Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
MartijnB schreef:Martijn_Braat schreef:maar een 306 GTI blok in een 205 GTI zou dus mogen in de nieuwe klasse?
en een 306 maxi blok met 300pk?
of die van een Xara kit-car in een C2R2?
Heb het reglement nog niet bestudeerd, vandaar dat ik het maar ff vraag hier.
Geen idee heb me er ook niet echt in verdiept. Omdat het voor mij niet direct vantoepassing is.
Maar ik denk dat dat mag ja een 205 met 306 GTI blok.
Kan je overigens wel een bom van bouwen. Heb al eens een paar 205jes gebouwd met een standaard 306 GTI blok.
Dat is al een bom op wielen. Laat staan als je wat zaken uitspookt als trottle body s groep A nokkenassen DTA etc.
Een Xsara blok in een C2 word wat lastiger.
Die heeft standaard een TU motor met de uitlaat aan de voorkant. Een Xsara heeft een XU motor met uitlaat aan de achterkant.
Dan moet je de C2 aardig gaan verbouwen qua schutbord
erikjan schreef:ok, dus naast een vette BMW kunnen we dus in ieder geval 205-jes met schoudervullingen verwachten; helemaal in jaren '80 stijl (qua mode dan, waar ik geen verstand van heb trouwens)
Hans Poortman schreef:Henk.
Het regelement zal hier en daar vast nog wel bijgeschaaft worden.
Maar wat als de basisauto die je zou willen inzetten in deze klasse, beschikt over 4-wielaandrijving??? Deze zijn in de meeste gevallen heel eenvoudig om te bouwen naar 2-wielaandrijving en ook de carosserie hoeft dan niet te worden aangepast. Als "Subaru mannetje" denk ik na over de mogelijkheden om een Impreza om te bouwen naar achterwielaandrijving en dan een 2.5 atmosferische motor erin. Het is in mijn ogen "niet netjes" om dit uit te sluiten. Ik denk zelf eerder dat men er niet bij stil gestaan heeft bij het opstellen van het regelement.
henk 400rr schreef:Da's mooi om te lezen, welke equipe is dat die ermee de baan op gaat?
Hans Poortman schreef:Is niet mogelijk.
Transmissie: De ombouw van een auto van voorwielaandrijving naar achterwiel aandrijving of omgekeerd is niet toegestaan
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast