door mantaboy » ma okt 10, 2011 17:18
Ik heb genoten van deze rally, het was op sommige momenten echt door werken in de 00 om op tijd te zijn (niet helemaal gelukt) maar wel erg leuk! Ik snap het commentaar in rallyreport ook niet op de proef in Zeewolde, vind het persoonlijk een mooie aanvulling en zeker de regroup met eten tussendoor maakt de rijders en auto's nog beter benaderbaar voor het publiek. De proeven op zaterdag zijn super! Vooral de proef bij Stroe is er 1 waar een mooi ritme in zit, de bochten volgen elkaar mooi op waardoor het prettig sturen is.
Het serviceterrein was aan de krappe kant en inderdaad mag er wel over een aparte in- en uitgang nagedacht worden. De laatste proef op de Harsselaar was ook erg leuk en uitdagend. Dat je als publiek niet overal bij kan komen heeft zijn redenen en dat maakt die proef niet minder naar mijn idee.
De slaapplaatsen voor de officials waren super geregeld! Het eten op vrijdagavond net iets minder maar goed, je kan niet alles hebben. Het eten op zaterdag was wel super! Verder van wat ik heb meegekregen was het voor sommige iets minder duidelijk waar je spullen op te halen, maar dat houden we maar onder de noemer: dan regelen we het zelf wel via de wegen die ons bekend zijn.
Ik vond het een erg leuke rally, eentje die zeker meer verdient dan die nu gekregen heeft. De discussie van de verschillende cups die voor België kiezen ipv Nederland kan ik goed begrijpen, ik vind het persoonlijk geen stijl van die cups.
Mooi voorbeeld was een zaalvoetbaltoernooi wat ooit georganiseerd werd, het eerste jaar veel teams, goede sfeer, kortom een weekend vol plezier. Een jaar later was er toevallig ook een toernooi in België, veel teams naar België. Wij besloten geen 3de toernooi meer te organiseren omdat we er financieel niet uitkwamen. Krijg je vervolgens te horen waarom niet en de 1ste keer dat zij er waren was het zo super leuk en gezellig etc. Waarop mijn antwoord was: de 2de keer waren jullie er ook niet en koos je voor een toernooi in België. Moet ik dan weer een financieel risico nemen als je toch voor het andere toernooi kiest als het erop aan komt?
Hopelijk gebeurt dat nu niet, maar het is wel een mooi voorbeeld van hoe je de eigen sport en liefhebberij zelf kapot kan maken.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.