Elke week RallyReport

Alles over TV, DVD, tijdschriften etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Elke week RallyReport

Berichtdoor StevenK » wo jun 30, 2004 18:55

Ik koop elk jaar de DVD van Duke omdat het British over het algemeen erg goed te genieten is.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor billy » do jul 01, 2004 10:32

Er is een heeeeeeeel groot verschil tussen goedkoop beelden inkopen en goedkoop zendtijd verkopen aan rijders: ingekochte beelden zijn al gefilmd, gemonteerd en afgewerkt. Zijn dus meteen uit te zenden.

Als je de beelden zelf moet maken heb je nodig: cameraman, geluidsman (eventueel), verslaggever en een editor. Die hebben allemaal minstens een dag nodig en die sturen allemaal een factuurtje. Tel het allemaal maar eens op en dan snap je waarom het zo duur is.

Wat ik alleen wel eens zou willen weten is of Frank de beelden uit Nederland doorverkoopt aan buitenlandse zenders. Want als dat zo is, dan kan hij, in verhouding, goedkoper produceren.
William Heeren
billy

Re: Re: Elke week RallyReport

Berichtdoor FIRE » do jul 01, 2004 16:37

billy wrote:
Wat ik alleen wel eens zou willen weten is of Frank de beelden uit Nederland doorverkoopt aan buitenlandse zenders. Want als dat zo is, dan kan hij, in verhouding, goedkoper produceren.

Met respect voor de Nederlandse deelnemers maar wie zou er geinteresseerd zijn in deze beelden?
FIRE

Berichtdoor MartijnS » do jul 01, 2004 16:46

Is toch hetzelfde als dat wij geinteresseerd zijn in de Britse beelden? Ook al heb je daar wat leukere proeven en auto's ;-)
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor Holkers » za jul 03, 2004 17:50

ik zeik niet vaak en ook niet graag op RR. maar om nou een interview met Gronholm en Solberg van zeker 1.5 jaar geleden uit te zenden... kun je beter opvullen met leuke beelden van de ELE of van het WK.

p.s.
was de aflevering van vorige week. toen sliep ik en heb het vandaag (zaterdag) pas gezien

[Edited by Holkers on 07-03-2004 at 04:51 PM GMT]
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor Turboboost » zo jul 04, 2004 12:20

ik zeik niet vaak en ook niet graag op RR. maar om nou een interview met Gronholm en Solberg van zeker 1.5 jaar geleden uit te zenden... kun je beter opvullen met leuke beelden van de ELE of van het WK.

Het "turnen" van Loeb wat er vandaag op was is ook al zo lekker bij de tijd filmpje.

.....Ik vind het erg jammer dat de kwaliteit elke keer zo wisselend is. Als ik zie hoe Frank zelf bepaalde zaken in beeld brengt, super! Maar elke keer maar weer dezelfde beelden uit het WRC circus omdat je een uur vol moet krijgen?
Wellicht zijn wij daar ook teveel "rallyfan" in. Oftwel het merendeel wat hier op het forum actief is, ziet ook alle beelden, wellicht dat het voor de normale kijker wel leuk is, omdat die de beelden nog niet gezien heeft.??
Maar ga a.u.b. voor kwaliteit en niet voor kwantiteit.

.....Maar het blijft nog altijd HET zondagmiddag programma :D

[Edited by Turboboost on 07-04-2004 at 11:21 AM GMT]
Turboboost

Berichtdoor andre » zo jul 04, 2004 18:37

Volgens frank zou Richard Burns hebben aangekondigd om sowieso niet terug te keren in de rallysport.
Ik vind dit zeer gewaagde uitspraken voor iemand de volgens mij ook niet dicht genoeg bij de bron zit!.

Hirvonen zou een zeer slecht jaar rijden en volgens Frank zat hij nu al op de wip.
WAS HET NIET ZO DAT DIT EEN LEERJAAR VOOR HIRVONEN ZOU ZIJN FRANK ?!?!?
M.a.w. ... niet zo vreslijk uit je nek a.u.b.

Subaru heeft lang naar een tweede rijder gezocht, maar dit kwam omdat Burns wegviel.

Volgens Frank had peugeot een probleem door het ziek worden van Burns, maar voordat Burns ziek werd had hij al lang en breed een tweejarig contract bij Subaru.
Dus Peugeot wist al langere tijd wat hen te doen stond
andre

Berichtdoor nkroeze » zo jul 04, 2004 19:12

zelfde geld voor t stukje EK over Bijvelds

"Onbegrijpelijk dat Peter zich niet alsnog...... en echt een hele grote gemiste kans etc."

Uhm, Frank, BETAAL jij het????

Want t volledige EK rijden is voor privé teams bijna niet op te brengen!
Groeten Niels Kroeze
nkroeze@dds.nl
"Alles voor de kijkcijfers"
Afbeelding
nkroeze

Berichtdoor merijnaldewereld » ma jul 05, 2004 21:08

Toch nogmaals even inhaken.

Ik kan mij voorstellen dat de ingekochte beelden een stuk goedkoper zijn als ze zelf maken, maar zoals al eerder aangegeven is vooral die cameraman, geluidsman, etc zo duur. Toch is hij met die hele ploeg wel vaak een hele rally aanwezig, om het commentaar wat in het programma gegeven wordt van leuke achtergrondbeelden te voorzien.

Daar komt bij dat hij ze wel MOET huren, want de teams die wel betalen moeten tijdens die rally ook gefilmt worden.

Personeelskosten zijn er dus al, montagekosten ook, etc.

Vandaar dus nogmaals de vraag, waarom is het niet te doen om ipv Engelse beelden te kopen die niets opleveren (naast kijkcijfers en reclames) NL beelden te schieten en deze voor kostprijs te verkopen?

Nogmaals zeer nadrukkelijk: Ik heb respect voor het programma wat neergezet wordt en niemand doet het hem na, dus alles wat er is, is al mooi meegenomen.

Groeten,

Merijn
Afbeelding
merijnaldewereld

Berichtdoor StevenK » zo jul 11, 2004 17:43

Kan de programmamaker niet iemand in dienst nemen die uitzoekt hoe je buitenlandse namen uit moet spreken ?
StevenK
Site Admin

Berichtdoor antoine » zo jul 11, 2004 17:45

Steven heb je vandaag ook formule 1 gezien?
montoya tegen gene zeggen en nog meer van die naams veranderingen :)
Afbeelding
antoine

Re: Re: Elke week RallyReport

Berichtdoor billy » zo jul 11, 2004 18:21

merijnaldewereld wrote:
Toch nogmaals even inhaken.

Ik kan mij voorstellen dat de ingekochte beelden een stuk goedkoper zijn als ze zelf maken, maar zoals al eerder aangegeven is vooral die cameraman, geluidsman, etc zo duur. Toch is hij met die hele ploeg wel vaak een hele rally aanwezig, om het commentaar wat in het programma gegeven wordt van leuke achtergrondbeelden te voorzien.

Daar komt bij dat hij ze wel MOET huren, want de teams die wel betalen moeten tijdens die rally ook gefilmt worden.

Personeelskosten zijn er dus al, montagekosten ook, etc.

Vandaar dus nogmaals de vraag, waarom is het niet te doen om ipv Engelse beelden te kopen die niets opleveren (naast kijkcijfers en reclames) NL beelden te schieten en deze voor kostprijs te verkopen?

Nogmaals zeer nadrukkelijk: Ik heb respect voor het programma wat neergezet wordt en niemand doet het hem na, dus alles wat er is, is al mooi meegenomen.

Groeten,

Merijn

Aangezien Frank Pandora's doos heeft geopend met het vragen van (redelijk hoge) vergoedingen voor uitzenden beelden van rallyteams kun je de prijs voor een aantal anderen niet verlagen.

Hij is gewoon standvastig: niet betalen, niet op tv.
William Heeren
billy

Re: Oelewapper in 307?????

Berichtdoor Biturbo » zo jul 11, 2004 19:53

mivali wrote:
Ik vind het commentaar van afgelopen zondag m.b.t. Marcus Gronholm wel errug kort door de bocht (leuke Freudiaanse verspreking)....Dhr. Verhoeven noemt hem o.a. een "Oelewapper" omdat hij in zijn jacht op Loeb zijn wiel-ophanging achter krom rijdt....Het commentaar dient wat mij betreft wel professioneel te blijven...

Stel je voor dat Gronholm ooit een mega ongeluk meemaakt: Oelewapper zwaar gewond door domme fout, straks de beelden, nu eerst de commercials!

A.u.b zakelijk, professioneel en objectief blijven!

Verder lekker doorgaan, al is het bij de E.O.

Bij Frank ben je of een Oelewapper, of een Gentleman driver of Oei Oei Oei of Oh Oh Oh wat een Knoeier.

Ze worden de henmel in geprzen of de grond ingetrapt. Iets anders kent hij niet.
Biturbo

Berichtdoor michel uit berg » zo jul 11, 2004 19:57

ik snap niet dat jullie nog kijken, ik kijk al lang niet of nauwelijks meer en stem nu af op de belgische la deux met het programma champions
dat is vanalles wat en je kan je frans verbeteren :D
michel uit berg

VorigeVolgende

Keer terug naar TV en Multimedia