WRC; nieuws en geruchten

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Eight_Gear » ma feb 06, 2012 18:51

Precies.

Ik lig alleen helemaal slap om het feit dat Araujo en Nobre nu officieel fabrieksrijders zijn. Moet niet gekker worden! :lol:
Eight_Gear

Berichtdoor gta » ma feb 06, 2012 18:56

Eight_Gear schreef:Precies.

Ik lig alleen helemaal slap om het feit dat Araujo en Nobre nu officieel fabrieksrijders zijn. Moet niet gekker worden! :lol:

Araujo en Nobre waren al als entry M2 team.. en nu M1.

Ik denk dat dit nieuws positief gezien moet worden anders was MINI mischien wel helemaal verdwenen uit het WRC.!
gta

Berichtdoor Eight_Gear » ma feb 06, 2012 18:58

Weet ik, alleen nu zijn ze officieel de Mini rijders. Dat is gewoon erg vreemd.

En zoals je zegt mogen we blij zijn dat Mini in het WRC blijft. Het zou een hele harde klap zijn geweest als Mini zich zou terugtrekken.
Eight_Gear

Berichtdoor Alex_79 » ma feb 06, 2012 19:20

Dus als ik het goed begrijp zijn Armindo Araujo en Paulo Nobre nu de officiele fabrieksrijders.

Hehe, benieuwd hoe verrast ze daar zelf over zijn :D

Beetje raar dat Daniel Sordo straks nog meer punten pakt dan het "officiele" fabrieksteam bij elkaar. En in het team van Sordo komt iedere rally een andere rijder? Pierre Campana of Patrik Sandell.

Campana was alleen voor de Monte en misschien nog de rally de France. Richard Göransson en Patrik Sandell rijden in een klantenauto van Prodrive. Alleen rijdt Sandell onder zijn eigen teamnaam, Rally Team Sweden. (mooie livery in dat blauw-geel). Sandell wás ook voor manufacturer points ingeschreven, maar of dat nu nog het geval is...

Afbeelding

Dus eigenlijk is er bijna niets veranderd, alleen de titel: officieel fabrieksteam... :roll:

En wat gaan ze met de punten van Sordo in de Monte doen? Worden die bij Prodrive Mini neergezet als privé-team of bij het fabrieksteam gelaten?

Edit: filmpje van Göranssons winter testing: www.youtube.com/watch?v=eQBAlJsMLsM
There's nothing wrong with the car... except that it's on fire!
Alex_79

Berichtdoor bulli » ma feb 06, 2012 19:36

FIA vindt geen hoofdsponsor voor WK rally PARIJS - De internationale autosport federatie FIA is er niet in geslaagd een mondiale hoofdsponsor te vinden voor de strijd om de wereldtitel in de rallysport. „De FIA betreurt het dat het niet mogelijk is gebleken op tijd een sponsor en een zendgemachtigde te vinden voor de cyclus om de wereldtitel”, zegt de federatie in een verklaring. „Er zijn gesprekken geweest met potentiële gegadigden, maar uiteindelijk is de beslissing genomen die gesprekken te staken.” Organisatoren moeten nu zelf in de slag met tv-zenders

De FIA had in North One Sport een mondiale partner, maar nadat de moedermaatschappij Convers Sports Initiatives in geldproblemen was gekomen viel het contract weg.
bulli

Berichtdoor Bartrallyfan » ma feb 06, 2012 19:37

maar wie bouwt nu de mini WRC dat is toch prodrive? of gaat dat nu ook motorsportitalia doen? of worden er geen nieuwe wrc's meer gebouwd.
rallyfanteam "de bende rond venray"
Bartrallyfan

Berichtdoor Alex_79 » ma feb 06, 2012 20:03

Als ik het goed begrijp is Prodrive teruggezet van officieel fabrieksteam naar privé-team, maar blijven ze wel bij de doorontwikkeling van de WRC Mini's betrokken. Dus ja, Prodrive blijft die auto bouwen, het team Prodrive heeft, zoals Eight-Gear opmerkt, nu dezelfde status als M-sport bij Ford of Kronos vroeger bij Citroen.

Het officiële fabrieksteam is nu Motorsport Italia, wat vooral met sponsoring te maken heeft heb ik het idee. Richards heeft alweer een risico genomen en BMW kunnen overreden dat als zij de motoren leverden hij de sponsoring kon vinden. En dáár is het op stuk gelopen. Het geeft alleen wel de gekke situatie dat het talent nu bij een privéteam zit en het geld bij het fabrieksteam. Alsof Latavala voor M-Sport rijdt en Matthew Wilson eerste rijder bij het fabrieksteam is

http://www.rallye-magazin.de/rallyes/wm ... index.html
Alex_79

Berichtdoor PatrickTwente » ma feb 06, 2012 20:14

Ik denk aan Subaru en Prodrive..... Is het niet wat vreemd dat Dave Richards al weg was? zo plotseling voor Monte Carlo.
PatrickTwente

Berichtdoor romar » di feb 07, 2012 17:57

Ik snap m niet meer, een fabrieksteam? Zonder de inzet van BMW? Dan is het toch ook geen fabrieksteam meer, of zit ik helemaal mis..
romar

Berichtdoor Whitey » di feb 07, 2012 19:10

romar schreef:Ik snap m niet meer, een fabrieksteam? Zonder de inzet van BMW? Dan is het toch ook geen fabrieksteam meer, of zit ik helemaal mis..

Nou hier nog een keer,
Prodrive blijft verantwoordelijk voor de WRC klantenauto's en de ontwikkeling en ondersteuning van de mini John Cooper en verdere samenwerking met BMW. En wordt in de toekomst fabrieks-ondersteund.
Whitey

Berichtdoor romar » di feb 07, 2012 19:15

Heel goed!, Thanks!
romar

Berichtdoor alleskids1971 » di feb 07, 2012 20:56

BMW
officieel steunen ze het WRC team, maar in de praktijk passen ze alleen de 1,6 turbo WTCC motoren aan en zetten een handtekening onder homologatie verzoeken

Prodrive
Fabriceert Mini WRCars en reseve onderdelen en verhuurt/verkoopt die aan klanten Araujo en Nombre. en heeft zelf met Sordo de snelste Mini coureur. Ik had begrepen dat ze ook gewoon de punten blijven scoren voor Mini WRC team (fabrieksteam).

Motorsport Italy
Heeft met Nombre en Araujo 2 rijders die een (bank) garantie geven dat ze alle 13 rallies rijden met 2 auto's wat voor de FIA nodig is om Mini als M1 team te erkennen, wat weer nodig is om verdere homologaties toe te staan. Dus de bankgarantie heeft hun de titel Fabrieksteam gegeven, maar blijven gewoon prive team die materiaal afneemt van Mini WRCar fabrikant Prodrive.
alleskids1971

Berichtdoor gta » wo feb 08, 2012 11:28

Afbeelding

http://www.motorsport-italia.com/home.htm

http://www.autosport.com/news/report.php/id/97371

Vanaf de WRC Mexico zal alles meer duidelijk zijn naar buiten toe..!
gta

Berichtdoor TWENGELTJE » do feb 09, 2012 11:45

Inderdaad want mini gaat niet naar mexico volgens rallyreport (facebook)
TWENGELTJE

Berichtdoor Alex_79 » do feb 09, 2012 15:43

Prodrive niet nee :wink:
Alex_79

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden