Schutte Informatisering Hellendoorn Rally 2011

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Sjeik1981 » ma sep 19, 2011 18:22

Ik persoonlijk heb ook mooie wedstrijd gezien, de ochten boucle tweemaal bij de proef hellendoorn gestaan. Twee heel relaxte officials erbij, wel weer beetje drollig dat de safety car aankwam en dat er een extra meters lint moest worden gespannen om het publiek erachter te houden, terwijl die paar mensen precies goed stonden. Met of zonder publiek. Verder heb ik daar m.n. genoten van de WRC`s en de achteraandrijvers. Vond m.n. dit jaar het gat met de WRC`s en de groep N wel heel groot. Dit over de gehele dag, weet niet of dit in tijden was uitgedrukt, maar de groep N kwam toch veel softer door. Verder heb ik eigenlijk geen opmerking, verkeer blijft altijd lastig en wat was het super druk, maar heeeeeel gezellig op Zuna Notter, bij het electro huisje waar eerst Bolhaar bijna in de fout ging, vervolgens een spin van Martin van Iersel en later de Colt behoorlijk hard op de boom knalde. Dat waren dan, m.n. de laatste, wel ff manco`tjes. Verder nog mooie doorkomst gezien op Rijssen, helaas niet punt wat ik wilde zien. Dit punt was eruit geknipt, maar dankzij een official welke het verkeer (lees rallyauto`s) de goede kant opstuurde toch nog mooi punt gevonden.
Sjeik1981

Berichtdoor MartijnB » ma sep 19, 2011 19:11

briljant schreef:
MartijnB schreef:
ijsbeer schreef:Wat was de reden trouwens dat Haverkate in eerste instantie afgekeurd was en niet mocht starten en later toch gestart was? Hoorde in de wandelgangen dat een bepaalde team zich dan ging terug trekken met alle gevolgen van dien voor de organisatie...

Kom maar op met reacties! :)

Iets met een sequentiele bak die niet gehomologeert is in een M3 Alex....?
En Haverkate die wel het evenement sponsort
Sorry Martijn,
Maar als je niet weet waar het over gaat zeg dan niets.

Sorry Bastiaan.
Je hebt gelijk heb het verhaal vandaag gehoord.
Schuifgas zou niet oe gestaan zijn in de rally. Overigens rijd er nog een M3 uit Hengelo met schuifgas.
MartijnB

Berichtdoor Hein » ma sep 19, 2011 19:19

briljant schreef:Gelezen over de verliezen in 2010 en de bezuinigingen in 2011 van een van de zuidelijke evenementen?
komt geen publiek meer op af.
hoe zou dat toch komen :roll:

Gel*l Bastiaan.

De verliezen van 2010 waren te wijten aan redenen die buiten de macht van de organisatie lagen. O.a. wegblijven van publiek door de extreme weersomstandigheden (hitte en daarna de hoosbuien) en schades door de onweersbuien aan apparatuur.

En inderdaad de toegangscontroles worden bij de Exotic Green Rally (want daar doel je op) verricht door lokale (sport)verenigingen, die overigens ook een deel van de inkomsten krijgen om hun kas te spekken.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor Loabarg » ma sep 19, 2011 20:11

lange6 schreef:zaterdag zijn er door te weinig officials een groep van ong 30 man van hallerhoek onder politiebegeleiding naar ypelo gegaan om daar te gaan helpen anders zouden ze daar te weinig mensen hebben om helemaal te draaien,
dus het opnieuw indelen is niet helemaal goed gegaan als er op sommige punten te veel officials stonden en dan op de andere proeven te kort komen.

verder wel een goeie rally gehad gelukkig,
sinds lange tijd weer alle 205jes gefinisht en een mooie onderlinge strijd gehad.

typisch weer het bekende spreekwoord dat men wel de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt
Loabarg

Berichtdoor cvgn » ma sep 19, 2011 20:56

Loabarg.

Ik stond op KP Ypelo om te officielen en wat hierboven beweert wordt en waar jij op reageert met: typisch weer het bekende spreekwoord dat men wel de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt KLOPT gewoon.
Er zijn idd ong 30 man van Hallerjoek naar KP Ypelo gekomen om te assisteren.

groeten uit Roosendaal
Carine van Gastel
cvgn

Berichtdoor richard rs » ma sep 19, 2011 21:00

Als je rally report gezien heb zondag weet je genoeg over de goede organisatie van hellendoorn rally :cry:
richard rs

Berichtdoor Loabarg » ma sep 19, 2011 21:00

cvgn schreef:Loabarg.

Ik stond op KP Ypelo om te officielen en wat hierboven beweert wordt en waar jij op reageert met: typisch weer het bekende spreekwoord dat men wel de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt KLOPT gewoon.

groeten uit Roosendaal
Carine van Gastel

Ik doelde meer op de uitspraak dat er op sommige plekken teveel officials staan, dat heeft altijd een reden ( vaak vanuit ervaringen vanuit het verleden)
Loabarg

Berichtdoor erikjan » ma sep 19, 2011 21:03

ik stond achter het lint in Ypelo, en heb me tot 10 minuten voor de start van de eerste doorkomst nog afgevraagd waar de officials waren...

deze kwamen inderdaad linearecta vanaf Hallerhoek, enkelen hadden doordat ze ook vrijdagavond een proef hadden gedraaid de hele nacht het bed niet gezien !

dus respect voor deze officials (op KP Ypelo bij het gemaal)
erikjan

-

Berichtdoor rvgrally » ma sep 19, 2011 21:35

Nou nou nou wat een hoop gel.l en gezijk over alles zeg... moet dat nou?? Ja!! Maar... doet iemand er ook iets mee? Worden de marchals beter geïnformeerd/ geïnstitueerd? Is het complete "beleid" consequenter dan bv vorig jaar, kortom wordt het beter of hebben we over 3 jaar geen rally meer? Begrijp me niet verkeerd, maar het gaat compleet de verkeerde kant op. Vorig jaar hellendoorn was ik zowat de enigste boeman en nu!?!? Vind het echt, maar dan ook echt jammer dat ik naar elke rally ga met een gevoel van, wat zal het nou weer zijn.

Dus dat doe ik niet meer, ik ga naar de rally voor een gezellige dag, voor mij part 50 meter van de baan, gezellig buurten met de mede rallyfans en niet op een onverhard pad 50 cm van passerende kanonnen. Ben er achter gekomen dat je meer overzicht hebt, geen stress en vooral geen gezeik. Nog 1 ding tot slot... voor diegene die wel 50 cm langs de baan gaan staan, alvast bedankt namens mijn vrouw dat ik over enkele jaren meer weekeinde thuis zal zijn, die "fans"vernaaien het voor de echte fans!!!! Denk zelf eens na, dat moeten de marchals helemaal niet hoeven doen voor "ons".

Conclusie: Rallyfans zelf beter nadenken, niet altijd maar haantje de voorste willen zijn. Het gaat namelijk altijd goed totdat het GOED mis gaat, en marchals ook jullie moeten meer initiatief tonen ook jullie kunnen zelf echt wel nadenken, ben ik van overtuigd!!
rvgrally

Berichtdoor erikjan » ma sep 19, 2011 21:41

dankzij goede zoom en een statief hoef ik echt niet meer met m'n neus op het parcours te staan, zo viel me dit weekend weer op !
erikjan

Berichtdoor lange6 » ma sep 19, 2011 21:52

Loabarg schreef:
lange6 schreef:zaterdag zijn er door te weinig officials een groep van ong 30 man van hallerhoek onder politiebegeleiding naar ypelo gegaan om daar te gaan helpen anders zouden ze daar te weinig mensen hebben om helemaal te draaien,
dus het opnieuw indelen is niet helemaal goed gegaan als er op sommige punten te veel officials stonden en dan op de andere proeven te kort komen.

verder wel een goeie rally gehad gelukkig,
sinds lange tijd weer alle 205jes gefinisht en een mooie onderlinge strijd gehad.

typisch weer het bekende spreekwoord dat men wel de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt

heb t zelf van een familielid die zelf een van de mensen was die van hallerhoek naar ypelo moesten,
www.facebook.com/stevensrallysport
www.twitter.com/StevensRally
lange6

Berichtdoor MartijnB » ma sep 19, 2011 22:19

dames/heren,

Is het wellicht mogelijk eindelijk eens op te houden met modder na de officials/clubs te gooien.
En wellicht dat dees en geen eens een mail richting de official clubs of iets dergelijk kan doen met verbeter punten ipv steeds na een wedstrijd in het topic.....

Zonder deze beste mensen in de hesjes is het voor ons rijders ook onmogelijk om te rijden.En voor de toeschouwers om te kijken.

En ik krijg niet bepaald de indruk dat de meeste officials het erg fijn vinden als er steeds achter hun rug om over hun gesproken word.
Ik geloof niet dat zowel toeschouwer als rijder navigator etc er erg bij gebaat is als officials het voor gezien houden en er nauwelijks nog een official over blijft.

Verbeter punten zijn er voor iedereen. Maar doorgaans heeft modder gooien via fora niet bepaald erg veel effect.
Vooral geen positief effect.

Contact met BSR/KNAF en de official clubs daarintegen zal wat directer zijn.

Mits op een postief opbouwende manier.................
(niemand vind het leuk om negatief benaderd te worden)
MartijnB

Berichtdoor marcoellen » di sep 20, 2011 5:17

erikjan schreef:ik stond achter het lint in Ypelo, en heb me tot 10 minuten voor de start van de eerste doorkomst nog afgevraagd waar de officials waren...

deze kwamen inderdaad linearecta vanaf Hallerhoek, enkelen hadden doordat ze ook vrijdagavond een proef hadden gedraaid de hele nacht het bed niet gezien !

Bedankt erikjan. Maar invervolg mag je wel eerst ff knippen in je video ,s :oops: Haha.
marcoellen

Berichtdoor TWENGELTJE » di sep 20, 2011 6:52

cvgn schreef:Loabarg.

groeten uit Roosendaal
Carine van Gastel

Dat klopt ook carine maar dit was al ver van te voren zo afgesproken en niet op het aller laatst geregeld, des al niet te min waren er nog officials te kort vandaar het inkorten van de proef rijssen
TWENGELTJE

Berichtdoor erikjan » di sep 20, 2011 7:42

marcoellen schreef:
erikjan schreef:ik stond achter het lint in Ypelo, en heb me tot 10 minuten voor de start van de eerste doorkomst nog afgevraagd waar de officials waren...

Bedankt erikjan. Maar invervolg mag je wel eerst ff knippen in je video ,s :oops: Haha.

ga dan ook niet in het beeld staan als er een spectaculaire deelnemer aankomt ;-)

(konden jullie ook niets aan doen, jullie kwamen vanaf post 30...)
erikjan

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden