Deelname in groep HM

Alles over homologaties, annexen etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor JB verlagingssets » wo jan 25, 2012 18:48

Duidelijk verhaal. Dan voorzien wij geen problemen en zullen YR 15 blijven rijden. Voor wat betreft de homologatie 664 blijft dan wel de vraag of de 16 klepper nu wel of niet erkend wordt. Naar mij is verteld circuleren er officiele papieren waar de 16 kleps cilinderkop voor de Kadett C GT/E staat beschreven. Wellicht dat Hans hier een antwoord op heeft.
JB verlagingssets

Berichtdoor Sponsor » wo jan 25, 2012 19:22

Als je de homologatie papieren niet bij de auto hebt en niet ter plekke kunt aantonen of delen/motor gehomologeerd zijn wordt het een moeilijk verhaal.
http://www.hetgroenerallyteam.nl ......bezoek onze NIEUWE RALLYSITE...en geef je url door voor de LINK pagina
Sponsor

Berichtdoor Mark Verhoeven » wo jan 25, 2012 22:04

JB verlagingssets schreef:Duidelijk verhaal. Dan voorzien wij geen problemen en zullen YR 15 blijven rijden. Voor wat betreft de homologatie 664 blijft dan wel de vraag of de 16 klepper nu wel of niet erkend wordt. Naar mij is verteld circuleren er officiele papieren waar de 16 kleps cilinderkop voor de Kadett C GT/E staat beschreven. Wellicht dat Hans hier een antwoord op heeft.

Als je niet de originele gehomologeerde cilinderkop hebt (en dat heb je naar aller waarschijnlijkheid niet...), dan mag dat dus niet in de klasse YR. Hier moet je aan de toenmalige homologatie voldoen en mag je geen gemodificeerde "moderne" cilinderkop gebruiken.

Daarvoor (o.a.) is de nieuwe klasse in het leven geroepen.
Mark Verhoeven

Berichtdoor briljant » wo jan 25, 2012 22:33

precies Mark!
Dus ik denk dat Fred in div 5 zich moet aanmelden met een 16 klepper kop.
En dan moet de auto wel aan de div 5 eisen voldoen
Bastiaan van Lingen
briljant

een vraag?

Berichtdoor Starkoo » do jan 26, 2012 0:57

wel ik zou graag een 2 l abf 16v van een golf 3 in een volkswagen polo krijgen indien mogelijk om rally te rijden bij divisie 3 dus zonder aan carrosserie en zo dingen uit te schijven zodat hij reglementair blijft.mijn vraag is nu is dit enegsins mogelijk.

En vanaf welk een bouwjaar zou die polo wel moeten zijn ?

Deze vraag van een Belg die niet op dit forum kan komen.
Starkoo

Re: een vraag?

Berichtdoor StevenK » do jan 26, 2012 7:23

Starkoo schreef:wel ik zou graag een 2 l abf 16v van een golf 3 in een volkswagen polo krijgen indien mogelijk om rally te rijden bij divisie 3 dus zonder aan carrosserie en zo dingen uit te schijven zodat hij reglementair blijft.mijn vraag is nu is dit enegsins mogelijk.

En vanaf welk een bouwjaar zou die polo wel moeten zijn ?

Deze vraag van een Belg die niet op dit forum kan komen.

Dat kan met elk model polo dat geleverd is met een 1.6 en volgens mij was de eerste die daarmee geleverd werd de eerste generatie Polo GTI, de Polo Mk3. (Dezelfde die ook als 1.4 kitcar en na de facelift als 1.6 kitcar geleverd werd, volgens mij vanaf '95 ofzo).
StevenK
Site Admin

Berichtdoor MartijnB » do jan 26, 2012 9:55

2,4 blokken zijn dan ook niet meer toegestaan in YR neem ik aan?
MartijnB

Berichtdoor Hans Poortman » do jan 26, 2012 10:24

MartijnB schreef:2,4 blokken zijn dan ook niet meer toegestaan in YR neem ik aan?

Nee
Hans Poortman

Berichtdoor JB verlagingssets » do jan 26, 2012 13:07

Wij rijden met een normale gehomologeerde 8 klepper op ons 2 liter blok.
Een beetje op dieet en een klein navigatortje, dan moeten we met de 170PK nog een heel eind kunnen komen. Het 16 klepper verhaal zal voor de rally dan geen oplossing bieden meer vermogen te gaan genereren.
dan maar de remmerij verder upgraden.
JB verlagingssets

Berichtdoor Hans Poortman » do jan 26, 2012 14:04

Fred, waarom niet dv 5.
Hans Poortman

Berichtdoor JB verlagingssets » do jan 26, 2012 21:41

Hans, in de YR klasse hadden we met elkaar nog wel eens een leuke strijd voor de bekers. Ik zie persoonlijk niet in waarom ik veel geld moet stoppen in een Kadett om nog enigzins mee te kunnen met de rest. Natuurlijk rijdt je in een 30 jaar oude auto niet voor de hoofdprijs, maar als de auto's van heden moeten strijden met het nostagische van het verleden ben je volgens mij het spoor een beetje bijster.
De klasse YR had voor mij een historisch karakter waar oude tijden konden herleven. Mooie dikke Fordjes en Opels die in de jaren 80 op het scherpst van de snede mooie duels uitvochten. Ik heb in die tijd jaren achter "het lint" staan kwijlen en later besloten zo'n auto te willen gaan bouwen om er mee te gaan rally rijden.
Met de nieuwe HM klasse moeten deze ouwe karretjes, die door de liefhebbers worden gekoesterd het gaan opnemen tegen moderne auto's met meer dan 300 pk???
Ik waardeer het initiatief van de bedenkers, want er zal best veel geweld op de Nederlandse rallypaden verschijnen. Maar wat moet ik daar doen met mijn 180 pk sterke oer kadett?
JB verlagingssets

Berichtdoor staphorstrallying » do jan 26, 2012 22:03

maar de klasse YR bestaat niet meer toch? Ik reed eerst ook in de YR15. Maar nu zijn we ''gelukkig'' HN11 geworden sinds vorig jaar. Ik vind het principe van HN en HA beter dan de klasse YR was...
staphorstrallying

Berichtdoor MartijnB » vr jan 27, 2012 0:42

Fred,

Het probleem zit hem erin dat een C Kadett al heel erg snel niet meer voldoet aan YR. Dat is wat Hans ermee probeert te zeggen.

Een paar grotere niet conform homologatie YR remklauwen zou al betekenen dat je word afgekeurt in de YR klasse.
MartijnB

Berichtdoor JB verlagingssets » vr jan 27, 2012 8:17

Je hebt gelijk dat de auto's uit de YR klasse zijn omgezet naar HA.
Divisie 3: tweewiel aangedreven, verbeterde
auto’s (A5, A6, A7, A8, HA13, HA14, HA15, HA16,
C4, C5, C8, GT).
Als de auto voldoet aan de homologatie die bij de auto (in ons geval 664) hoort zou ik niet kunnen bedenken waarom deze auto dan geweigerd gaat worden in HA. Ik heb bij een van de laatste evenmenten een gesprek gehad met Hans Ola uit Denemarken. Daar is de trend juist back to basic te gaan. Er is daar een historische rallyklasse waar auto's worden toegelaten die minimaal 25 jaar oud zijn en gebouwd volgens de originele homologatie. Geen dikke motoren, 16 kleppers die origineel 8 klepper waren, geen 15 of 16 inch wielen met enorme remmen. In sommige gevallen nog zelfs trommel remmen aan de achterzijde. Voor de KNAF en liefhebbers een mooie uitdaging deze rally auto's van weleer in stand te houden. Ik ben groot voorstander en benieuwd naar de reactie van andere.
JB verlagingssets

Berichtdoor jos kerremans » vr jan 27, 2012 18:56

Back to basic , maar daar heb je toch geen speciale klasse voor nodig ?
Alles voor de grp A tijd , dus voor 1981 , kan toch gewoon historisch gaan rijden.
Maak een grp 2 auto en je hebt zo goed als dezelfde vrijheden als een auto die in HM gaat rijden.
jos kerremans

VorigeVolgende

Keer terug naar Reglementen