Dakar 2012

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor PatrickMX803 » za nov 26, 2011 21:00

http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/dakar/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/dakar/nieuws/2011/articles/111126_pech_voor_van_deijne.xml
PatrickMX803

Berichtdoor Nl Fotografie » zo nov 27, 2011 9:41

Hopen dat ze het allemaal op tijd klaar krijgen.
---
Niels van der Laan
http://www.nlfotografie.nl

Afbeelding
Nl Fotografie

Berichtdoor Brabant in Dakar » di nov 29, 2011 10:13

Holkers schreef:Posten vanuit Tilburg is geen probleem. 3 keer spammen onder de naam SPECO uit Tilburg met 3 verschillende namen/IP adressen waarvan de laatste uit Polen lijkt me allerminst een studieopdracht. Die 1ste autodrop reclame kon nog (had PB met uitleg, was op zich niets mis mee). De 2de was al zonder naam, dus of er nou geen overleg is tussen 3 man... de laatste was niet voor autodrop overigens, maar voor Omroep Brabant, maar daar kwam het dynamische IP adres om de hoek kijken.

Maarhe, ontopic ;)

Oke, excuses.
Ik ben echter geen kloonaccount en heb hier nog niet eerder gepost. Hoe ik aan een dynamisch ip-adres uit Polen kom, echt geen flauw idee....

Nogmaals excuses voor de spam dan.
Brabant in Dakar

Berichtdoor Bartrallyfan » ma dec 05, 2011 20:05

Frits van eerd rijdt niet, en zoekt een vervanger voor zijn truck................
Jos Verstappen schijnt koortsachtig bezig te zijn met zijn vrachtwagenrijbewijs................................................
1+1=2 dus...............
rallyfanteam "de bende rond venray"
Bartrallyfan

Berichtdoor Kempjes Autosport » ma dec 05, 2011 20:28

Het is wel duidelijk dat Jos graag 'Dakar' gaat rijden. Maar om dat zomaar ff te gaan binnen één maand zonder voorbereiding en geen rijervaring in een truck...... beetje erg 'JUMBO' !
Kempjes Autosport

-

Berichtdoor rvgrally » ma dec 05, 2011 21:05

Maakt ons josje nog weleens kans... op parcoursen zonder grind... dus...
rvgrally

Berichtdoor rally for ever » ma dec 05, 2011 22:37

Kempjes Autosport schreef:Het is wel duidelijk dat Jos graag 'Dakar' gaat rijden. Maar om dat zomaar ff te gaan binnen één maand zonder voorbereiding en geen rijervaring in een truck...... beetje erg 'JUMBO' !

Vraag me ook af of dit een verstandige set zou zijn.
0 ervaring in trucks
0 ervaring in Dakar
0 voorbereiding
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
rally for ever

Berichtdoor Paperclip » ma dec 05, 2011 23:08

Verstappen loopt al enkele jaren tegen een Dakar-koorts aan te hikken meen ik me te herinneren van nieuwsberichten van de laatste jaren. Dus wat dat betreft zou het me weinig verbazen.
Dat het op zó'n korte termijn ook serieus gaat werken is eerder iets om te betwijfelen denk ik, maargoed dat heb ik ooit ook over Jan Lammers gezegd en die gaat toch steeds weer mee. Redelijk vergelijkbaar geval denk ik ook.

En aandacht-technisch zou het ook niet eens zo gek zijn als iemand als Jos Verstappen mee zou doen. Dat zal vast weer wat liefhebbers opleveren misschien, zowel sponsors als fans natuurlijk. :)

EDIT: Steeds hardnekkigere geruchten over dat Al-Attiyah alsnog van start zal gaan. In een Hummer..... :o
Paperclip

Berichtdoor john vd boogaard » ma dec 05, 2011 23:27

Zou me verbazen als van eerd na zijn ervaring met lammers nog iemand laat rijden zonder ervaring in een truck .
john vd boogaard

Berichtdoor Codieo » di dec 06, 2011 10:52

Waarom? Als Verstappen brokken zou maken, zal daar heus wel een kostenplaatje aan zitten.
En hij heeft wel een Jumbo truck rondrijden met een aansprekende naam. Gewoon een goede investering wellicht. (en als iemand daar de laatste tijd ervaring mee heeft, dan is het van Eerd wel)
Codieo

Berichtdoor rimo1000 » di dec 06, 2011 15:02

kunnen jan en jos samen op rijden en als het te moeilijk wordt laat je gewoon de monteur rijden deden frits en jan ook vorig jaar ook niemand die het ziet in de duinen
rimo1000

Berichtdoor RobinV-Rally » di dec 06, 2011 15:06

Nasser Al-Attiyah van de partij in een Hummer!
RobinV-Rally
Rallynieuws uit binnen en buitenland
www.robinv-web.nl
RobinV-Rally

Berichtdoor Paperclip » wo dec 07, 2011 0:01

Oke, dat is dus ook alweer bevestigd, nu ook op de site van Robby Gordon. Gordon en Al-Attiyah dus in de twee Hummers dit keer, dat kan nog leuk worden tussen hen en de MINI's (als die niet weer met bosjes uitvallen), en hopelijk ook de Lancers uit Nederland.
En dan voor de volledigheid ook even een (geshopt) plaatje bij het verhaal....
Afbeelding

Al-Attiyah gaat nog een druk sportjaar tegemoet.... Dakar, Olympische spelen in Londen, een WRC seizoen..... Druk leventje hoor! :lol:
Paperclip

Berichtdoor Paperclip » vr dec 09, 2011 17:20

En Dakar.com heeft het nu ook gemeld, Verstappen met XDakar in een Truck. Dit staat op Dakar.com:
The make-up of the last teams to enrol on the Dakar held some major surprises in store, with the return of Johnny Campbell, to accompany Robby Gordon, as well as the rally-raid debut of former F1 driver Jos Verstappen, in a DAF truck.

With less than a month to go before the start of the rally, the last elements of uncertainty have been clarified regarding the make-up of the crews on the Dakar 2012. And clearly the week has been rich in announcements for Robby Gordon. After having signed the duo of Nasser Al Attiyah and Lucas Cruz for his team, the American will be calling on the services of Johnny Campbell on the right-hand seat of his Hummer. The former biker, who finished 8th in his only Dakar in 2001 (but who has won the Baja 1000 eleven times!), will be making his debut as a co-pilot on the event. He is very proud to be on-board a car capable of doing battle for the very top places: “I always said that I'd come back to the Dakar to win when the opportunity came along. When Robby called me, I knew it was the right time,” says the ambitious American.

Another major figure of motorsport will be making his first appearance on the Dakar for the 2012 edition. Jos Verstappen was contacted by the Xdakar team to drive a DAF truck whose cabin he will be sharing for two weeks with Charly Gotlib. After 107 F1 Grand Prix between 1994 and 2003, the Dutchman has turned his career on its head by switching from out-and-out speed to endurance. Another race circuit regular had also planned his introduction to the desert for the Dakar 2012. However, Matt Lagrive's enrolment depended on him successfully obtaining his driving licence. His worries are no more, since the four times winner of the Bol d'Or passed his driving test several days ago and is relieved to have succeeded with this first step: “I was most worried about the highway code. I put myself under tons of pressure and studied like a madman. In the end it all paid off, since I didn't make the slightest mistake!” Such success was expected of him, given his status as a road safety ambassador in France. All that remains for him is to learn how to read the road-book, ride on rocky terrains and tackle sand dunes, amongst other things…

Dat is dus ook bevestigd

En Edwin van Ginkel blijft ook thuis ivm zakelijkheden. Maar niet dezelfde soort als die van van Eerd denk ik.
Paperclip

Berichtdoor bulli » vr dec 09, 2011 18:29

Dit is het laatste nieuws van Jos Verstappen

Jos reageert op voorbarige Dakar berichten
(9/12/2011) Gewoonlijk reageert Jos Verstappen niet op geruchten, want dan zou hij daar een dagtaak aan hebben. Maar in dit geval wil hij graag een en ander ontkrachten. Op Dakar.com, de officiële website van de befaamde rally, heeft de organisatie ASO namelijk naar buiten gebracht dat Jos zijn debuut maakt in de 2012 editie. Daarvan is op dit moment echter nog geen sprake.

Jos bevestigt dat hij inderdaad in gesprek is omtrent deelname aan Dakar 2012, maar dat de kogel nog niet door de kerk is. "Frits van Eerd is op zoek naar een vervanger voor zijn Jumbo truck van het XDakar team en heeft bij mij aangeklopt", laat Jos weten. "Dat kan echter alleen doorgaan mits het papierwerk in orde komt. Dat heeft onder andere betrekking op de benodigde licentie en het rijbewijs. Zonder vrachtwagenrijbewijs mag je natuurlijk niet meedoen in een truck. Op dit moment heb ik dat rijbewijs nog niet, dus alle berichten over een deelname zijn voorbarig. Het is kort dag en nog maar de vraag of het gaat lukken."

Het is dus nog absoluut niet zeker dat Jos Dakar kan gaan rijden. Zodra die duidelijkheid er wel is, brengen we dat naar buiten via Verstappen.nl.

Niels Hendrix
bulli

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden