door mitsufan3 » ma maart 12, 2012 19:32
Even een update van de weersverwachting:
Ook nu gebruik ik de 2 belangrijkste weermodellen die de nederlandse weerdiensten gebruiken. Zoals ik eerst zei, waren deze 2 modellen erg eensgezind. Echter nu wijkt de een nogal af van de andere. Ik zal beide modellen toelichten.
ECMWF:
Vrijdag begint de dag rustig met vrij veel ruimte voor de zon en weinig wind. Later op de dag neemt vanuit het zuidwesten de bewolking toe. Het blijft droog. De temperatuur stijgt tot zo'n 12 graden. Door de bewolking in de avond, daalt de temperatuur maar langzaam naar zo'n 6 graden tegen de ochtend. Zaterdag begint de dag met bewolking en misschien wat regen. Daarbij staat een stevige wind. Later op de dag kan de bewolking weer wat gaan breken en kan de zon tevoorschijn komen. De temperatuur komt wat lager te liggen ten opzichte van vrijdag en komt uit op zo'n 10 graden. 's Avonds kan het dan gaan opklaren en daalt de temperatuur naar zo'n 3 graden.
GFS:
Vrijdag begint de dag ook hier rustig, met misschien wat nevel of mist. Na het verdwijnen van deze nevel en mist gaat de zon uitbundig schijnen. De wind houdt zich daarbij ook gedeisd. De temperatuur zoekt het hoog op voor deze tijd van het jaar en tikt de 15, misschien wel 16 graden aan. In de avond zakt de temperatuur naar zo'n 10, later in de nacht minimaal 6 graden. Ook zaterdag begint goed. Misschien wel weer nevel en mist in de ochtend, maar vervolgens flink wat zon. Vergelijkbaar met vorig jaar dus. De temperatuur loopt ook nu op naar zo'n 15 graden. Aan het einde van de middag wordt de lucht onstabieler. Vanuit het zuidwesten komen er wolken opzetten waaruit enkele flinke regen- en onweersbuien kunnen ontstaan. Naar verwachting bereiken deze pas aan het eind van de middag en begin van de avond het noorden.
De vraag is nu, wie krijgt er gelijk!
Laatst bijgewerkt door
mitsufan3 op ma maart 12, 2012 19:36, in totaal 1 keer bewerkt.