoals bij diverse andere organisators er zijn altijd rijden die ze uit nodigen.
zo genaamde publieks trekkers.
Dus zeg niet dat dat geld kost.
Peter v.d Gevel
V.D.G Rally team

Berichtdoor cvgn » vr mei 21, 2004 20:33

quote:
Ik vind het gewaagd van de organisatie van de BVH om het te doen. ook gezien vorig jaar er een sterk en mooi veld stond en dat dit jaar, gezien de intree heffing, het veld nog mooier en beter zou moeten zijn.
--------------------------------------------

Je kan ervan uitgaan dat alle deelnemers aan het BENELUX kampioenschap naar de BHV komen. In dit kampioenschap zijn GEEN schrapwedstrijden opgenomen, dus ergens moeten ze wel.
Die prijs van 20 euro voor een weekendpakket is echt niet veel als je het uitrekent over het aantal proeven.

Ik heb van de organisatie begrepen dat er zo'n 2000 vrijwilligers nodig zijn, die mensen moeten ook eten en slapen of denken jullie dat die mensen leven van lucht.

groeten uit Roosendaal.
groeten uit Roosendaal.
Carine van Gastel
cvgn

Berichtdoor Jan 8x » vr mei 21, 2004 20:52

Hallo allemaal,

Het is werkelijk heel simpel; geen entree = geen Achtmaal meer.

Worden wij commercieel? Nee, maar naast de niet vergoede kosten van telefoon, fax, auto etc. ga ik geen contanten in de rally stoppen om de balans rond te krijgen. Sommigen binnen ons bestuur hebben zelfs dat gedaan de afgelopen jaren!

Onze sponsoring is praktisch uitverkocht tegen hele aanzienlijke bedragen. Daar ligt het dus niet aan. Dat blijven ook al jaren dezelfde partners dus kennelijk bieden we hen wel wat.

Wij proberen ieder jaar aan ons evenement te bouwen en de puntjes systematisch op de i te krijgen voor alle betokkenen.

Ieren of andere buitenlanders met WRC's kosten al jaren gewoon geld!

Ons inschrijfgeld is daarbij al jaren een van de laagste van NL en dat willen we zo lang het kan zo houden.

Ik kan je daarbij verzekeren dat de helft van de toegang nog aan extra kosten in verband daarmee opgaan (afzetting, bemanning, drukken, goede doel).
Jan 8x

Berichtdoor Marcel Vogels » vr mei 21, 2004 21:56

Juist Peter v.d Gevel heeft gelijk , de regels zouden veel anders gesteld moeten worden, de zogenaamde dikke auto's(publiektrekkers) die hoeven veelal geen inschrijfgeld te betalen, terwijl ze al zo'n groot budget hebben om te rijden, en dan moeten de kleine teams dat wel betalen, maar zonder die kleine teams die ni betalen, geen dikke auto's die kunnen rijden, ze kunnen beter iedereen laten betalen, en dan prijsgeld geven , dan rijdt iedereen er echt voor per evenement!
en vergeet niet, er komen zeker minder bezoekers als je 20€ moet betalen voor hooguit 60 auto's te zien,minder publiek is minder populair voor de sport, en moeilijker om sponsors te vinden.en met die uitspraak eerder, bedoelde ik niet nl teams met dikke auto's maar om engelse en ieren te betalen om hierheen te komen. ze kunnen dan beter het inschrijfgeld voor de teams, verminderen
Marcel Vogels
Marcel Vogels

Berichtdoor Marcel Vogels » vr mei 21, 2004 22:00

Ik kan je daarbij verzekeren dat de helft van de toegang nog aan extra kosten in verband daarmee opgaan (afzetting, bemanning, drukken, goede doel).
[/quote]

trouwens er word al een lange tijd geroepen dat er officials te kort zijn , wat is daar het gevolg van, meer officials, meer lunchpakketten dat al meer geld kost , of gaat het ten koste van de veiligheid, omdat er nu veel meer officials bij een voorafsluiter moeten staan?
Marcel Vogels
Marcel Vogels

Berichtdoor StevenK » za mei 22, 2004 5:46

Marcel Vogels wrote:
Juist Peter v.d Gevel heeft gelijk , de regels zouden veel anders gesteld moeten worden, de zogenaamde dikke auto's(publiektrekkers) die hoeven veelal geen inschrijfgeld te betalen, terwijl ze al zo'n groot budget hebben om te rijden, en dan moeten de kleine teams dat wel betalen, maar zonder die kleine teams die ni betalen, geen dikke auto's die kunnen rijden, ze kunnen beter iedereen laten betalen, en dan prijsgeld geven , dan rijdt iedereen er echt voor per evenement!
en vergeet niet, er komen zeker minder bezoekers als je 20€ moet betalen voor hooguit 60 auto's te zien,minder publiek is minder populair voor de sport, en moeilijker om sponsors te vinden.en met die uitspraak eerder, bedoelde ik niet nl teams met dikke auto's maar om engelse en ieren te betalen om hierheen te komen. ze kunnen dan beter het inschrijfgeld voor de teams, verminderen

En hier ben ik het helemaal mee eens: waarom zou je mensen met dikke auto's (en dito budgetten) niet laten betalen of zelfs startgeld geven ?

Van het geld wat daar aan uitgegeven wordt, zouden misschien wel 10 of 15 kleinere teams kunnen starten.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor nkroeze » za mei 22, 2004 7:59

Misschien van de term "Publiekstrekker" gehoord?

Met alle respect hoor, maar kleinere teams als wij trekken het publiek niet! (hoewel ik met de volvo wel probeer ze te vermaken :))

Maar, staan er 4 of 5 wrc's op de lijst, lees je ook hier "Hey, dat wordt gaaf, wat een dik startveld", laat staan hoe dat dan bij de iets minder doorgewinterde rallyfan is....
Groeten Niels Kroeze
nkroeze@dds.nl
Afbeelding
nkroeze

Berichtdoor StevenK » za mei 22, 2004 8:27

luckyluck wrote:
Theo,

Ik denk dat jij weinig of geen verstand van rally hebt, zoals trouwens meerderen hier op dit forum.

Luc,

Ik denk dat je beter eerst eens wat meer posts van Theo kunt lezen, voor je zo een uitspraak doet.

Of bedoel je soms: 'Theo hoort niet bij één van de top-10 teams, net zoals de rest van de mensen die actief zijn op dit forum ?'
StevenK
Site Admin

Berichtdoor StevenK » za mei 22, 2004 8:28

nkroeze wrote:

Met alle respect hoor, maar kleinere teams als wij trekken het publiek niet! (hoewel ik met de volvo wel probeer ze te vermaken :))

Maar, staan er 4 of 5 wrc's op de lijst, lees je ook hier "Hey, dat wordt gaaf, wat een dik startveld", laat staan hoe dat dan bij de iets minder doorgewinterde rallyfan is....

Maar dat kan een organisator oplossen door meer communicatie. Als ze duidelijk maken (met borden, omroepers of wat dan ook) hoe hard de strijd in bijv. de N3 is..
StevenK
Site Admin

Berichtdoor kraats » za mei 22, 2004 9:48

Oke dames en heren,

Mijn vorige posting in deze topic was bewust een beetje provocerend omdat ik van mening ben dat we gewoonweg een keuze zullen moeten maken.

Want enerzijds roept men dat het allemaal niet uitkan en anderzijds wordt er niks geboden. Met dat niks bieden bedoel ik dat je geen 20€ gaat betalen per gezinslid om een ding langs te zien komen dat niks met rally te maken heeft, dus wens ik daar niet voor te betalen. Als ik Beks wil zien ga ik wel naar de rai. en de zogenaamde Grp B's die genoemd worden gaan echt niet tippen aan aan de toenmalige uitvoeringen. Al denken vele jongeren onder ons dat dit wel het geval is.

Ik en velen met mij lezen in deze topic een aantal goede opmerkingen maar er staan er ook een paa bij die het dus echt niet begrijpen....

Iemand roept iets over publiekstrekkende items. Maar dat publiek willen ze juist niet dus dat zie ik niet. Zoals ik het zie wil men geld verdienen aan het publiek dat er niet is. Publiek is inderdaad een forse kostenpost, en dat die groep moet betalen heb ik geen moeite mee. Persoonlijk ga ik in NL toch minder kijken. Want ja ik betaal liever wat meer en ga naar bijv. Ieper omdat daar wel wat geboden wordt/werd, maar dat komt mede doordat je daar de rally kunt "opsnuiven". Dus daar beleef je het wat meer.

Nu dan maar even over de BHV. Zij zijn reeds een aantal jaren op zoek naar een oplossing om enerzijds minder kosten te maken door het publiek weg te jagen en anderzijds publiektrekkende items neer te zetten. Reden GELD!! Geen enkel probleem mee maar als je dan savonds op een industrieterrein gepropt wordt, waar je onmogelijk fatsoenlijk kunt parkeren, dat je ook nog eens nergens mag staan omdat de afzettingen tot veel hilariteit leiden en omdat de deelnemers zo ongeveer op zijn in een bepaald kampioenschap, heb je toch wel lef om daar entree te heffen. Ik denk dan maar; "aldoende leert men". En het is niet erg dat er fouten worden gemaakt maar als de ondekenning er niet is verbeterd er niet veel. Qua proeven is het een geweldige rally maar ik denk dat welke organisatie dan ook gerust iets mag doen aan zelfevaluatie want sommige mensen vinden hun gestuntel wel heel erg goed van zichzelf.

Dus heel simpel: als je entree gelden wilt heffen bied dan wat en zorg voor een publicatie van de startlijst voor het evenement. Ik wil wel vantevoren weten waar ik het hele land voor doorrij, voor betaal en waar ik mijn kostbare tijd aan ga "verspillen".

Oja lucky..
waarom maak je nou een opmerking die meer over jou zegt dan over mij?
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor Turboboost » za mei 22, 2004 10:10

nkroeze wrote:

MMM....weet ik niet Niels, tuurlijk is het mooi om een Boers, Wevers, en al die andere toppers te zien, maar als ik dan van de Marel in de WRC zie rijden of bv. jou in de volvo, kijk ik liever naar een dwarse volvo! :) oftewel, ook met "mindere" auto's kun je het publiek vermaken, zo niet beter dan soms met een wrc of een dikke groep A.

Maar goed, 1000 mensen, 1000 meningen.
Turboboost

Berichtdoor nkroeze » za mei 22, 2004 10:59

kraats wrote:
Met dat niks bieden bedoel ik dat je geen 20€ gaat betalen per gezinslid om een ding langs te zien komen dat niks met rally te maken heeft, dus wens ik daar niet voor te betalen. Als ik Beks wil zien ga ik wel naar de rai. en de zogenaamde Grp B's die genoemd worden gaan echt niet tippen aan aan de toenmalige uitvoeringen. Al denken vele jongeren onder ons dat dit wel het geval is.

Iemand roept iets over publiekstrekkende items. Maar dat publiek willen ze juist niet dus dat zie ik niet.

Theo,

Ik beschouw jou in dit geval ook als "doorgewinterde rallyfan". De mensen die dat NIET zijn vinden een WRC weldegelijk gaaf! (en ik ook, heel eerlijk). Die willen deze "zovaak mogelijk" zien, en gaan dus na 10 auto's naar de volgende proef. De BHV heeft gemerkt dat dat problemen veroorzaakt, en dus gaan ze proberen dat te minderen! Hoe doe je dat? Oa door entree te heffen, maar vooral door voor het publiek een interessante show te bieden op een proef waar dat kan! Dat is dus o.a. het "volgepropte" industrieterrein waar jij het net over had. Becks, vd. Pol, de 4x4's en motoren (e.a.) zijn daar natuurlijk precies de goede items voor! Kijk naar de Euregio met de Porsche GT3, super toch?

turboboost wrote:

MMM....weet ik niet Niels, tuurlijk is het mooi om een Boers, Wevers, en al die andere toppers te zien, maar als ik dan van de Marel in de WRC zie rijden of bv. jou in de volvo, kijk ik liever naar een dwarse volvo! :) oftewel, ook met "mindere" auto's kun je het publiek vermaken, zo niet beter dan soms met een wrc of een dikke groep A.

Maar goed, 1000 mensen, 1000 meningen.

Dat geld voor Jou(ter):):) wel ja! Maar ik beschouw jou ook niet als "jan modaal", dus de niet doorgewinterde rallyfan. Die vind bijvoorbeeld de volvo's maar grote sloepen die enorm overhellen en helemaal geen snelheid inzit.

Steven wrote:
Maar dat kan een organisator oplossen door meer communicatie. Als ze duidelijk maken (met borden, omroepers of wat dan ook) hoe hard de strijd in bijv. de N3 is..

Dan nog! Er zijn echt veel mensen die voor de grote jongens komen! Hoe spannend de strijdt in N3 ook is, dat boeit echt niet! En daarnaast, deze mensen beslissen van te voren (n.a.v. de startlijst) of ze wel of niet komen, dus daar heeft een spannende strijd ook niks mee te maken!
Groeten Niels Kroeze
nkroeze@dds.nl
Afbeelding
nkroeze

Re: Re: Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor Werner » za mei 22, 2004 16:57

v.d.g rally team wrote:
werner wrote:
Het zou ook leuk ....... als ze daar live-beelden op krijgen. Dan zit ik lekker op de markt dure pilsjes te drionken hoor!

----------------------------------------
Dus jij bent geen echte rally fan.

Nou, ik denk het wel, en daarom vind ik het leuk als ik alles ook goed kan volgen. Dat is op de proef meestal best lastig, zeker op een buitenproef. Daar staat tegnover dat je daar wel de actie beter ziet. Maar als ik de keuze heb tussen langs de proef, of livebeelden kijken op een scherm bij op bijv de markt in R"daal, dan zou ik dat zeker overwegen. Denk ook aan betere bereikbaarheid (zelfs per ov) en betere voorzieningen (toilet, eten, drinken, zitten)
Volgas door de bocht met mijn achterwielaangedreven 1mk sterke zeer milieuvriendelijke racemonster!
Werner

Berichtdoor StevenK » za mei 22, 2004 17:52

Nog ff een idee mbt. tot het dogma 'minder bezoekers is slecht voor de sponsoren': waarom zorgen organisatie's er niet voor dat, bijv. bij de uitslaglijsten elke deelnemer logo's van 3 of 4 sponsoren (al dan niet roterend) weer kan geven ?

Dan levert elke hit op de uitslag-pagina exposure op voor die sponsoren :D

Het is dan natuurlijk wel belangrijk dat alle uitslag-lijsten volledig zijn en dat nergens alleen top-10 lijsten weergegeven worden.
StevenK
Site Admin

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden