door Sevius » ma feb 06, 2012 22:12
Ik zat het reglement even door te nemen, waar mij het volgende opviel....:
LOCATIE EN TIJDSTIP DOCUMENTENCONTROLE:
Paddock Office, Burg. Van Alphenstraat 106, Zandvoort op zaterdag 25 februari 2012 van 07:00 – 09:00 uur.
LOCATIE EN TIJDSTIP TECHNISCHE KEURING:Circuit Park Zandvoort; TC gebouw Heineken Paddock op zaterdag 25 februari 2012 van 07:15 – 09:45 uur.
Het keuren gaat via een vast schema. Dit houdt in dat je als je pech hebt en als eerste moet keuren, je slechts 15 minuten hebt om de documentencontrole te doen (waar vaak toch al gauw een aantal minuten overheen gaat en dan moet de rij ook niet te lang zijn -ja je hebt daar zelf invloed op; vroeg aanwezig zijn, maar eenieder die binnen het eerste kwartier moet keuren zal dit zijn en daar verlies je de eerste minuten dus al-), terug naar de rallyauto te gaan, de stickers te plakken (in zeer waarschijnlijk koude omstandigheden) en naar de keuring te gaan. In mijn ogen erg krap... Nu mag je 10 minuten te laat komen bij de keuring zonder straf, maar zelfs dan is het nog krap en daarnaast kan ik me niet voorstellen dat het de bedoeling is de deelnemers op deze manier bijna te "dwingen" gebruik te maken van deze 10 minuten.
Ik weet nog van vorig jaar dat we als 1 van de eersten moesten keuren en dat ondanks de haastklus die we deden en de mazzel die we hadden bij de tijd die de docucontrole duurde, het "onmogelijk" was om op tijd te komen, en ik hoopte dan ook dat er dit jaar meer rekening mee gehouden zou worden...