TankS Rally 2012

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor erikjan » do maart 01, 2012 21:08

jammer dat de Shortrally weer zo laat start, de duisternis is dan al ingevallen, niet goed voor de publiciteit.. (film e.d.)

waarom niet eerst op een proef de Shortrally, en daarna de 'gewone' rally ?

trek je ook vast meer publiek mee !!
erikjan

Berichtdoor dustinvm » do maart 01, 2012 21:21

erikjan schreef:jammer dat de Shortrally weer zo laat start, de duisternis is dan al ingevallen, niet goed voor de publiciteit.. (film e.d.)

Ik vind persoonlijk de proeven in het donker het mooist, this dat ik tegenwoordig niet meer met de filmcamera langs de kant staat. Ik weet nog wel de laatste proef van vorig jaar op het industrie terrein, nissan 350 z hastikke dwars bij de eerste bocht na start:D
dustinvm

Berichtdoor MartijnB » do maart 01, 2012 21:25

erikjan schreef:jammer dat de Shortrally weer zo laat start, de duisternis is dan al ingevallen, niet goed voor de publiciteit.. (film e.d.)

Had ik ff niet na gekeken. Maar er word nu later gestart dan eerdere edities volgens mij?
Meende dat eerdere edities de 1e boucle in het licht reden.
Best jammer ben een beetje nachtblind
MartijnB

Berichtdoor MartijnB » do maart 01, 2012 21:26

Arjan19 schreef:volgens de org. bevat de Short rally 4 nieuwe proeven t.o.v. vorig jaar..

lijkt me sterk met 6 proeven totaal

Omschrijving
Totale lengte van de rally: ± 138 km
Aantal klassementsproeven: 6
Totale lengte klassementsproeven: ± 60 km
Aantal etappes: 1
Wegdek van de klassementsproeven: 100 % verhard

Zal wel weer Haatland Kampereiland en Nagelerweg zijn
MartijnB

Berichtdoor TWENGELTJE » do maart 01, 2012 22:00

Haatland en Kampereiland niet die zijn op vrijdag
TWENGELTJE

Berichtdoor PatrickTwente » do maart 01, 2012 22:15

om voor sommigen de geheugens op te frissen een aantal quote'jes

Gewijzigde opzet met een nieuwe proef

De opener van het rallyseizoen speelt zich af in de bekende gebieden, met als rode draad de slingerende dijkproeven rond Kuinre en Kampen en de industrieproeven op de Munt en Nagelerweg, proeven die ook door het publiek veelvuldig aangedaan worden. En voor het eerst sinds jaren heeft men een nieuwe proef weten toe te voegen aan het geheel, een proef die zelfs één procentje onverhard kent. De deelnemers kunnen zich in het rallyweekeinde vastbijten in 20 heerlijke proeven, die zowel technisch als uitdagend zijn. De rally-karavaan rijdt in de TankS Rally 169 kilometer op snelheid, terwijl men in totaal bijna 540 kilometer onderweg is. De strijd is verdeeld in twee etappes: de eerste op de vrijdagavond, een lus die de deelnemers naar Kampen voert en waarvan de snelle Munt proef met twee passages achter elkaar een belangrijk bestanddeel is. Tijdens etappe twee, op zaterdag, passeren de deelnemers opnieuw Kampen. Waar onder anderen de beruchte Zwartendijk en de proef bij Kamperveen verreden wordt, alvorens men naar Kuinre en omstreken vertrekt. Daar ontmoeten de rijders en hun cockpitkompanen oude bekenden als de Blankenhammerdijk,die dit jaar voor het eerst in het donker verreden zal worden.

Ook nieuwe uitdaging voor de Short-rallydeelnemers

Naast de rally vindt tijdens het weekeinde ook de tweede Short-rally van het seizoen, de TankS Short-rally plaats. Deze wedstrijd die zich voornamelijk in het buitengebied plaatsvindt, start op zaterdag en is 6 klassementsproeven lang. Vier van deze proeven hebben nooit eerder deel uitgemaakt van de TankS Short-rally, waardoor de uitdaging voor de deelnemers hier groter zal zijn dan ooit! De teams rijden in totaal 138 kilometer, waarvan ongeveer 60 op snelheid. Rond 22.17 uur is de Short-rally voorbij en wordt de winnende equipe op het podium gehuldigd.
PatrickTwente

Berichtdoor ZZR Fan » vr maart 02, 2012 9:37

Misschien moeten jullie De Stentor gaan lezen :lol:

Short Rally speelt zich dit jaar af rond Kuinre en Blankenham en op de Nagelerweg.
Afbeelding
ZZR Fan

Berichtdoor John Raven » vr maart 02, 2012 11:19

MartijnB schreef:
Arjan19 schreef:volgens de org. bevat de Short rally 4 nieuwe proeven t.o.v. vorig jaar..

lijkt me sterk met 6 proeven totaal

Omschrijving
Totale lengte van de rally: ± 138 km
Aantal klassementsproeven: 6
Totale lengte klassementsproeven: ± 60 km
Aantal etappes: 1
Wegdek van de klassementsproeven: 100 % verhard

Zal wel weer Haatland Kampereiland en Nagelerweg zijn

FOUT! Alleen Nagelerweg heb je goed!
John Raven

Berichtdoor Marius » vr maart 02, 2012 13:13

Eerste rally van het seizoen voor ons. Hebben er zin an! Vorig jaar was het ook een mooie rally.
Marius

Berichtdoor erikjan » vr maart 02, 2012 16:00

hopelijk zijn de routekaartjes in de publieksinfo dit jaar wel actueel, voorgaande jaren vonden we ineens een spoorlijn in het weiland bij de N50 die niet ingetekend stond, inclusief de nodige veranderingen in de overige infrastructuur (wegen, sloten e.d....)

maar ja, da's ook bij Hellendoorn nog niet altijd op orde bij de nieuwe A35 op kp Ypelo.
erikjan

Berichtdoor 2rallyman1 » vr maart 02, 2012 20:14

2rallyman1

Berichtdoor Starkoo » vr maart 02, 2012 21:10

Tja zoiets had ik ook in gedachten voor Neede, maar ja zijn mensen die het daar niet over willen hebben. (Komt ie weer met zijn rallyproef Neede), ach ja nu ontopic zon idee is erg mooi voor de tanks rally hoe meer proefen hoe leuker het word voor de fan's!
Starkoo

Berichtdoor Eight_Gear » vr maart 02, 2012 21:16

Misschien ook maar eens een mailtje sturen dan, Havelte is niet al te ver weg en ik heb al een tijdje hele leuke proeven in m'n gedachten. :lol:

Toch jammer dat er negatieve reacties blijven komen op de commentaar pagina van de berichten over de rally.
Eight_Gear

Berichtdoor WRC fan » vr maart 02, 2012 21:47

Een mailtje naar de organisatie sturen kan natuurlijk altijd. Op Google Maps kun je tegenwoordig heel makkelijk routes opslaan. Ik heb op die manier ook wel eens contact gehad met iemand van de Veenhuizen Groep Nederland rally. Zij hadden toen ongeveer hetzelfde idee als ik. Alleen de gemeente Nijkerk werkte helaas niet mee.
WRC fan

Berichtdoor Gert van Dam » vr maart 02, 2012 23:34

Quote: Toch jammer dat er negatieve reacties blijven komen op de commentaar pagina van de berichten over de rally.

Valt toch wel mee. Eigenlijk slechts 1 negatieve reactie.
Ik heb de zaak wel even recht gezet want ik vond het een verkeerde weerspiegeling van de zaken.

Ik wens iedereen een spannende Tank S rally!

Gert
Gert van Dam

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden