Schutte Informatisering Hellendoorn Rally 2011

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor mmrizio » ma sep 19, 2011 10:43

Ik krijg dit keer toch weer neiging om te reageren op de official-discussies. Er is absoluut ruimte voor verbetering, en elke kans daartoe moeten we aangrijpen.

Maar: Bezoek voor de gein eens een paar rallies in het buitenland, dan kom je er achter dat de Nederlandse officials lang zo 'slecht' nog niet zijn. Sterker nog: Mocht je op een proef in Belgie of Duitsland goede officials tegenkomen, is de kans groot dat het Nederlanders zijn! Daadkrachtig, communicatief, inzicht in de gevaren van de sport enz.

Dit gezegd hebbend: Er zijn er ongetwijfeld ook die nog eea te leren hebben, en ik hoop dat de official clubs en de mede officials dat ook weer goed oppakken.

Maurice
mmrizio

Berichtdoor Holkers » ma sep 19, 2011 10:48

Schone taak voor de officialclubs. De tijden dat het publiek ja en amen deed, zijn helaas voorbij. Publiek is mondiger en doen vaak dingen juist anders dan de bedoeling is (niet daar staan zeggen en dan juist daar gaan staan). Communicatie is dus een nieuwe tak van sport in het takenpakket van de officials. Zijn er ook voldoende, meer dan voldoende, die het wel netjes aanpakken zonder problemen, maar een (opfris)cursus crowd control is misschien wel handig
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor JoostS » ma sep 19, 2011 11:00

Heb ook geen zin in een pagina-lange discussie, want heb weer genoeg prima officials gezien!
Echter ook een keer redelijk fout zien gaan, echt ruzie en bijna handgemeen met het publiek.
Maar ook hier, en dat is bijna altijd het geval, wist het publiek niet waar ze aan toe waren. Een paar mensen mochten wel voor het lint staan, andere mensen gingen dat ook doen en die mochten dan weer niet daar staan. Met als gevolg een flinke discussie. Was niet nodig geweest.
Duidelijkheid en logica, daar ontbreekt het nog wel eens aan! Als die er nl. niet is ontstaan er discussies en dan is het vaak al te laat.

Ander positief punt, op KP7 stond het publiek netjes achter het lint, maar toch best een tricky puntje. Toen de proef afgelopen was en al het publiek weg was werd de toeschouwerszone daar aangepast zodat ze bij de tweede doorkomst veel veiliger stonden. Zo hoort het!
Ook de (3!) officials op dit enorm drukke punt: http://www.youtube.com/watch?v=2nxAANexOGg#t=2m33s hadden het super voor elkaar.
Busladingen vol met VIPs, misschien wel het drukste punt van de rally en dan met z'n drieën alles netjes onder controle houden, goed gedaan.
Bekijk alle video's op mijn Youtube kanaal: http://youtube.com/Rallymedia
JoostS

Berichtdoor official29111 » ma sep 19, 2011 11:13

Arfman schreef:
Voor de rest niets dan lof voor de officials, zonder hen geen rally.

Thanx :D :D
official29111

Berichtdoor kraats » ma sep 19, 2011 12:05

Ik ben ook een keer als toeschouwer bij een rally geweest. Ik vond het een prachtig evenement, echt waar! Alle officials die ik heb gezien hebben hun taken uitmuntend uitgevoerd! Als we deze mensen niet hebben is de sport ten dode opgeschreven.

Dat de organisatie wat vreemd over kwam met het wisselen van de proeven ten opzichte van de publieksinfo wist ik al toen ik thuis was, voor vertrek. Dan heb ik het over KP 7 die ineens 8 werd en andersom.
Geen probleem, want een beetje toeschouwer rijdt dan gewoon naar een andere KP. De start en de finish waren, evenals de rijrichting dus, niet duidelijk. Maar een beetje bellen met officials doet dan wonderen.

Dus eigenlijk was er voor ons geen enkel probleem!
Normaal lees ik hier altijd gezeik over het uitlopen van het tijdschema, maar nu het toch allemaal redelijk liep (voor het publiek) lees ik daar niets over. Ik denk dat rijders daar anders over denken, maarja dat vinden weinigen hier belangrijk. Maar dat zijn wel de klanten van een organisatie!

Maar ik persoonlijk heb een top rally gezien, en als rijders daar ook zo over denken is het goed. Maar daar heb ik nog niet veel meningen over gehoord. (Wel een paar gelezen....)
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor mantaboy » ma sep 19, 2011 12:23

MartijnB schreef:Iets met een sequentiele bak die niet gehomologeert is in een M3 Alex....?
En Haverkate die wel het evenement sponsort

Nou, er zouden toch geen bergingsauto's meer beschikbaar zijn op de kp's als die niet mocht starten? :roll: :shock:
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor rally-idioot » ma sep 19, 2011 13:29

Problemen met de tijdwaarneming, dacht ik.
rally-idioot

Berichtdoor Berto » ma sep 19, 2011 13:37

mantaboy schreef:[
Nou, er zouden toch geen bergingsauto's meer beschikbaar zijn op de kp's als die niet mocht starten? :roll: :shock:

Je hebt dezelfde bron als ik, zie ik.... :wink:

Nog even een compliment voor de officals op KP1, volgens mij post 12 (net na de manege in Luttenberg, bij de haaks rechts)

TOPPIE geregeld jongens!!
Vrijdag nacht is er een andere motor in de BMW gezet en zaterdag reed ie weer (alle proeven), maar dat hebben jullie gezien, Geweldig!
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto

Berichtdoor tt » ma sep 19, 2011 15:42

Nog een puntje: Zaterdagochtend heb ik een aantal malen gehoord op rallyradio dat het publiek bij de eerste 2 proeven bij het onverhard midden op de weg stond.
Later ook van Adrie Gros gehoord (viel uit op kp10,hebben we even naar de service gebracht) dat ze midden op een fietspad stonden waar ze over heen reden.Is dit opgeblazen? of wil iedereen een mooie foto maken. Kijk dan gewoon de film van rallymedia.
tt

Berichtdoor marcoellen » ma sep 19, 2011 16:13

Berto schreef:
mantaboy schreef:[

Je hebt dezelfde bron als ik, zie ik.... :wink:

Nog even een compliment voor de officals op KP1, volgens mij post 12 (net na de manege in Luttenberg, bij de haaks rechts)

TOPPIE geregeld jongens!!
Vrijdag nacht is er een andere motor in de BMW gezet en zaterdag reed ie weer (alle proeven), maar dat hebben jullie gezien, Geweldig!

Graag gedaan bertho je hebt het inderdaad over het goede punt.was gezellig toch daar :-p
marcoellen

Berichtdoor Jan Erik Rietman » ma sep 19, 2011 16:30

Ik heb vrijdag en zaterdag in totaal 7 Kp's gedaan. Bij geen van deze kp's problemen gezien tussen publiek en officials. Misschien hebben 100 mensen problemen gehad en de overige duizenden niet.

Over de kaarten, tja, op twitter en ook hier op het forum was er genoeg te vinden over het inkorten bij Rijssen en omdraaien van kp 7 en 8.

Ik vraag me af of mensen zich nog voorbereiden om te gaan kijken. Een goede (staf)kaart en kaarten van oudere edities bij de hand is natuurlijk erg gemakkelijk. Twitter en hier het forum volgen helpt ook(iedereen heeft toch bijna mobiel internet?!)

Een goede voorbereiding , het halve werk.
Jan Erik Rietman

Berichtdoor ijsbeer » ma sep 19, 2011 16:36

Dan zou je toch ook zelfde opmerking richting de organisatie kunnen richten. :)
ijsbeer

Berichtdoor briljant » ma sep 19, 2011 16:53

MartijnB schreef:
ijsbeer schreef:Wat was de reden trouwens dat Haverkate in eerste instantie afgekeurd was en niet mocht starten en later toch gestart was? Hoorde in de wandelgangen dat een bepaalde team zich dan ging terug trekken met alle gevolgen van dien voor de organisatie...

Kom maar op met reacties! :)

Iets met een sequentiele bak die niet gehomologeert is in een M3 Alex....?
En Haverkate die wel het evenement sponsort
Sorry Martijn,
Maar als je niet weet waar het over gaat zeg dan niets.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor joostkusters » ma sep 19, 2011 17:07

nee het ging dit keer over gasschuiven, nu gaat het erom dat het op het circuit wel mocht maar in de rally niet, maar ik begrijp dat de auto moet doen aan de homologatie van het jaar dat ie uitgehomologeerd werd, en toen was de homologatie van het circuit hetzelfde als rally, nu maakt dit helemaal niet uit, want als je een gedoogdbeleid wil gaan uitvoeren met klasse HM in het vooruitzicht, moet je niet op een keuring een auto afkeuren op een homologatie, en dan ook alleen op veiligheid. van mij mag evert ook direct vertrekken.

op zich moet het ook niet kunnen dat een keuring beinvloed wordt doordat iemand zijn de doorgang van het evenement belemmerd, anders ga ik volgende keer gewoon auto's op de proef parkeren vlak voor de start als ik de volgende keer afgekeurd wordt. voor alle betrokkene, begrijp me niet verkeerd, ik wil echt wel dat haverkate met dat mooie machien gaat rijden, het gaat me gewoon om de corruptheid van de nederlandse rallysport, er wordt weer met 2 maten gemeten.

dat 1ste 2de en 3de rang op de service, heb je toch wel, dat is de hierarchie van de maatschappij. Dit zie je meestal ook in de uitslag, wie het meeste geld heeft, rijdt over het algemeen toch het verst vooraan.
joostkusters

Berichtdoor lange6 » ma sep 19, 2011 17:08

zaterdag zijn er door te weinig officials een groep van ong 30 man van hallerhoek onder politiebegeleiding naar ypelo gegaan om daar te gaan helpen anders zouden ze daar te weinig mensen hebben om helemaal te draaien,
dus het opnieuw indelen is niet helemaal goed gegaan als er op sommige punten te veel officials stonden en dan op de andere proeven te kort komen.

verder wel een goeie rally gehad gelukkig,
sinds lange tijd weer alle 205jes gefinisht en een mooie onderlinge strijd gehad.
www.facebook.com/stevensrallysport
www.twitter.com/StevensRally
lange6

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden