Schutte Informatisering Hellendoorn Rally 2011

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Hans Poortman » zo sep 18, 2011 20:26

briljant schreef:Hopelijk gaan we die weer meer in Nederland aan de start zien, als volgend jaar de nieuwe klasse is toegestaan.
Maar dan moet er eerst nog wel heel wat gebeuren wat betreft keurmeesters!!! :?

Was vrijdag wel even kantje boord of de rally het wel doorging.
Hans Poortman

Berichtdoor briljant » zo sep 18, 2011 20:32

Ja jammer dat maar een paar personen de sport zo kapot kunnen maken.
En ze hebben het zelf niet eens door.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor romar » zo sep 18, 2011 20:34

MartijnS schreef:Was wel een heel glad stuk van Veenhuizen, dat terzijde. Enorm modderig. Was ook het stuk waar ze vorig jaar alles afgegraven hebben tussen de twee doorkomsten door om het enigszins begaanbaar te maken :)

Van mij mogen ze die stukken er fijn uithalen, mits je dan nog een proef kunt maken zonder die stukken...
romar

Berichtdoor Patrickdeh » zo sep 18, 2011 21:05

romar schreef:Van mij mogen ze die stukken er fijn uithalen, mits je dan nog een proef kunt maken zonder die stukken...

Het was amper 15m bagger. Maar daar kreeg je wel 4 mooie bochten voor terug.
Ik heb het ook op film staan waar veenhuizen vast stond.
Zijn motor sloeg af en hij kreeg deze niet meer aan de praat.
Ze duwde hem weg omdat hij op dat moment de weg enorm blokkeerde.
Volg me op Facebook, Twitter, en YouTube om nooit een video te missen!
Patrickdeh

Berichtdoor Marcel Kuiper » zo sep 18, 2011 21:34

romar schreef:
MartijnS schreef:Was wel een heel glad stuk van Veenhuizen, dat terzijde. Enorm modderig. Was ook het stuk waar ze vorig jaar alles afgegraven hebben tussen de twee doorkomsten door om het enigszins begaanbaar te maken :)

Van mij mogen ze die stukken er fijn uithalen, mits je dan nog een proef kunt maken zonder die stukken...
Wat een gezeur dan kun je beter naar zandvoord of Assen met mekaar.[/quote]
Marcel Kuiper

Berichtdoor w rohaan » zo sep 18, 2011 21:35

Veenhuizen had de startmotor defect,had niets te maken met vastzitten .
hij liet de motor in de bocht afslaan
w rohaan

Berichtdoor per-fect » zo sep 18, 2011 21:54

Marcel Kuiper schreef:
romar schreef:

Wat een gezeur dan kun je beter naar zandvoord of Assen met mekaar.
[/quote]

Nee, Tís andersom als je dat leuk vind moet je gaan autocrossen,
metname de stukken achter op de Borkeld en deze bocht worden zo slecht bij de 2e boucle daar sloop een auto gewoon op !!
per-fect

Berichtdoor Patrickdeh » zo sep 18, 2011 22:47

Ik heb de beelden van veenhuizen geupload.

http://www.youtube.com/watch?v=UFCQ5VXljxs

Hier zie/hoor je duidelijk dat ie zijn wagen niet meer aan de gang krijgt en dat hij echt in de weg staat.
Volg me op Facebook, Twitter, en YouTube om nooit een video te missen!
Patrickdeh

Berichtdoor bart8016 » zo sep 18, 2011 23:08

briljant schreef:Ja jammer dat maar een paar personen de sport zo kapot kunnen maken.
En ze hebben het zelf niet eens door.

Dit weekend de J-L Dumont rally gereden in België. Geen enkel probleem ondervonden, van wat er bij jullie vrijdag is gebeurd. Hulde voor hoe er daar auto's gekeurd worden!
bart8016

Berichtdoor antoine » ma sep 19, 2011 7:35

Hans Poortman schreef:
briljant schreef:Hopelijk gaan we die weer meer in Nederland aan de start zien, als volgend jaar de nieuwe klasse is toegestaan.
Maar dan moet er eerst nog wel heel wat gebeuren wat betreft keurmeesters!!! :?

Was vrijdag wel even kantje boord of de rally het wel doorging.

Wie A zegt ... mag ook via PM :wink:

Edit: B is al ontvangen, bedankt!
Afbeelding
antoine

Berichtdoor ijsbeer » ma sep 19, 2011 8:09

Leuk weekend Rally meegemaakt die begint met een bezoek aan de service waar je bijna een moord voor moet doen om een parkeerplek te vinden als bezoeker of rijder.
Snap nog steeds niet dat ze daar geen oplossing voor hebben gevonden....
Als deelnemer zijnde moet je maar kijken waar je je verken auto moet neerzetten.
Terwijl je als VIP zijnde een speciale parkeerplaats pal naast de Service met beveiliging krijgt toegewezen. De service indeling leek ook als 1ste, 2de en 3de rangs...waarbij tussen rij 1 en 2 complete voetbal veld aan ruimte leeg was.

Voor de rest als er problemen met de service ruimte waren heeft de service Coordinator wel zijn best gedaan om die zo goed en zo snel mogelijk op te lossen. Die kwam netjes naar je toe en ging met je mee. Dus HULDE!

Infopakket.
Is het nou echt zo moeilijk om de Start en de Finish van de proeven correct erop te zetten? Prima dat je er geld voor vraagt... maar neem nou ook de moeite om het correct op te zetten. En mocht het al gedrukt zijn en er zijn wijzigingen plaats gevonden. Kan je dat toch door middel van een Bulletin aan de bezoekers laten weten? Simpel een A4tje in de tas erbij doen.

Officials.
Kom je bij KP9 en denk je dat je bij de Start uitkomt blijkt het de Finish te zijn (zie mijn vorige punt). Poging gewaagd om erheen te lopen. Staat er een official voor je neus die de weg blokkeert.

Official: " Wat gaan we doen?"
Ik: " We beginnen meestal met Goedemorgen!"
Maat van me: " We willen graag gaan kijken"
Official: " Dat doen we niet!"
Mat van me: "Lekker klant vriendelijk ben je! Je mag het ook op een normale manier zeggen dat we hier niet verder mogen."
Official: zei verder niks meer...

En dan snappen ze niet waarom het publiek af en toe zo reageert! Cursus manieren en communicatie zal voor sommigen niet verkeerd zijn denk ik.

Later die dag ook hele klantvriendelijke officials meegemaakt die hun werk zeer serieus nemen en de moeite nemen om op een "normale" manier mensen te benaderen wat 9 van de 10 keer veel beter werkt. Kwestie van hoe je iemand benaderd. Dit mag dus ook gezegd worden! HULDE!

Laatste proef. Situatie rechte stuk van 500 meter Chicane (zonder publiek) en dan 100 meter bocht naar Rechts. Bij de chicane 5 man en bij de bocht naar Rechts 5 man. En als je dan hoort dat de proef daarvoor 3 km ingekort is door te weinig officials vraag je je af waarom hier opeens 10 man staat.

En nu krijg ik natuurlijk reacties zoals : " Ga zelf een keer mee als official.."
Dat heb ik al meerdere malen gedaan. En weet als navigator ook de andere kant van het verhaal.

Wat was de reden trouwens dat Haverkate in eerste instantie afgekeurd was en niet mocht starten en later toch gestart was? Hoorde in de wandelgangen dat een bepaalde team zich dan ging terug trekken met alle gevolgen van dien voor de organisatie...

Kom maar op met reacties! :)
ijsbeer

Berichtdoor Jan Kamphuis » ma sep 19, 2011 9:17

per-fect schreef:
Marcel Kuiper schreef:
romar schreef:

Wat een gezeur dan kun je beter naar zandvoord of Assen met mekaar.

Nee, Tís andersom als je dat leuk vind moet je gaan autocrossen,
metname de stukken achter op de Borkeld en deze bocht worden zo slecht bij de 2e boucle daar sloop een auto gewoon op !![/quote]

Helemaal mee eens Erwin !
Jan Kamphuis

Berichtdoor Robert Rally » ma sep 19, 2011 9:52

over vriendelijke officials gesproken,

op een kp(1e maal ypelo) wouden wij eerst in een weiland netjes achter het lint gaan staan, dit mocht niet van meneer omdat het privégrond was, en de mensen die er al stonden waren volgens meneer de mensen van de grond. dat was prima, tot dat er nog iemand bij kwam(een aanwondende) die zei dat de grond wat aan de andere kant lag, van de zelfde mensen was, en daar wel iedereen stond.
en die beste man zei ook nog dat het de boer van wie de grond was niet uit maakte in welk weiland we stonden.
dat maakte volgens de official niks uit, dat weiland was te gevaarlijk om te staan.
da vraag ik mij af: mag er dan wel een invalide persoon staan in een elektrische rolstoel, strak langs de baan in het "onveilige weiland"?

en we mochten niet achter het lint op de weg staan, want dat was de remzone. maar daarvoor is het lint toch? niet dat het lint wat tegenhoudt, maar in het boekje van de rally staat toch duidelijk: sta achter het lint.
en op mijn vraag aan de official waarom hij er wel stond, kreeg ik als antwoord: ik heb een hesje aan, en ik weet waar ik wel mag staan.

nou sorry hoor, maar in mijn ogen was dit gewoon een zeikerd die daar alleen zijn plekkie wou houden
Robert Rally

Berichtdoor official29111 » ma sep 19, 2011 10:16

Ik schrik toch wel van alle verhalen over wantoestanden met officials en dergelijke.
De reden dat er in eerste instantie zoveel officilas tekort waren en uiteindelijk op elke post best veel officials stonden was omdat de organisatie er niet meer uitkwam en dit op het laatste moment bij de verschillende officialverenigingen op hun bord gooide. Deze zijn onderling koortsachtig gaan schuiven en ruilen en daardoor waren er uiteindelijk toch genoeg mensen.

Ben het overigens met jullie kritiek op officials deels eens. Ik denk dat de verschillende verenigingen daar een schone taak wacht, met name het omgaan met stress, en het aanleren van een pro-actieve houding. Ik weet dat er ook officials zijn die eerst hun post laten volstromen met publiek en op het moment dat de 0-rijder start als een idioot beginnen mensen achter de linten te krijgen......TE LAAT.

Mijn ervaring is: zorg dat je erbij bent als het publiek toestroomt, wijs mensen veilige plaatsen aan geef aanwijzingen ipv bevelen, dan heb je als de KP begint rust op je post en kun je genieten van de sport. 'T is allemaal niet zo ingewikkeld!
official29111

Berichtdoor MartijnB » ma sep 19, 2011 10:42

ijsbeer schreef:Leuk weekend Rally meegemaakt die begint met een bezoek aan de service waar je bijna een moord voor moet doen om een parkeerplek te vinden als bezoeker of rijder.
Snap nog steeds niet dat ze daar geen oplossing voor hebben gevonden....
Als deelnemer zijnde moet je maar kijken waar je je verken auto moet neerzetten.
Terwijl je als VIP zijnde een speciale parkeerplaats pal naast de Service met beveiliging krijgt toegewezen. De service indeling leek ook als 1ste, 2de en 3de rangs...waarbij tussen rij 1 en 2 complete voetbal veld aan ruimte leeg was.

Voor de rest als er problemen met de service ruimte waren heeft de service Coordinator wel zijn best gedaan om die zo goed en zo snel mogelijk op te lossen. Die kwam netjes naar je toe en ging met je mee. Dus HULDE!

Infopakket.
Is het nou echt zo moeilijk om de Start en de Finish van de proeven correct erop te zetten? Prima dat je er geld voor vraagt... maar neem nou ook de moeite om het correct op te zetten. En mocht het al gedrukt zijn en er zijn wijzigingen plaats gevonden. Kan je dat toch door middel van een Bulletin aan de bezoekers laten weten? Simpel een A4tje in de tas erbij doen.

Officials.
Kom je bij KP9 en denk je dat je bij de Start uitkomt blijkt het de Finish te zijn (zie mijn vorige punt). Poging gewaagd om erheen te lopen. Staat er een official voor je neus die de weg blokkeert.

Official: " Wat gaan we doen?"
Ik: " We beginnen meestal met Goedemorgen!"
Maat van me: " We willen graag gaan kijken"
Official: " Dat doen we niet!"
Mat van me: "Lekker klant vriendelijk ben je! Je mag het ook op een normale manier zeggen dat we hier niet verder mogen."
Official: zei verder niks meer...

En dan snappen ze niet waarom het publiek af en toe zo reageert! Cursus manieren en communicatie zal voor sommigen niet verkeerd zijn denk ik.

Later die dag ook hele klantvriendelijke officials meegemaakt die hun werk zeer serieus nemen en de moeite nemen om op een "normale" manier mensen te benaderen wat 9 van de 10 keer veel beter werkt. Kwestie van hoe je iemand benaderd. Dit mag dus ook gezegd worden! HULDE!

Laatste proef. Situatie rechte stuk van 500 meter Chicane (zonder publiek) en dan 100 meter bocht naar Rechts. Bij de chicane 5 man en bij de bocht naar Rechts 5 man. En als je dan hoort dat de proef daarvoor 3 km ingekort is door te weinig officials vraag je je af waarom hier opeens 10 man staat.

En nu krijg ik natuurlijk reacties zoals : " Ga zelf een keer mee als official.."
Dat heb ik al meerdere malen gedaan. En weet als navigator ook de andere kant van het verhaal.

Wat was de reden trouwens dat Haverkate in eerste instantie afgekeurd was en niet mocht starten en later toch gestart was? Hoorde in de wandelgangen dat een bepaalde team zich dan ging terug trekken met alle gevolgen van dien voor de organisatie...

Kom maar op met reacties! :)

Iets met een sequentiele bak die niet gehomologeert is in een M3 Alex....?
En Haverkate die wel het evenement sponsort
MartijnB

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden