Nieuws en geruchten 2012

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor henk » do jan 26, 2012 15:02

Campos schreef:
henk schreef:jammer dat de cups ede (weer) links laten liggen...
kan iemand me daar een reden voor geven?

Vorig jaar was het een ronde voor de 205cup.
Ik weet niet waarom men er nu niet voor heeft gekozen, maar ik kan zelf wel wat redenen bedenken.
Afwisseling in kalender, in 2011 relatief veel schade gereden (banden/wielen/ophanging), interessante nieuwe rally (Land v Heusden en Altena), 4x2 proeven misschien niet uitdagend genoeg, etc.

moet wel zeggen dat ze de site wel eens mogen updaten want ik heb begrepen dat de proeven gewijzigd zouden worden dus dan is dit misschien wel een beetje een gemiste kans...
henk

Berichtdoor erikjan » do jan 26, 2012 15:24

als de sloop van het kazerneterrein in Ede inmiddels begonnen is zullen de proeven er met de dag anders bij liggen...

maar toch een leuk evenement in 2011 !
erikjan

Berichtdoor MartijnB » do jan 26, 2012 19:21

Jawel deels..

Verbrande wiellagers. Gebroken aandrijfassen. Geplofte diffen ontplofte bakken en zo nog wel wat meer stukken en brokken.

Evenement is super geregeld fijne organisatie begrijp me niet verkeerd. Maar de vele haakse bochten hebben wel hun tol gevergd bij dees en geen.
MartijnB

Berichtdoor Starkoo » do jan 26, 2012 19:41

Ha mooi eindelijk weer voledig naar de Hellendoorn Rally, eindelijk niet te gelijk met het laatste nk autocross:D
Starkoo

Berichtdoor Martin » do jan 26, 2012 20:13

http://www.rvwerks.com/project/16/honda ... e-r-fn2-r3

Een korte vraag, waarom een rebuild? zoveel wedstrijden heeft deze auto toch nog niet gereden?
Martin

Berichtdoor Cinq-Power » do jan 26, 2012 20:21

Ik denk dat de auto even helemaal nagelopen is wegens veel kapotte aandrijfassen en kapotte koppakingen.

Misschien zelfs nog wel meer dan dat, maar dit weet ik van vorig seizoen.

En misschien is er wel een nieuwe update van Jas motorsport gekomen, gewichtsbesparing ofzo.
Cinq-Power

Berichtdoor steven16V » do jan 26, 2012 20:50

MartijnB schreef:

Jawel deels..

Verbrande wiellagers. Gebroken aandrijfassen. Geplofte diffen ontplofte bakken en zo nog wel wat meer stukken en brokken.

Evenement is super geregeld fijne organisatie begrijp me niet verkeerd. Maar de vele haakse bochten hebben wel hun tol gevergd bij dees en geen.

:roll: het is ook niet snel goed als je je auto wil sparen moet je er niet mee rijden! zelfde als dat er te veel modder op het parcour is en meer van dat soort dingen hte is toch rally?
steven16V

Berichtdoor astra driver » do jan 26, 2012 21:17

steven16V schreef:
MartijnB schreef:

Jawel deels..

:roll: het is ook niet snel goed als je je auto wil sparen moet je er niet mee rijden! zelfde als dat er te veel modder op het parcour is en meer van dat soort dingen hte is toch rally?

Nou ja rally? het militaire terrein waar vorig jaar gereden werd is natuurlijk mooi af te sluiten weinig last voor omwonenden e.d.. Maar die klinkers waar bijna de hele rally op werdt gereden vreten echt de banden en de auto op. Zoals bij ons met een astra groep N na 2 proeven stonden de voorbanden op het draad! En dat is niet grappig meer........ :oops: mocht het zijn dat de rally weer op een industrie terrein wordt gehouden zoals de eerst 2 keer. Dan zijn wij zeker weer van de partij :D
astra driver

Berichtdoor Sjeik1981 » do jan 26, 2012 21:23

1 proef industrie en 1 op militair met evt 1 landelijke proef en dan 2 of misschien 3 keer zou ik persoonlijk beter vinden. Qua toegankelijkheid ook voor publiek was ede natuurlijk super!
Sjeik1981

Berichtdoor astra driver » do jan 26, 2012 21:36

Sjeik1981 schreef:1 proef industrie en 1 op militair met evt 1 landelijke proef en dan 2 of misschien 3 keer zou ik persoonlijk beter vinden. Qua toegankelijkheid ook voor publiek was ede natuurlijk super!

Dat zou idd een mooie tussenweg zijn! natuurlijk zouden wij hem graag rijden mede doordat ik zelf ook in Ede woon. Maar als het helemaa op de karzerne is doe ik het niet. vanwege de kosten die je na afloop hebt aan onderdelen......
astra driver

Berichtdoor MartijnB » vr jan 27, 2012 0:37

steven16V schreef:
MartijnB schreef:

Jawel deels..

Niet om lullig te doen.... Maar de die opmerking is niet helemaal terecht van je. Zovaak zijn er geen gebroken assen in 1 rally als in Ede afgelopen jaar.
De afstanden zijn best wel kort met veel bochtenwerk. Veel vitale delen krijgen daar de kans niet om af te kunnen koelen. En worden veel en veel te heet.

Bij ons werden de homokineten zo vreselijk heet dat het vet als dunne olie tussen de as en de ashoezen vandaan gedruppeld kwam.

Dat is niet echt bepaald erg goed voor het behoud van je homokineten.
Vooral 4x4 s hebben daar in dat geval wat meer last van dan RWD of FWD

Ow ennuh Sander het maak wel enigsinds uit of je op nieuwe banden start. Of op banden van 10 jaar oud die al best redelijk afgefohnt zijn :wink: :wink: :wink: :wink:
MartijnB

Berichtdoor metisse » vr jan 27, 2012 9:26

MartijnB schreef:
steven16V schreef:
MartijnB schreef:

Jawel deels..

Niet om lullig te doen.... Maar de die opmerking is niet helemaal terecht van je. Zovaak zijn er geen gebroken assen in 1 rally als in Ede afgelopen jaar.
De afstanden zijn best wel kort met veel bochtenwerk. Veel vitale delen krijgen daar de kans niet om af te kunnen koelen. En worden veel en veel te heet.

Bij ons werden de homokineten zo vreselijk heet dat het vet als dunne olie tussen de as en de ashoezen vandaan gedruppeld kwam.

Dat is niet echt bepaald erg goed voor het behoud van je homokineten.
Vooral 4x4 s hebben daar in dat geval wat meer last van dan RWD of FWD

Ow ennuh Sander het maak wel enigsinds uit of je op nieuwe banden start. Of op banden van 10 jaar oud die al best redelijk afgefohnt zijn :wink: :wink: :wink: :wink:

Martijn,
waarschijnlijk is het budget van steven16V veel groter dan dat van de meeste 205 Cup rijders, die wel op de centjes moeten letten, jammer maar dat verschil bestaat nu eenmaal in rallyland.
metisse

Berichtdoor autosport-media » za jan 28, 2012 1:48

Zat net op de site te kijken waar de DS3 R3 van van Tienen is opgebouwd. Foutje dat de Swift van Kevin van Deijne op de achtergrond staat in Autodrop kleurtjes ??

Afbeelding
autosport-media

Berichtdoor Martin » za jan 28, 2012 21:03

Swift S1600, leuk karretje en een aanwinst voor het publiek.
Martin

Berichtdoor Bartrallyfan » zo jan 29, 2012 13:45

mischien is hij wel voor Tonny zelf?
rallyfanteam "de bende rond venray"
Bartrallyfan

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden