Deelname in groep HM

Alles over homologaties, annexen etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor henk 400rr » do nov 03, 2011 12:35

Helaas:
In divisie 5 (groep S) worden uitsluitend tweewiel aangedreven auto’s toegelaten, welke zijn voorzien van een type goedkeur afgegeven op of na 1 januari 1970 in één van de landen van de Europese gemeenschap of daaraan direkt gerelateerde landen

Mits je kan aantonen dat er een type goedkeur is voor een rdw subaru.
henk 400rr

Berichtdoor MartijnB » do nov 03, 2011 12:41

rallyfreak1 schreef:
MartijnB schreef:
Martijn_Braat schreef:maar een 306 GTI blok in een 205 GTI zou dus mogen in de nieuwe klasse?
en een 306 maxi blok met 300pk?
of die van een Xara kit-car in een C2R2?
Heb het reglement nog niet bestudeerd, vandaar dat ik het maar ff vraag hier.

Geen idee heb me er ook niet echt in verdiept. Omdat het voor mij niet direct vantoepassing is.
Maar ik denk dat dat mag ja een 205 met 306 GTI blok.
Kan je overigens wel een bom van bouwen. Heb al eens een paar 205jes gebouwd met een standaard 306 GTI blok.
Dat is al een bom op wielen. Laat staan als je wat zaken uitspookt als trottle body s groep A nokkenassen DTA etc.
Een Xsara blok in een C2 word wat lastiger.

Die heeft standaard een TU motor met de uitlaat aan de voorkant. Een Xsara heeft een XU motor met uitlaat aan de achterkant.
Dan moet je de C2 aardig gaan verbouwen qua schutbord

Volgens mij een paar jaar geleden reed er toen een keer een engelse 205 mee en dat ding ging ook als de brandweer. Dat was de euregio geloof ik.

Dt klopt Dirk.
Alleen was dat een met gewoon een 8 klepper blok erin.
MartijnB

Berichtdoor Mark Verhoeven » do nov 03, 2011 12:44

henk 400rr schreef:Helaas:
In divisie 5 (groep S) worden uitsluitend tweewiel aangedreven auto’s toegelaten, welke zijn voorzien van een type goedkeur afgegeven op of na 1 januari 1970 in één van de landen van de Europese gemeenschap of daaraan direkt gerelateerde landen

Je hebt gelijk! Dan moet het maar een BMW worden... :wink:
Mark Verhoeven

Berichtdoor metisse » do nov 03, 2011 16:17

Mark Verhoeven schreef:

Als je dat heel scherp interpreteerd dan mag een ander motorblok (GSI in A of B ascona, 16 klepper in 205) toch ook niet ?
Of moet je, wat natuurlijk ook gedaan wordt, er eerst een RDW keuring op hebben zoals ik dit nog al eens lees op het volksforum:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=62173&highlight=omkeuren+wie+waar+geweest
metisse

Berichtdoor mantaboy » do nov 03, 2011 17:13

Waarom niet? Blijft 4-cilinder en het vermogen zal in veel gevallen standaard binnen de regelgeving blijven. Tijdens een apk keuring geen probleem alleen misschien tijdens een actie ochtendgloren. Zelf een uitgebreide controle gehad met de huidige E30 met 24v, geen enkel probleem.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor erikjan » do nov 03, 2011 17:37

ook niet tijdens de ShortRally in Amsterdam, met al die overijverige dienders ?!
erikjan

Berichtdoor Hans Poortman » do nov 03, 2011 19:03

In gebruik genomen voor 1 januari 1998:
Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 januari 1998 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien de geluidsproductie.

In alle gevallen wordt tijdens de keuring nagegaan of het voertuig aan de gestelde eisen voldoet. Als dit het geval is worden de gegevens op het kentekenbewijs en in het kentekenregister aangepast en wordt er een gewijzigd kentekenbewijs verstrekt. Indien van toepassing veranderd ook de motorrijtuigenbelasting.

Kosten:
De kosten kunnen variëren van € 26,00 tot € 80,00. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW"
Hans Poortman

Berichtdoor Jaccoooo » do nov 03, 2011 19:31

Mark Verhoeven schreef:

:idea: is een mk2 met een duratec geen optie 8)
Jaccoooo

Berichtdoor metisse » do nov 03, 2011 19:32

mantaboy schreef:Waarom niet? Blijft 4-cilinder en het vermogen zal in veel gevallen standaard binnen de regelgeving blijven. Tijdens een apk keuring geen probleem alleen misschien tijdens een actie ochtendgloren. Zelf een uitgebreide controle gehad met de huidige E30 met 24v, geen enkel probleem.

Een APK keuring is natuurlijk iets anders dan een typegoedkeuring.
Zoals ik al aangaf en wat Hans ook omschrijft zul je strikt gezien met de auto naar de RDW moeten om een type goedkeuring te krijgen.
metisse

Berichtdoor Hans Poortman » do nov 03, 2011 19:33

Duratec ja kan en mag.
Hans Poortman

Berichtdoor nico » do nov 03, 2011 22:38

@Mark Verhoeven: Het is toch nooit verboden geweest om met 2 "gebroken"aandrijfassen en een gelockt centerdiff een rally uit te rijden? :wink:
nico

Berichtdoor Lejan » do nov 03, 2011 22:41

nico schreef:@Mark Verhoeven: Het is toch nooit verboden geweest om met 2 "gebroken"aandrijfassen en een gelockt centerdiff een rally uit te rijden? :wink:

klopt , maar dan is het op papier een 4wd en dat mag niet in Div5
Lejan

Berichtdoor Lejan » do nov 03, 2011 22:56

metisse schreef:Een APK keuring is natuurlijk iets anders dan een typegoedkeuring.
Zoals ik al aangaf en wat Hans ook omschrijft zul je strikt gezien met de auto naar de RDW moeten om een type goedkeuring te krijgen.

type goedkeuring kost verschrikkelijk veel geld , is alleen door autofabrieken te betalen .
Lejan

Berichtdoor metisse » do nov 03, 2011 23:08

Lejan schreef:
metisse schreef:Een APK keuring is natuurlijk iets anders dan een typegoedkeuring.

type goedkeuring kost verschrikkelijk veel geld , is alleen door autofabrieken te betalen .

Omkeuren bij het RDW valt wel mee begrijp ik uit de postings op Volksforum.
Maar of je dat als een typegoedkeuring moet zien????
Hoe strikt wordt dit door de KNAF gezien is hierin bepalend lijkt mij.
metisse

Berichtdoor Mark Verhoeven » do nov 03, 2011 23:56

nico schreef:@Mark Verhoeven: Het is toch nooit verboden geweest om met 2 "gebroken"aandrijfassen en een gelockt centerdiff een rally uit te rijden? :wink:

Nee, maar ik had nog een aantal andere "ideetjes" die alleen met dit regelement zijn toegestaan... :roll: :wink:
Mark Verhoeven

VorigeVolgende

Keer terug naar Reglementen