Schutte Informatisering Hellendoorn Rally 2011

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Jan Kamphuis » vr sep 23, 2011 11:08

erikjan schreef:weer zo'n domper op een leuk evenement:

'Rally-organisatie moet schade aan zandwegen snel herstellen'

vrijdag 23 september 2011 | 10:36 |

De CDA-fractie Rijssen-Holten heeft geconstateerd dat de deelnemers aan de Hellendoorn Rally vorige week tijdens enkele klassementsproeven 'behoorlijke schade' aan enkele zandwegen hebben toegebracht en dat die schade na vijf dagen nog steeds niet door de organisatoren van dit grote rally-evenement is hersteld.
Het gaat hierbij met name om de Drostendijk, Lisdodde en Stamsdijk.

De christen-democraten vinden dat die schade al lang hersteld had moeten zijn en verwijst in een brief aan het college naar andere evenementen als de Endurorit van MAC De Holterberg, waar door de organisatoren nog dezelfde dag wegen worden geveegd en zandwegen geschaafd. Het CDA benadrukt dat de schade zo snel mogelijk moet worden hersteld en dit soort situaties voorkomen moet worden

bron: TC Tubantia

Dit waren dan ook de slechtste stukken onverhard van de zaterdag. De gemeente heeft denk ik hier oude straatstenen etc gebruikt om de gaten, in deze paden die er jaren geleden zaten, op te vullen. Vooral de tweede keer was het geen zand weg maar lagen er in de bochten complete straatstenen en ander stenen. Ben benieuwd hoe de onderkant van menig rallyauto er na deze proef uitzag t.o.v. voor de proef :(
Maar ja, als er afspraken zijn gemaakt om het binnen een x aantal dagen te herstellen vind ik dat dit dan ook moet gebeuren. We moeten wel aan de vergunningen denken :wink:
Jan Kamphuis

Berichtdoor official No. 27768 » vr sep 23, 2011 13:11

Ik heb 2 prachtige dagen gehad en wat ging het vaak hard!
Iemand toevallig enig idee hoe hard die auto's gaan op een lang recht stuk (bijvoorbeeld fly finish kp 3 / 6) ?
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
official No. 27768

Berichtdoor lubbers33 » vr sep 23, 2011 13:51

geen idee hoe hard ze daar gingen, maar wij stonden zatrerdag morgen op de proef net achter Den Ham ook een lang recht stuk. En daar stond een officiaal met een lasergun en de snelheden daar lagen rond de 180 kilometer per uur.
lubbers33

Berichtdoor Hans16V » vr sep 23, 2011 14:23

Jan Kamphuis schreef:

'Rally-organisatie moet schade aan zandwegen snel herstellen'

vrijdag 23 september 2011 | 10:36 |

De CDA-fractie Rijssen-Holten heeft geconstateerd dat de deelnemers aan de Hellendoorn Rally vorige week tijdens enkele klassementsproeven 'behoorlijke schade' aan enkele zandwegen hebben toegebracht en dat die schade na vijf dagen nog steeds niet door de organisatoren van dit grote rally-evenement is hersteld.
Het gaat hierbij met name om de Drostendijk, Lisdodde en Stamsdijk.

De christen-democraten vinden dat die schade al lang hersteld had moeten zijn en verwijst in een brief aan het college naar andere evenementen als de Endurorit van MAC De Holterberg, waar door de organisatoren nog dezelfde dag wegen worden geveegd en zandwegen geschaafd. Het CDA benadrukt dat de schade zo snel mogelijk moet worden hersteld en dit soort situaties voorkomen moet worden

bron: TC Tubantia

Dit waren dan ook de slechtste stukken onverhard van de zaterdag. De gemeente heeft denk ik hier oude straatstenen etc gebruikt om de gaten, in deze paden die er jaren geleden zaten, op te vullen. Vooral de tweede keer was het geen zand weg maar lagen er in de bochten complete straatstenen en ander stenen. Ben benieuwd hoe de onderkant van menig rallyauto er na deze proef uitzag t.o.v. voor de proef :(
Maar ja, als er afspraken zijn gemaakt om het binnen een x aantal dagen te herstellen vind ik dat dit dan ook moet gebeuren. We moeten wel aan
de vergunningen denken :wink:

stel ze repareren dat volgende week. Dan zijn ze altijd nog sneller dan de gemeente : :?
Hans16V

Berichtdoor mantaboy » za sep 24, 2011 10:37

redwitch100 schreef:wat me vandaag is verteld heeft me erg geschokt... in hellendoorn zou Ger Haverkate niet goed gekeurd worden..(wat al erg vreemd is omdat in achtmaal zelfs de belgische BMW s die in de zelfde klasse rijden als de bmw van Ger ook geoon werden goed gekeurd) maar in hellendoorn waren er 2 grote mannen van de TC die het le hadden om ger af-te-keuren... gelukkig was Edwin Wolves zo solidair aan Ger haverkate en die liet de organisatie weten als Ger zou worden afgekeurd, dat hij alle sleepwagens van het parcours zou halen en zelf ook niet zou rijden...TOEN INEENS KON GER WEL STARTEN!!!!!!! dat is toch erg vreemd of niet, ik vraag me erg af waar ze in nederland nou in hemelsnaam mee bezig zijn, en de vraag is als ger dadelijk niet meer in nederland rijd wie word dan de nieuwe BOEMAN.

Nou heren TC hou toch eens op met die flauwe kul, anders hoef je volgend jaar niet meer bij je zelf te raden gaan waarom alle rijders in het buitenland gaan rijden en maar 30 deelnemers in de nederlandse wedstrijdjes starten!!!!!!!!

het is momenteel al geen vette hier in nederland maar dat word op deze manier alleen maar minder

Ja, ik vond het ook al vreemd te moeten horen dat je via chantage je auto wel goed gekeurd kan krijgen. :roll: :roll:
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor asconajoop » za sep 24, 2011 13:33

Hans16V schreef:

[i]'Rally-organisatie moet schade aan zandwegen snel herstellen'

stel ze repareren dat volgende week. Dan zijn ze altijd nog sneller dan de gemeente : :?

@hans :lol: :lol: :lol:
het zal ook goedkoper zijn dan de gemeente,want eerst wordt er een commissie in het leven geroepen die zich over deze toch wel ernstige vorm van plichtsverzuim gaat buigen.
vervolgens komt deze commissie tot de conclusie, dat er een commissie in het leven moet worden geroepen om de zaak in de loop van de VOLGENDE week ter plekke te bekijken.
deze commissie stelt waarschijnlijk daarna de uitvoerder van de plaatselijke gemeente werken op de hoogte, die de week DAAROP pas de tijd heeft om kijken hoeveel mensen op die klus afgestuurd moeten worden.
die week daarop wordt 's maandags EERST de schaftkeet geplaats(ook niet geheel onbelangrijk)en dinsdags arriveren de heren van de plantsoenendienst die de gehele morgen aan het overleggen zijn wat ze het eerst aanpakken en wat het laatst.
aan het eind van de week is er nog niet veel gedaan, want het heeft de afgelopen week veel geregend,ect,ect,ect.........
asconajoop

Berichtdoor AWD » za sep 24, 2011 14:00

official No. 27768 schreef:Ik heb 2 prachtige dagen gehad en wat ging het vaak hard!
Iemand toevallig enig idee hoe hard die auto's gaan op een lang recht stuk (bijvoorbeeld fly finish kp 3 / 6) ?

Ik heb op KP Notter vlak voor de kruising Nieuwe Hoeksweg/Klokkendijk 199 km/u geklokt. Als er 1000m recht of bijna recht is, zitten we op zo'n 215 km/u in de Nissan 350Z. :D
AWD

Berichtdoor Jan Erik Rietman » za sep 24, 2011 15:49

redwitch100 schreef:wat me vandaag is verteld heeft me erg geschokt... in hellendoorn zou Ger Haverkate niet goed gekeurd worden..(wat al erg vreemd is omdat in achtmaal zelfs de belgische BMW s die in de zelfde klasse rijden als de bmw van Ger ook geoon werden goed gekeurd) maar in hellendoorn waren er 2 grote mannen van de TC die het le hadden om ger af-te-keuren... gelukkig was Edwin Wolves zo solidair aan Ger haverkate en die liet de organisatie weten als Ger zou worden afgekeurd, dat hij alle sleepwagens van het parcours zou halen en zelf ook niet zou rijden...TOEN INEENS KON GER WEL STARTEN!!!!!!! dat is toch erg vreemd of niet, ik vraag me erg af waar ze in nederland nou in hemelsnaam mee bezig zijn, en de vraag is als ger dadelijk niet meer in nederland rijd wie word dan de nieuwe BOEMAN.

Nou heren TC hou toch eens op met die flauwe kul, anders hoef je volgend jaar niet meer bij je zelf te raden gaan waarom alle rijders in het buitenland gaan rijden en maar 30 deelnemers in de nederlandse wedstrijdjes starten!!!!!!!!

het is momenteel al geen vette hier in nederland maar dat word op deze manier alleen maar minder

Was de auto legaal?? Ja, dan zit de TC fout, zo nee, dan is het je reinste chantage waar passende maatregelen geboden zijn.
Jan Erik Rietman

Berichtdoor David Westenbrink » za sep 24, 2011 16:27

Jan Erik Rietman schreef:

Was de auto legaal?? Ja, dan zit de TC fout, zo nee, dan is het je reinste chantage waar passende maatregelen geboden zijn.

GEEF ZE EENS ONGELIJK!!! Dit is anders wel DE manier om wat voor elkaar te krijgen hier.

Helaas weet je in NL niet waar je aan toe bent met een "aparte" auto... Ik weet niks van de auto van Ger, maar hem zal wel verteld zijn ermee te mogen rijden, vervolgens zal het iedere keer wel weer afwachten zijn. Hoe dan ook, mooie initiatieven worden op deze manier tegengewerkt met allerlei smoesjes van dien.

Niemand van BSR kan/wil/durft verantwoordelijkheid te nemen. In het buitenland kan alles en hier kan niks. Dan durven ze ook nog te roepen "dan ga je toch rijden in het buitenland". Lekker makkelijk mannen!

En ik zal het maar eens goed hardop zeggen:

ENKELE GOEIEN DAARGELATEN, ZITTEN DE MEESTEN DAAR TER MEERDERE GLORIE VAN ZICHZELF... (en dan praat ik niet alleen over BSR)
Laatst bijgewerkt door David Westenbrink op za sep 24, 2011 16:44, in totaal 3 keer bewerkt.
David Westenbrink

Berichtdoor asconajoop » za sep 24, 2011 16:36

Was de auto legaal?? Ja, dan zit de TC fout, zo nee, dan is het je reinste chantage waar passende maatregelen geboden zijn.[/quote]

om in 1 keer van het gezeik van legaal of niet af te zijn,zo snel mogelijk groep HM er door jassen.
Laatst bijgewerkt door asconajoop op zo sep 25, 2011 0:03, in totaal 1 keer bewerkt.
asconajoop

Berichtdoor Holkers » za sep 24, 2011 17:03

Dus de groep HM is er alleen om alle illegale, opgeboorde en buiten het reglement vallende auto's te laten rijden? Ik kan me niet voorstellen dat deze vorm van generaal pardon voor rallyauto's de bedoeling was voor de opzetters van deze klasse
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor asconajoop » za sep 24, 2011 18:17

Holkers schreef:Dus de groep HM is er alleen om alle illegale, opgeboorde en buiten het reglement vallende auto's te laten rijden? Ik kan me niet voorstellen dat deze vorm van generaal pardon voor rallyauto's de bedoeling was voor de opzetters van deze klasse

dat is het ook zeker niet,denk ik,alles evolueert,zal ik maar zeggen.
met andere woorden,onderzoek alles en behoed het goede.
om terug te komen op de BMW van ger,is het niet om je vingers bij af te likken als er zo'n 20 van dit soort bommen langs komen.
asconajoop

Berichtdoor Jan Erik Rietman » za sep 24, 2011 18:41

En waarom is is hij (haverkate) niet geklasserd, was dat ook part of the deal?? Of is hij werkelijk op de laatste KP uitgevallen?
Jan Erik Rietman

Berichtdoor TWENGELTJE » za sep 24, 2011 20:57

Ik kan mij een filmpje van de EGR herrineren waarin de TC zegt dat zij de auto`s keuren op veiligheid
Als de auto dan niet helemaal volgens de homologatie is maar wel aan de veiligheid voldoet dan zeg ik laat gaan, vooral als hier een aparte klasse voor is
Het zijn wel de smaakmakers van de rallysport
Al ben ik wel van mening dan wanneer het b.v een opel is dat het dan ook allemaal van opel moet zijn, dus geen bmw motor in een opel b.v
TWENGELTJE

Berichtdoor Jaccoooo » za sep 24, 2011 20:58

de klasse HM is er voor bedoeld dat handige jongens met dikke youngtimers het startveld verrijken, ipv. dat er nog meer groep n Evo's bijkomen.
om met een bruggetje weer back ontopic te komen,mijn dochters (2 en 6 jr.) vonden de M3 van Weijs geweldig de WRC's ook, begonnen tijdens de doortochten van de evo's te klieren, en wilden pas naar de volgende proef nadat Wolves en Altena langs waren geweest 8)
Jaccoooo

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden