TankS Rally 2012

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor MichSTI » zo maart 18, 2012 14:09

Focusfan schreef:Klopt precies !! Na 1ste boucle mocht er niemand meer doorrijden langs de boerderij, want de weg moest vrij zijn voor de trekker met mestinjector!! Wij kwamen er net aan voor de 2de boucle, dus alles moest keren en draaien bij de boer en veroorzaakte nogel wat chaos !!! Worden hier geen afspraken over gemaakt dan met de organisatie, want dat injecteren had hij ook vandaag kunnen doen ???

Die betreffende boer was de boel behoorlijk aan het frustreren... het leek wel alsof hij met z'n hele familie voor het huis was gaan zitten om gezellig met z'n allen even rallyfans te pesten. Hij begon ook te dreigen dat hij alles wel even aan de kant zou schuiven met z'n shovel.

Uiteindelijk is er nog wel politie bij geweest en is de geslotenverklaring een eind opgeschoven. Eigenlijk zou je niet toe moeten willen geven aan zo'n figuur, helemaal niet als hij ook nog een wielrenner het ziekenhuis in helpt. :?
MichSTI

Berichtdoor ZZR Fan » zo maart 18, 2012 14:30

Om eens een knuppel in het hoenderhok te gooien. Ik heb mij gisteravond zeer verbaasd over het handelen van officials bij de crash van Rudy Schenkeveld.

Schenkeveld schoot op de Nagelerweg bij het bekende tankstation rechtdoor op een container. Weg verspert. De auto werd rechtgezet en een beetje tegen de containers aangeduwd. Er bleef een zeer smalle doorgang over, wat op sommige momenten tot hachelijke situaties leidde. Maar dit ter zijde. Al is dit een punt voor evaluatie, want het was voor de deelnemers 105 tot het eind pure competitievervalsing, vergeleken met rijders die er de eerste doortocht hadden.

Het handelen van de officials. Op het bewuste punt stonden zes officials: twee volwassen mannen, een vrouw en drie kinderen. Allen met hesjes. De twee mannen waren serieus bezig, de vrouw had een lijst in handen en lette op de drie kinderen. Leuk, maar deze drie mensen hadden totaal geen nut en die kinderen konden prima vier meter naar achteren om daar achter het lint te gaan staan. De kinderen waren ook spelletjes aan het doen die ik liever niet zo gebeuren zo dicht op het parcours.

Dan het handelen bij de crash. De ene man ging met een gele vlag een tiental meters voor de situatie staan. Goed. In plaats dat de tweede man gaat helpen waarschuwen wandelt hij vrolijk met zijn handen in de zak een beetje van links naar rechts en praat een beetje. Op datzelfde moment staan de gebroeders (?) Schenkeveld in de uitremlijn andere deelnemers te waarschuwen om vaart te minderen en aan de binnenkant van de bocht te blijven. Gevaarlijk. Een andere official komt kijken, geeft zijn hesje aan de navi of rijder en vertrekt weer. Zo staan er op het bewuste punt zes (!) mensen met een hesje, waarvan er slechts 1 iets nuttigs doet! Dat noem ik een pure schande en een belediging naar de betalende toeschouwers.

Er vielen nog een aantal zaken voor op hetzelfde punt waar ik me maar niet over uit zal spreken.
Afbeelding
ZZR Fan

Berichtdoor briljant » zo maart 18, 2012 14:37

Ongelofelijk wat Renaldo en Arjan hebben laten zijn met hun STANDAARD E Kadett! :shock:
Op de buiten proeven zo vooraan meer rijden.
Helaas hebben ze door meganiche pech niet voldoende kunnen remmen en een chicane geraakt op kp 6 .
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor cvgn » zo maart 18, 2012 14:38

@ Jaap, als die kinderen onder de 16 jaar waren MOGEN ZE GEEN HESJE aan, Gebeurt er iets zijn ze niet verzekerd. En wat de rest van je verhaal betreft idd schandalig zoals ze handelden.

groeten uit Roosendaal
Carine van Gastel.
cvgn

Berichtdoor ZZR Fan » zo maart 18, 2012 14:54

cvgn schreef:@ Jaap, als die kinderen onder de 16 jaar waren MOGEN ZE GEEN HESJE aan, Gebeurt er iets zijn ze niet verzekerd. En wat de rest van je verhaal betreft idd schandalig zoals ze handelden.

groeten uit Roosendaal
Carine van Gastel.

De oudste was maximaal 14. De jongste zeker nog geen 5.
Afbeelding
ZZR Fan

Berichtdoor john otten » zo maart 18, 2012 16:45

ZZR Fan schreef:
cvgn schreef:@ Jaap, als die kinderen onder de 16 jaar waren MOGEN ZE GEEN HESJE aan, Gebeurt er iets zijn ze niet verzekerd. En wat de rest van je verhaal betreft idd schandalig zoals ze handelden.

groeten uit Roosendaal
Carine van Gastel.

De oudste was maximaal 14. De jongste zeker nog geen 5.

met jullie commentaar kan ik het niet oneens zijn .
maar zonder deze mensen zien wij weer geen rally dus jah .
door zulke berichten krijgen wij alleen maar minder officials dus gewoon accepteren en de betrokkenen zullen het wel lezen en de volgende keer beter opletten .
daarbij als de rijders er niet over hebben geklaagd zal het wel meevallen .

de sprint was zeker een zeer mooie wedstrijd met zeer snelle tijden van onverwachte rijders .
john otten

Berichtdoor PatrickTwente » zo maart 18, 2012 17:00

*ik voel hier een discussie over officials weer opkomen*

Ik heb gister weinig slechte officials meegemaakt. Ik vond het wel gezellig met al die Duitsers. Maar ik heb wel een gevoel dat 10% van de officials nog wel eens uitgelegd mag worden hoe te handelen bij een ongeluk. De overige 90% weet wel hoe het moet. Vaak kun je als official al de 1e stap zetten na tevreden buurtbewoners.

En wat moest trouwens die Fiesta op KP 2/5 Short en 17/20 Rally voor die 5 min? werd steeds geroepen dat het een buurtbewoner was. maar hoe kan die dan 2x langskomen?
PatrickTwente

Berichtdoor steven16V » zo maart 18, 2012 17:03

:D prachtige dag gehad en de officials waar wij hebben gestaan waren allemaal vriendelijk en handelde prima, ook tegen publiek wat op gevaarlijke plekken ging staan en gewoon op een normale manier gevraagd werd hier niet te gaan staan met een uitleg wat het gevolg kon zijn. iedereen ging netjes ergenas anders staan. zo kan het ook!
steven16V

Berichtdoor mantaboy » zo maart 18, 2012 17:28

cvgn schreef:En wat de rest van je verhaal betreft idd schandalig zoals ze handelden.

groeten uit Roosendaal
Carine van Gastel.

Hoe weet je dat? Stond je er bij dan?

Sorry, maar als de andere deelnemers er nog langs kunnen, stil gehouden gele vlag en door laten rijden. Was een hele goede beslissing van de proevenchef ondanks hetgene er over de mobi geroepen werd. Nadat de proevenchef op de mobi had gezegd wat er moest gebeuren, deden de officials precies wat opgedragen werd. Zo erg slecht waren ze nu ook weer niet bezig.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor MartijnB » zo maart 18, 2012 17:43

Je kon er nog prima langs opzich JP. Zeker als je de stoep mee sneed

1e doorkomst stonden alleen de rijder en navi erbij om je t waarschuwen. 2e keer stonden vanaf het pomp station officials met stilgehouden gele vlag.
Ga er dus gemakshalve vanuit dat bij de 1e keer de crash net was gebeurt.

En competie vervalsing tot 105.... Denk niet dat je dat zo kan noemen Jaap. Dat hoort er nou eenmaal bij.
Wij hadden nr 105. en hebben 1 rondje gereden zonder dat Rudy er stond. En dus 2 dat Rudy er wel stond.
MartijnB

Berichtdoor ZZR Fan » zo maart 18, 2012 17:48

Ok. Dat is dan een verkeerde inschatting van mij.
Ik wil ook geen aanval doen op de officials, want bij Zalk heb ik er een aantal meegemaakt die zeer goed omgingen met vervelende boeren. Maar vond de situatie op de Nagelerweg zeer merkwaardig. Zeker gezien de context met de kleine kinderen e.d. erbij.
Afbeelding
ZZR Fan

re

Berichtdoor vwpolokitcar » zo maart 18, 2012 19:51

Heb de situatie ook gezien vond het ook een rare situatie even de proef 2 minuten stil auto achteruit duwen en er was niets aan de hand.
Nog even met een official gesproken die dit besloten had om door te gaan maar dit komt dus allemaal bij de proeven chef vandaan die beslist per mobiel of er door gegaan word (knap als je dat kan zien).
De official stond zelf ook niet lekker maar dit kwam omdat rijders bij een gele vlag gewoon vol door reden.

Proeven chef kwam wat gespannen over naar mijn idee lof voor de chaufeur van de afsleep wagen die de polo netjes weg zetten.

Hulde aan v/d brand en heel jammer voor renaldo lier.
vwpolokitcar

Re: re

Berichtdoor mantaboy » zo maart 18, 2012 20:21

vwpolokitcar schreef:Proeven chef kwam wat gespannen over naar mijn idee lof voor de chaufeur van de afsleep wagen die de polo netjes weg zetten.

Die bewuste proevenchef en gespannen? :roll: :roll:
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor richard rs » zo maart 18, 2012 20:24

jasper was pas goed bezig!!!als je zo met de evo bijna alle wrc moeilijk kunt maken zou ik me :oops: als ik in een wrc rij
richard rs

Berichtdoor romar » zo maart 18, 2012 20:59

Heb je het wel 'ff' over de beste rallyrijder van nederland :D

En t is een R4 tegenwoordig, ding gaat aardig van de plek...
romar

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden