Schutte Informatisering Hellendoorn Rally 2011

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor TWENGELTJE » za sep 24, 2011 21:01

De juiste opvoeding johan :wink:
TWENGELTJE

Berichtdoor briljant » za sep 24, 2011 22:13

Holkers schreef:Dus de groep HM is er alleen om alle illegale, opgeboorde en buiten het reglement vallende auto's te laten rijden? Ik kan me niet voorstellen dat deze vorm van generaal pardon voor rallyauto's de bedoeling was voor de opzetters van deze klasse
Met de groep HM /MAX/div 5 is het de bedoeling dat er wat meer mogelijk is voor diverse auto's. Maar dan wel gereguleerd.
Met de nadruk op veiligheid!
De auto van Ger kan in 2012 zo in de nieuwe klasse.
Er is door leden uit het DBSR aan de werkgroep voor de nieuwe klasse toegezegd dat dat de auto's van Eep en Ger in Hellendoorn mochten starten om reclame voor de nieuwe klasse te maken.
Vooraf zou het nieuwe reglement worden gepubliceerd.
We hebben definitief afgesproken hoe het er uit zal gaan zien.
Er moesten alleen nog enkele zaken op papier worden gezet.
(helaas is dat nog steeds niet af)
Hierop is er door de organisatie gemeld dat met auto's welke voldoen aan de nieuwe klasse in Hellendoorn gestart mag worden.

Het is dan erg triest dat dit tijdens dit evenement plotseling niet meer kan.

Dat er daardoor door enkele andere teams uit solidariteit is besloten niet te starten en berging in te trekken is een te begrijpen stap.
(al ben ik van mening dat chantage niet de juiste manier is)
Men straft hier ook nog eens de verkeerde mensen mee, namelijk de organisatie welke wel voorstander is.

Hopelijk heeft dit voorval ook een positieve kant.
Namelijk dat er nu met spoed wel doorgepakt word, en dat het reglement zoals afgesproken snel wordt gepubliceerd.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor mantaboy » za sep 24, 2011 22:20

briljant schreef:Dat er daardoor door enkele andere teams uit solidariteit is besloten niet te starten en berging in te trekken is een te begrijpen stap.
Men straft hier ook nog eens de verkeerde mensen mee, namelijk de organisatie welke wel voorstander is.

Dan ben je een slappe hap als je op deze manier wil chanteren en afdwingen. Je kan ook diegene die de toezegging gedaan heeft benaderen en hem het laten regelen.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor Hans Poortman » za sep 24, 2011 22:44

mantaboy schreef:
briljant schreef:Dat er daardoor door enkele andere teams uit solidariteit is besloten niet te starten en berging in te trekken is een te begrijpen stap.

Dan ben je een slappe hap als je op deze manier wil chanteren en afdwingen. Je kan ook diegene die de toezegging gedaan heeft benaderen en hem het laten regelen.

Waarom slappe hap je weet totaal niet hoe de vork in de steel zit.
Hans Poortman

Berichtdoor briljant » za sep 24, 2011 22:45

Wel goed lezen JP!

ik zeg alleen dat het een te begrijpen stap is.
Niet dat ik het er mee eens ben.

Helaas valt dat regelen met bepaalde personen niet altijd mee net voor de wedstrijd.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor mantaboy » za sep 24, 2011 22:57

Hans Poortman schreef:Waarom slappe hap je weet totaal niet hoe de vork in de steel zit.

Misschien wel beter dan jij denkt. Mag ik uit je antwoord opmaken dat jij deze chantage goedkeurt?
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor redwitch100 » za sep 24, 2011 23:30

mantaboy schreef:
Hans Poortman schreef:Waarom slappe hap je weet totaal niet hoe de vork in de steel zit.

Misschien wel beter dan jij denkt. Mag ik uit je antwoord opmaken dat jij deze chantage goedkeurt?

dus jullie keuren het wel goed dat een Ger Haverkate telkens weer wordt afgekeurd, behalve hardenberg-achtmaal, er zijn er daar bij de TC een paar die er de pik op hem hebben en ze weten al dagen voor de wedstrijd dat ze hem gaan afkeuren, das toch knap he.... triest, heel triest.. en ja als jullie het dan CHANTAGE noemen, ja je moet iets he als je altijd maar de BOEMAN bent.!!!!! en inderdaad als je niet weet hoe de vork in de steel steekt, dan ga geen spannende verhalen de wereld in helpen.
[/list]
redwitch100

Berichtdoor Paperclip » zo sep 25, 2011 7:50

En het was (ook nu weer) misschien het beste geweest om helemaal niets de wereld in te brengen en de heren hun problemen lekker zelf op te laten lossen.
Want het is al een 'raar' verhaal dat op deze manier alleen maar verder ontspoort, en daar heeft niemand wat aan denk ik. :wink:
Paperclip

Berichtdoor David Westenbrink » zo sep 25, 2011 8:53

Paperclip schreef:En het was (ook nu weer) misschien het beste geweest om helemaal niets de wereld in te brengen en de heren hun problemen lekker zelf op te laten lossen.
Want het is al een 'raar' verhaal dat op deze manier alleen maar verder ontspoort, en daar heeft niemand wat aan denk ik. :wink:

Soms is het goed dat dingen hardop gezegd worden. Ik kende het verhaal niet, maar bastiaan bevestigde mijn vermoedens. Maar komen we niet vanaf denk ik... verantwoordelijkheid nemen is een kunst...

Moeten we mee leren leven, maar het mag best eens gezegd worden.
David Westenbrink

Berichtdoor erikjan » zo sep 25, 2011 10:56

Jaccoooo schreef:de klasse HM is er voor bedoeld dat handige jongens met dikke youngtimers het startveld verrijken, ipv. dat er nog meer groep n Evo's bijkomen.
om met een bruggetje weer back ontopic te komen,mijn dochters (2 en 6 jr.) vonden de M3 van Weijs geweldig de WRC's ook, begonnen tijdens de doortochten van de evo's te klieren, en wilden pas naar de volgende proef nadat Wolves en Altena langs waren geweest 8)

een nieuwe BRC dames-equipe is dus in aantocht voor het seizoen 2027 !
erikjan

Berichtdoor ijsbeer » zo sep 25, 2011 12:05

David Westenbrink schreef:
Soms is het goed dat dingen hardop gezegd worden. Ik kende het verhaal niet, maar bastiaan bevestigde mijn vermoedens. Maar komen we niet vanaf denk ik... verantwoordelijkheid nemen is een kunst...

Moeten we mee leren leven, maar het mag best eens gezegd worden.

Precies David!
Hoevaak gebeuren dit soort onderonsjes wel niet? En als het lekker stil wordt gehouden dan waait het vanzelf wel over....
Maar dit is niet de manier denk ik van omgaan met elkaar en is niet eerlijk tegenover de rest van de rijders.
ijsbeer

hellendoorn

Berichtdoor Hans Poortman » zo sep 25, 2011 13:22

Om een eind te maken aan dit onzin verhaal,
Er is op geen enkele manier gedreigd met terugtrekken.
Even een aantal dingen duidelijk maken,ruim een maand voor de
Hellendoornrally is er contact geweest met de org met de vraag hoe zij
om zouden gaan met auto s die klaar zijn voor divisie 5( gezien het aantal inschrijvingen)
Nadat zij kontakt hadden gehad met hun wedstrijdleider ( zit in BSR )
werd ons meegedeeld dat deze auto s in konden schrijven in groep HA16
zo gezegd zo gedaan,krijg ik vrijdagmiddag een telefoonje van Ger dat zijn
auto afgekeurd werd, op dat moment ging bij mij even het :idea: uit, ben
naar de voorzitter van de Hellendoorn rally gereden en heb hem verteld dat we
een probleem hadden met de auto van Haverkate ook de voorzitter werd
kwaad en belde met de wedstrijdleider.De voorzitter heeft alles vervolgens geregeld.
Dus geen sprake van chantage of twee maten meten maar gewoon afspraken nakomen
Hans Poortman

Berichtdoor MartijnB » zo sep 25, 2011 13:44

Jan Erik Rietman schreef:
redwitch100 schreef:wat me vandaag is verteld heeft me erg geschokt... in hellendoorn zou Ger Haverkate niet goed gekeurd worden..(wat al erg vreemd is omdat in achtmaal zelfs de belgische BMW s die in de zelfde klasse rijden als de bmw van Ger ook geoon werden goed gekeurd) maar in hellendoorn waren er 2 grote mannen van de TC die het le hadden om ger af-te-keuren... gelukkig was Edwin Wolves zo solidair aan Ger haverkate en die liet de organisatie weten als Ger zou worden afgekeurd, dat hij alle sleepwagens van het parcours zou halen en zelf ook niet zou rijden...TOEN INEENS KON GER WEL STARTEN!!!!!!! dat is toch erg vreemd of niet, ik vraag me erg af waar ze in nederland nou in hemelsnaam mee bezig zijn, en de vraag is als ger dadelijk niet meer in nederland rijd wie word dan de nieuwe BOEMAN.

Nou heren TC hou toch eens op met die flauwe kul, anders hoef je volgend jaar niet meer bij je zelf te raden gaan waarom alle rijders in het buitenland gaan rijden en maar 30 deelnemers in de nederlandse wedstrijdjes starten!!!!!!!!

het is momenteel al geen vette hier in nederland maar dat word op deze manier alleen maar minder

Was de auto legaal?? Ja, dan zit de TC fout, zo nee, dan is het je reinste chantage waar passende maatregelen geboden zijn.

Niet om het een of ander hoor......
Maar volgens mij zijn er op die manier in NL wel meerdere auto s alles behalve legaal die wel mogen starten.
Een sequentiele bak is bij mijn weten nog steeds niet legaal in een B Ascona.

Om maar een voorbeeld te noemen.

De Evo s tm de 9 zijn gesmeedstalen zuigers niet gehomoleerd in groep N.

Er zijn echter vrij weinig Evo s in groep N zonder gesmeedstalen zuigers.
En waarom er niets aan gedaan word.... De motoren lopen stuk met standaard zuigers...

En zo kunnen we nog wel even doorgaan
Als je elke rallyauto in Nederland gaat uitkleden zal een groot gedeelte niet 100% legaal zijn. Al gaat het maar om een titanium boutje ofzo wat niet mag volgens de kleine regels.

Het is maar net hoe moeilijk of hoe makkelijk je wil zijn..................
MartijnB

Re: hellendoorn

Berichtdoor ijsbeer » zo sep 25, 2011 17:20

Hans Poortman schreef:Om een eind te maken aan dit onzin verhaal,
Er is op geen enkele manier gedreigd met terugtrekken.
Even een aantal dingen duidelijk maken,ruim een maand voor de
Hellendoornrally is er contact geweest met de org met de vraag hoe zij
om zouden gaan met auto s die klaar zijn voor divisie 5( gezien het aantal inschrijvingen)
Nadat zij kontakt hadden gehad met hun wedstrijdleider ( zit in BSR )
werd ons meegedeeld dat deze auto s in konden schrijven in groep HA16
zo gezegd zo gedaan,krijg ik vrijdagmiddag een telefoonje van Ger dat zijn
auto afgekeurd werd, op dat moment ging bij mij even het :idea: uit, ben
naar de voorzitter van de Hellendoorn rally gereden en heb hem verteld dat we
een probleem hadden met de auto van Haverkate ook de voorzitter werd
kwaad en belde met de wedstrijdleider.De voorzitter heeft alles vervolgens geregeld.
Dus geen sprake van chantage of twee maten meten maar gewoon afspraken nakomen

Raar eigenlijk dat ik dus wel hoor dat hij zich terug wou trekken inclusief de berginsvoertuigen van iemand die heel dicht bij het "vuur" zit. Zou die dat dan verzonnen hebben of zo? :shock:
ijsbeer

Berichtdoor kraats » zo sep 25, 2011 17:23

Ik ben van mening dat je, wanneer er inderdaad gechanteerd zou zijn, direct de licentie van dit soort rijders moet doorknippen! Dan maar geen rally, en de chanteur aanklagen voor de gemaakte kosten.

Ik lees hier heel veel zaken van mensen die een ander verwijten het niet te begrijpen. :?

In de rallysport heb je homologaties waaraan iedere deelnemende auto aan dient te voldoen. De Technische Commissie doet een veiligheidskeuring en keurt aan de hand van "gebreken" die in voorgaande wedstrijden zijn geconstateerd. De uitkomst van de keuring wordt als ADVIES naar een organisatie doorgegeven en deze bepaald uiteindelijk wat hiermee gebeurt. Auto's zonder homoogatie kunnen verzekeringstechnisch problemen opleveren, in voorkomende gevallen.

Wat mij reeds enige jaren bevreemd is dat er toch auto's worden toegelaten die absoluut aan geen enkele homologatie of klasse voldoen.
Ook bewuste BMW voldoet nu nergens aan. Maar ook bijv. een golf 1 met een aangepast schakelpatroon en een 2 liter motor hoort dus niet in de rallysport. Evenals allerlei andere zelfbouwsels.

Dus waarom de 1 wel en de ander niet, vraag ik me dan af. Als je daar 1 lijn in trekt is het voor iedereen duidelijk. Maar nee, men heeft al een groot aantal jaren met verschillende maten gemeten.

Gezien hetgeen ik schrijf in de eerste alinea durf ik wel te stellen dat er in het verhaal over de chantage iets niet helemaal klopt. De organisatie geeft eerst toestemming en vervolgens uit het advies van de TC weer niet. En dat geloof ik niet! De TC keurt een deelnemer niet goed en geeft een negatief advies dat de organisatie naast zich neerlegt. Dit kan gevolgen hebben dus is in de meeste gevallen niet aan te raden. Maar dat is volgens mij gebeurt.

De TC heeft het volste recht deze auto niet goed te keuren! Op basis van het feit dat deze niet aan de homologatie voldoet!
De organisatie heeft het recht het advies van de TC naast zich neer te leggen! Zij nemen een risico maar wensen vriendjes te blijven met iedereen behalve de TC.

Waar zit nu het probleem? :lol:
En de rest is volgens mij allemaal BULLSHIT!!!
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden