Leuk weekend Rally meegemaakt die begint met een bezoek aan de service waar je bijna een moord voor moet doen om een parkeerplek te vinden als bezoeker of rijder.
Snap nog steeds niet dat ze daar geen oplossing voor hebben gevonden....
Als deelnemer zijnde moet je maar kijken waar je je verken auto moet neerzetten.
Terwijl je als VIP zijnde een speciale parkeerplaats pal naast de Service met beveiliging krijgt toegewezen. De service indeling leek ook als 1ste, 2de en 3de rangs...waarbij tussen rij 1 en 2 complete voetbal veld aan ruimte leeg was.
Voor de rest als er problemen met de service ruimte waren heeft de service Coordinator wel zijn best gedaan om die zo goed en zo snel mogelijk op te lossen. Die kwam netjes naar je toe en ging met je mee. Dus HULDE!
Infopakket.
Is het nou echt zo moeilijk om de Start en de Finish van de proeven correct erop te zetten? Prima dat je er geld voor vraagt... maar neem nou ook de moeite om het correct op te zetten. En mocht het al gedrukt zijn en er zijn wijzigingen plaats gevonden. Kan je dat toch door middel van een Bulletin aan de bezoekers laten weten? Simpel een A4tje in de tas erbij doen.
Officials.
Kom je bij KP9 en denk je dat je bij de Start uitkomt blijkt het de Finish te zijn (zie mijn vorige punt). Poging gewaagd om erheen te lopen. Staat er een official voor je neus die de weg blokkeert.
Official: " Wat gaan we doen?"
Ik: " We beginnen meestal met Goedemorgen!"
Maat van me: " We willen graag gaan kijken"
Official: " Dat doen we niet!"
Mat van me: "Lekker klant vriendelijk ben je! Je mag het ook op een normale manier zeggen dat we hier niet verder mogen."
Official: zei verder niks meer...
En dan snappen ze niet waarom het publiek af en toe zo reageert! Cursus manieren en communicatie zal voor sommigen niet verkeerd zijn denk ik.
Later die dag ook hele klantvriendelijke officials meegemaakt die hun werk zeer serieus nemen en de moeite nemen om op een "normale" manier mensen te benaderen wat 9 van de 10 keer veel beter werkt. Kwestie van hoe je iemand benaderd. Dit mag dus ook gezegd worden! HULDE!
Laatste proef. Situatie rechte stuk van 500 meter Chicane (zonder publiek) en dan 100 meter bocht naar Rechts. Bij de chicane
5 man en bij de bocht naar Rechts
5 man. En als je dan hoort dat de proef daarvoor 3 km ingekort is door te weinig officials vraag je je af waarom hier opeens 10 man staat.
En nu krijg ik natuurlijk reacties zoals : " Ga zelf een keer mee als official.."
Dat heb ik al meerdere malen gedaan. En weet als navigator ook de andere kant van het verhaal.
Wat was de reden trouwens dat Haverkate in eerste instantie afgekeurd was en niet mocht starten en later toch gestart was? Hoorde in de wandelgangen dat een bepaalde team zich dan ging terug trekken met alle gevolgen van dien voor de organisatie...
Kom maar op met reacties!