WRC; nieuws en geruchten

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Eight_Gear » do feb 02, 2012 18:20

Definitief over dus. Prodrive en BMW gaan uit elkaar....

http://www.autosport.com/news/report.php/id/97275

Nu hoop ik echt dat er een vervanger gevonden gaat worden want het zou echt verschrikkelijk zijn om nu al afscheid te gaan nemen van de Mini's als fabrieksteam!
Eight_Gear

Berichtdoor Alex_79 » do feb 02, 2012 18:37

sheesh :( Ze gaan wel ver om hun DTM alle financiën toe te schuiven. Had tenminste verwacht dat men Prodrive nog als privé-entry mee zou laten doen.

There is speculation that BMW is ready to hand the project over to an Italian preparation firm or quit the whole programme altogether.

De Italian preparation firm zou Grifone kunnen zijn, die al S2000 en RRC-entry's voor Mini hebben gerund
There's nothing wrong with the car... except that it's on fire!
Alex_79

Berichtdoor Holkers » do feb 02, 2012 18:43

Uit zakelijk oogpunt natuurlijk geen speld tussen te krijgen. Het DTM met een gloednieuwe 3-serie levert zoveel verkopen op die jaren in het WRC niet zal bewerkstelligen. Je kunt kanttekeningen zetten bij de stap op de mini WRC te ontwikkelen als er meteen weinig heil in zat (mediaexposure is al jaren slecht), ondanks dat is de mini WRC best competitief
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor Eight_Gear » do feb 02, 2012 18:44

Ik vind het echt belachelijk. De auto is al klaar (ja ok, zonder upgrades e.d dan) en is snel, Sordo staat 2e in het kampioenschap en de wagens zijn (al onderweg) naar/in Zweden aangekomen.

En inderdaad, voor een nationaal toerwagenkampioenschap tasten ze diep in de buidel en betalen ze die coureurs ook nog even flink. Pffffff....

Ik snap dat het aanvankelijk de afspraak was dat Prodrive voor de financiering zou zorgen, maar ik had eigenlijk ook wel verwacht dat gezien de potentie van de auto BMW wat meer genade zou hebben en meer zou investeren.
Eight_Gear

Berichtdoor Ascona » do feb 02, 2012 19:59

Prodrive was er blijkbaar ook vanuit dat BMW zou inspringen bij succes, maar ik vond het wel optimistisch. (Op z'n minst gezegd). Beetje vreemd om BMW te verwijten dat ze dat nu niet doen. Dat er een italiaanse preparatuur wordt ingeschakeld, hoeft opzich geen probleem te zijn. Alleen zal Prodrive dan (meer) moeten betalen voor de motoren, verwacht ik.

edit: het zou ook Roal motorsport kunnen zijn ipv Grifone. Roal neemt deel aan het WTCC met 2 BMW's met 1.6 turbo motoren.
Ascona

Berichtdoor WRC fan » do feb 02, 2012 20:31

Het is echt vreselijk jammer voor de sport. Vorig jaar was iedereen juist blij omdat de sport in de lift zat en dan ineens deze terugval.
WRC fan

Berichtdoor mantaboy » vr feb 03, 2012 6:25

Maar waar is het officiele bericht dan?
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor Wout de Klerk » vr feb 03, 2012 18:26

Vooralsnog geen bevestiging. Ander verhaal is dat de FIA geen contract met Eurosport heeft en dat dit jaar ook niet gaan doen. Eurosport zou het personeel over moeten nemen en heeft daar geen zin in. Organisatoren moeten het zelf regelen dit jaar.
We need regulations to build cars like Colin drove again.
www.hf-rallysport.nl
twitter:@HFRallySport
Wout de Klerk

Berichtdoor EvoV6 » za feb 04, 2012 10:26

lekker of niet? Zo'n groot iets als WRC en dan zo'n waardeloze oplossing...
EvoV6

Berichtdoor Alex_79 » ma feb 06, 2012 15:59

Volgens de laatste berichten wordt het heel kortdag met de tv-rechten voor Zweden. Besluit moet uiterlijk morgen vallen.

Volgens rallye-magazin zou Motorsport Italia (dat nu de auto van "Supermarket" Nobre runt) de nieuwe preparateur worden. Vraag me wel af vanaf wanneer. Goransson en Sandell hebben met Prodrive overeenkomsten gesloten, als ze daar nog aan moeten gaan sleutelen :?
There's nothing wrong with the car... except that it's on fire!
Alex_79

Berichtdoor gta » ma feb 06, 2012 17:17

Alex_79 schreef:Volgens de laatste berichten wordt het heel kortdag met de tv-rechten voor Zweden. Besluit moet uiterlijk morgen vallen.

Volgens rallye-magazin zou Motorsport Italia (dat nu de auto van "Supermarket" Nobre runt) de nieuwe preparateur worden. Vraag me wel af vanaf wanneer. Goransson en Sandell hebben met Prodrive overeenkomsten gesloten, als ze daar nog aan moeten gaan sleutelen :?

Verklaar eens "supermarket" Nobre....... waarom.?
gta

Berichtdoor Jorick » ma feb 06, 2012 17:50

Paulo Nobre zei dit na één van de klassementsproeven...
"Our speed is one to go to the supermarket... But see you sunday!"
Ik neem aan dat die bijnaam voor de rest van zijn leven vast staat.

De deelnemerslijst voor de komende rally ziet er goed uit!
Jorick

Berichtdoor Eight_Gear » ma feb 06, 2012 18:22

Prodrive is nu definitief niet meer de officiele manufacturer inschrijving van Mini, maar Motorsport Italia Brasil of iets dergelijks. Dit betekent dat Paulo Nobre en Armindo Araujo de fabrieksrijders zijn voor Mini voor de rest van het jaar. Die zin alleen al.... :shock:

Voor zover ik begrepen heb gaat Prodrive wel door maar dan als privé team, dus net zoals M-Sport.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/97361
Eight_Gear

WRC TEAM MINI PORTUGAL

Berichtdoor gta » ma feb 06, 2012 18:41

gta

Berichtdoor Jorick » ma feb 06, 2012 18:46

Dus als ik het goed begrijp zijn Armindo Araujo en Paulo Nobre nu de officiele fabrieksrijders.
Beetje raar dat Daniel Sordo straks nog meer punten pakt dan het "officiele" fabrieksteam bij elkaar.
En in het team van Sordo komt iedere rally een andere rijder? Pierre Campana of Patrik Sandell.
Dus eigenlijk is er bijna niets veranderd, alleen de titel: officieel fabrieksteam... :roll:
Jorick

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden