Dakar 2012

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor rally for ever » ma jan 09, 2012 17:59

Wevers weer problemen?
Volgens mij starte hij als 21e, dan had hij al lang bij wp2 moeten zijn....
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
rally for ever

Berichtdoor Starkoo » ma jan 09, 2012 18:07

rally for ever schreef:Wevers weer problemen?
Volgens mij starte hij als 21e, dan had hij al lang bij wp2 moeten zijn....
Heb het idd dat de timming van slag is Ulevalseter, geen tijden maar het wel een eind tijd, kan bij Erik misschien ook het geval zijn......
Verhoeven prima dag 13de tijd, Algemeen nog maar op zon 6 min van Knuiman, weet bijna zeker dat Frans morgen de top 20 binnen komt en weer beste Nederlander word!
Starkoo

Berichtdoor rally for ever » ma jan 09, 2012 19:04

Hoop het, anders gaat weer goed mis, ook v Ginkel mis ik :(
rally for ever

Berichtdoor henk » ma jan 09, 2012 20:09

Starkoo schreef:Geen lekkere tijden van de Nederlandse ex fabrieks Mitsubishi, had meer verwacht, maar ettape is nog niet voorbij!
:wink:
henk

Berichtdoor Starkoo » ma jan 09, 2012 20:21

henk schreef:
Starkoo schreef:Geen lekkere tijden van de Nederlandse ex fabrieks Mitsubishi, had meer verwacht, maar ettape is nog niet voorbij!
van Loon blijft gewoon 10de, ten Brinke 12de in de ettape!Loprais wint bij de trucks maar de Rooy verliest slechts 1:31, voorsprong blijf een kwartier!
Starkoo

Berichtdoor rally for ever » ma jan 09, 2012 20:58

Wevers rijdt weer, 2uur verloren.
Veel nederlanders op grote achterstand :(
rally for ever

Berichtdoor Bartrallyfan » ma jan 09, 2012 21:56

alleskids1971 schreef:
StevenK schreef:
alleskids1971 schreef:ik wordt er wat schijtziek van dat die Verhoeven van rally report maar blijft noemen dat de Nederlandse Mitsubishi Racing Lancers fabriekswagens zijn. EX-fabriekswagens zijn het, verkocht aan JMB en toen uit de failliette inboedel daarvan gekocht door Wevers Sport.

Alles kids?

je hoort als verslaggever toch je zaakjes goed op orde te hebben? zo was al een paar dagen bekend dat de tweede service truck van team Hummer vast zat in Buenos Aires, en dat Al attiyah daarom meerdere ettappes op oude banden moest rijden. Zegt die Verhoeven dat Al Attiyah blijkbaar aan het bezuinigen is en daarom langer door blijft rijden op oude banden. Ik verwacht van een tv verslaggever wel een beetje de echte feiten. Jij niet dan?

Ik ben het volledig met je eens!!
rallyfanteam "de bende rond venray"
Bartrallyfan

Berichtdoor rally for ever » ma jan 09, 2012 22:33

Hier nog een
rally for ever

Berichtdoor Sjeik1981 » ma jan 09, 2012 23:29

Als je nou net ziet wat Frans Verhoeven allemaal mee maakt. Ik snap niet dat hij niet tegen Sherco zegt, hier heb je de brommer, ik zoek het vliegtuig op. Nu lag e.e.a van de navigatie los alswel wat onderdelen van de tank.
Daar wordt je toch als coureur gek van.
Sjeik1981

Berichtdoor Bartrallyfan » ma jan 09, 2012 23:42

Klopt, maar hij zegt ook dat de Motor op zich super is en dat hij geweldig loopt maar dat de opbouw waardeloos is en dit volgendjaar zelf in de hand wil nemen,
rallyfanteam "de bende rond venray"
Bartrallyfan

Berichtdoor rally for ever » di jan 10, 2012 6:44

Ik denk ook dat als je aan Dakar meedoet, snel opgeven niet in je systeem zit.

Leyds nog niet binnen volgens mij, of iig veel tijd verloren.
rally for ever

Berichtdoor StevenK » di jan 10, 2012 6:56

henk schreef:

ROFL
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Sjeik1981 » di jan 10, 2012 8:51

rally for ever schreef:Ik denk ook dat als je aan Dakar meedoet, snel opgeven niet in je systeem zit.

Leyds nog niet binnen volgens mij, of iig veel tijd verloren.

Dat zal wss ook niet, maar op gegeven moment zakt de moed je toch ook in de schoenen. Is het project eigenlijk een fabrieksondersteuning van Sherco. Het merk is hier in Ned, behalve van de trail motoren, ook niet zo heel bekend.
Sjeik1981

Berichtdoor r199 » di jan 10, 2012 12:15

@ Erik,

Frans rijd voor het oficieele fabrieks team van sherco, dus geen project van frans met fabrieksondersteuning.

Sherco is een fabriek(je) in frankrijk opgericht in 1998 waar per jaar zo'n 5000 motoren worden gemaakt waarvan ruin 60% trailmotoren zijn.
Ze worden geleverd in 50 verschillende landen, en worden eigenlijk aleen in trail en enduro sport gebruikt en niet op de circuits.
En ja het is dus een heel klein en onbekend merk eigenlijk.
r199

Berichtdoor mmrizio » di jan 10, 2012 13:42

Niet helemaal:

Website Frans Verhoeven schreef:Het team Croco Adventures is een amateur-team met professionele ambities. Het team is geen eigendom van Sherco.

De fabriek Sherco heeft naast motoren ook personeel beschikbaar gesteld. Zo is de man van de blokken een werknemer van Sherco.

Het lijkt er dus op dat Sherco een bijdrage levert in materieel, mankracht en wellicht budget. Maar dat de preparatie van de motoren bij Croco ligt. Dus afvallende ICO's, losse boutjes en moertjes, spatborden en ook de bevestiging van de navigatie toren lijken mij aan de mannen van Croco Adventures te wijten. Sherco maakt geen kant en klare rally motoren. Ik geloof ook niet dat er een relatie is met het Sherco team waarmee David Casteu in 2010 relatief succesvol Dakar reed.

De "Teamgenoten" van Frans zijn allemaal amateurs/liefhebbers zonder ambities voor het klassement. Dat zegt misschien ook wat over de achtergrond van het team? Het zou me niets verbazen als die machines minder problemen hebben, want ze worden minder belast. Al heeft Frans volgens de berichten 6000km getest met de machine. Misschien op een zachtere ondergrond?

Volgens de berichten heeft Frans een contract voor 3 jaar, hopelijk met Sherco en niet met Croco Adv. . Ik ben dan ook benieuwd hoe dat de komende maanden gaat lopen. Frans is niet tevreden met de preparatie en ik verwacht dat Croco niet heel tevreden is met de communicatie van Frans omtrent eea. . Franse teams houden volgens mij niet van open communicatie, vraag Ogier maar.

Hopelijk krijgen ze de motor weer goed in elkaar en kan hij nog wat succesjes boeken, dit jaar en hierna.
mmrizio

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden