OVD Shortrally

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor mantaboy » zo apr 08, 2012 12:26

Dat zeg jij niet Henk. Je geeft hier aan wat jullie doen maar als ik dan zeg hoe je bepaalde dingen kan voorkomen kom je pas met de opmerking: denk je dat we dat niet gedaan hebben?

Met alle respect voor jullie en je doorzettingsvermogen, van allerlei kanten is door meerdere organisaties hulp aangeboden door diverse mensen. Waarom is die hulp fors minder geworden denk je?

Ik waardeer en respecteer het doorzettingsvermogen zeer hoor, maar eens een keer raad opvolgen van anderen ipv verkondigen dat je het beter en groter gaat doen en dat het toch allemaal anders is kan geen kwaad.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor mantaboy » zo apr 08, 2012 12:28

henk schreef:als IK het al snap, JP :wink:

Dat zegt al voldoende over jou en de kennis van de poster dan dat het wat over bijvoorbeeld Hans en mij zegt. :wink:
mantaboy

Berichtdoor henk » zo apr 08, 2012 12:36

mantaboy schreef:Dat zeg jij niet Henk. Je geeft hier aan wat jullie doen maar als ik dan zeg hoe je bepaalde dingen kan voorkomen kom je pas met de opmerking: denk je dat we dat niet gedaan hebben?

Met alle respect voor jullie en je doorzettingsvermogen, van allerlei kanten is door meerdere organisaties hulp aangeboden door diverse mensen. Waarom is die hulp fors minder geworden denk je?

Ik waardeer en respecteer het doorzettingsvermogen zeer hoor, maar eens een keer raad opvolgen van anderen ipv verkondigen dat je het beter en groter gaat doen en dat het toch allemaal anders is kan geen kwaad.

even ter verduidelijking, ik zit niet in de organisatie JP
henk

Berichtdoor cvgn » zo apr 08, 2012 12:38

Henk schreef: inkorten van de kp was niet alleen het gevolg van klachten maar vanwege een aanwonende die op de dag een kraan had besteld om 5 woonunits te plaatsen en dit niet meer kon verzetten.

Misschien stom van me, maar die beste man weet toch al enkele maanden van tevoren dat er die dag een rally voorbij zijn deur komt. Lijkt me eerder dat die man nergens naar gekeken heeft en op deze manier dwars ligt.

groeten uit Roosendaal.
Carine van Gastel
cvgn

Berichtdoor mantaboy » zo apr 08, 2012 12:39

Nee, dat is het punt. Ik verwacht dat het enkele weken was ipv maanden.
mantaboy

Berichtdoor rallyfanam » zo apr 08, 2012 12:57

Misschien volgende keer een nieuw Topic openen.

Hoe kunnen we een sprint/rally beter organiseren.

Er zijn altijd problemen bewoners,publiek,organisatie,enz.
Er word altijd met vingers gewezen naar elkaar.
Hier zitten wij met zijn allen niet op te wachten.

Wij hebben gisteren genoten van de sprint en hopen dat er een vervolg komt.

Verder iedereen :lol: Pasen
rallyfanam

Berichtdoor ThijsV » zo apr 08, 2012 13:52

Jongens wat een gave rally. Heerlijk in het buitengebied. Spectaculaire proeven en lekker compact. En dat er dingen zijn ter verbetering snapt iedereen wel. Ik had liever op kp 2,4,6 ook 2 of 3 rondjes gezien maar ja. En stukje lopen is toch niet zo erg . En voor de mensen die daar wel mee zitten heb ik nog wel een tip koop een segway.
Dat rondjes rijden op een industrieterrein is ook niet alles. Dus ik vind dit geweldig.
Organisatie en mede mogelijk makers bedankt.
ThijsV

Berichtdoor kraats » zo apr 08, 2012 13:57

De hierboven geplaatste kritische noten zijn voor mij wel te begrijpen.
Wat hierbij wel jammer is, is dat het vaak geuit wordt zonder alle ins en outs bekend zijn. Rinus beschrijft heel behoorlijk waar de schoen door is beginnen te wringen. Ik zal even proberen uit te leggen wat dit voor consequenties heeft gehad, zodat iedereen kan begrijpen hoe de resultaten zijn ontstaan.

Vorige week donderdag heb ik als hoofd veiligheid vernomen dat er 1 proef gewijzigd werd. Mij is toen de vraag gesteld door de wedstrijdleider en de organisator of de haalbaarheid realistisch was. Ik heb hier enige minuten over na moeten denken. Want een compleet nieuwe proef tekenen in het Veiligheidsplan binnen 1 weekeinde is normaal gesproken niet haalbaar. Dit moest binnen 1 weekeinde doen omdat alle documenten hiervan afhankelijk zijn en dit allemaal ook nog naar de drukker moet.

Aangezien we toen een redelijke deelnemerslijst hadden heb ik uiteindelijk met “misschien” beantwoord. Ik heb toegezegd mij er alles aan zou doen om het gewenste resultaat te halen, ik wist alleen nog niet hoe…..

Ik kon van KP 1-3-5 een aantal van 4 situaties gebruiken van het eerder gemaakte veiligheidsplan. Dit betekende dat er nog 24 nieuwe situaties getekend moesten worden. Iedereen die weet hoe een veiligheidsplan in elkaar zit, en moet zitten, zal al snel roepen dat dit niet kan op de manier en met het resultaat zoals ik dat gewoonlijk doe.

Het tekenen van situaties is echter niet het enige wat erbij komt kijken. Het maken van de verkeersplannen met de wegafzettingen, (waar de gemeente later wederom wijzigingen in aanbracht) het maken van de proevenkaarten met de publiekspunten, het maken van kaarten met het bepalen van rescuewegen en de beschrijving van de beginroute naar de ziekenhuizen en daarbij horende overnamepunten tbv de ambulances,de proevenkaarten met alle postnummeringen voor de officialclubs en de indeling van brandbestrijding en communicatie apparatuur, de materiaallijsten met daarop de aantallen van alle benodigde materialen en de aantallen officials, de kaarten tbv de verbindingsroutes tbv de gemeente, de foto’s die op locatie gemaakt moeten worden tbv de technische posten in het Veiligheidsplan (TC, start, FF,SF) het bepalen van de positie van containers, bermbescherming, plaatsen van Ambulances en bergingsvoertuigen moet ook nog even gebeuren. Dit kan allemaal in een bepaalde volgorde omdat het 1 niet bepaald kan worden zonder het andere. En als je dan klaar bent moeten er nog uittreksels uit het veiligheidsplan gemaakt worden per klassementsproef om aan de officials mee te geven zodat zij weten hoe zij de situaties moeten aflinten.
En vergis je niet dat op deze momenten iedereen binnen de organisatie ook nog eens vragen op je afvuurt, die tijdrovend zijn in de beantwoording. Want anderen moeten ook verder. Het routeboek moet worden aangepast en de publieksinfo kan ook pas samengesteld worden als de rest gereed is. Gelukkig heb ik veel gehad aan een goede assistent die de verkeerskaarten voor mij heeft gemaakt.
Het komt dan heel erg ongelegen dat e ook af en toe moet slapen, vooral dat MOET ben ik achter gekomen…. Ook vindt mijn werkgever het prettig als ik gewoon op tijd op mijn werk ben dus dat ik nachten heb gemaakt van een uur of 3 (en minder) beginnen al snel een probleem te worden. Dat een Hoofdsponsor mij dan belt met wat vragen en wat opmerkingen geeft zijn positieve betrokkenheid aan en dat stimuleert om door te gaan!
Afgelopen dinsdag heb ik het veiligheidsplan als definitieve versie naar de organisator verzonden om te laten drukken. Toen kon het routeboek ook daarheen en werd de publieksinfo klaargemaakt.

Was het resultaat optimaal? NEE absoluut niet! Maar de Shortrally kon doorgaan. En ik hoop dat een ieder nu wel begrip kan tonen voor de mankementen waarvan jullie last hebben gehad.

Dat dan zaken als websites, dit forum en onbeantwoorde telefoontjes een lagere prioriteit hebben zou iedereen kunnen begrijpen. Dit komt deels door een te kleine organisatie die nog kleiner gaat worden, dus probeer ook eens een bijdrage te leveren en meld je aan om een organisatie te ondersteunen ipv met uiterst beperkte kennis kritiek te leveren op organisaties. Vele handen maken immers licht werk.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor Robert_ » zo apr 08, 2012 13:58

Nja, de informatievoorziening was gewoon slecht. Daar is al genoeg over gesproken en onderkent door de organisatie, dus het heeft verder ook geen zin om daar nog langer over te discussiëren.

Verder wel echt weer een super leuk evenement gezien. Vorig jaar op de kazernes was leuk om te kijken, en ik begreep wat minder om zelf te rijden. Dit jaar had ik het andersom verwacht, maar niets was minder waar. Geweldige proefjes, en rally zoals het hoort.

De BMW van Wouter is een prachtig ding, wat een vermogen en uitstraling. Proeven waren top en op bepaalde punten was echt duidelijk zichtbaar waar de verschillen werden gemaakt. Geen kunstmatig geplaatste vertragers of versmallingen, maar gewoon zo hard mogelijk rijden op de wegen zoals ze er liggen. Top!
Afbeelding
www.robertvierhout.nl
Robert_

Berichtdoor Pruttel » zo apr 08, 2012 15:37

Ik heb me prima vermaakt als berger!

Mocht na KP1 direct de proef op, Nissan 350Z recht de sloot in. Die vervolgens ergens gedropt waar de rijders het niet mee eens waren... Maar orders van de proevenchef, dus helaas voor de rijders kon ik er niks aan doen.
Tevens was er een Mitsubishi Colt dwars door een redelijk dik hek het weiland ingevlogen, waarbij een paal bijna dwars door het dashboard heen kwam, geluk gehad dus. De Colt had wel flinke voorschade, voorwielen stonden vast tegen de carrosserie dus goeie klap gemaakt.

Toen weer op m'n plekkie naast de ambu gaan staan en KP3 mooi afgekeken. Ondertussen het bericht gekregen dat ik alweer aan het werk mocht na de sluitauto. Een BMW 325i tegen de boom aan, eenmaal daar aangekomen bleek het nog wel een goeie klapper te zijn geweest, de auto rolde dan ook niet meer naar behoren. BMW op de vrachtwagen gezet, en door naar de chicane, waar een gele Astra de sloot in was gejoekeld. Netjes de vrachtwagen ervoor gezet, stond klaar om deze eruit te halen, krijg ik ineens te horen dat dit te lang zou duren en dat deze maar moest blijven liggen... Dussss, iets verder gereden en de BMW eraf gezet buiten de proef. Toen weer omgedraaid richting de chicane, en zie ik tot mijn verbazing dat de Astra er al uit is gehaald met behulp van een personenauto (?). Maar goed, ik weer terug naar m'n plekkie en daar stond ik weer ruim een half uur te kijken voordat de eerste auto weer van start ging. Dus eigenlijk had ik de Astra er ook wel uit kunnen halen, maar goed.
KP5 ging ook mooi, totdat er ineens vanalles gebeurde, de ambulance reed vol gas weg, linksaf, terwijl er rechts een Nissan 350Z iets te ver de sloot in gleed. Ik uiteraard even informeren, en toen hoorde ik van een ernstige klapper. Maar ik had nog geen opdracht om de proef op te rijden naar de klapper toe. Wel krijg ik de opdracht dat ik die Nissan maar even snel eruit moest halen, zo gezegd, zo gedaan. Nissan eruit, die zo weer verder kon rijden, en toen de proef verder opgereden naar de klapper toe. Eenmaal daar aan gekomen zag ik dat het de Seat betrof, snel de vrachtwagen gedraaid, want ze wouden de proef weer laten herstarten. Gelukkig was een collega aanwezig als official die mij even kon helpen, dus het duurde dan ook nog geen 5 minuten en de Seat stond bovenop de vrachtwagen. Zo snel als ik kon weer terug naar de start, maar toen ik daar was kreeg ik al het bericht dat de proef werd geneutraliseerd. Dus de Seat iets beter vastgezet en toen kwamen de heren van de eerdergenoemde Colt vragen of ik hun auto bij de finish neer kon zetten. Zeker kan dat meneer, dus de Colt achterin de schep gehangen en deze bij de finish gedropt. Toen de Seat nog bij de heer Eep Borgers thuisgebracht en daarna vond ik het mooi geweest en ging ik weer richting het thuisfront.
Hier nog een fotootje van de klapper, echt krom die auto.
Afbeelding
Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid! 8)
Pruttel

Berichtdoor mantaboy » zo apr 08, 2012 15:44

kraats schreef:De hierboven geplaatste kritische noten zijn voor mij wel te begrijpen.
Wat hierbij wel jammer is, is dat het vaak geuit wordt zonder alle ins en outs bekend zijn. Rinus beschrijft heel behoorlijk waar de schoen door is beginnen te wringen. Ik zal even proberen uit te leggen wat dit voor consequenties heeft gehad, zodat iedereen kan begrijpen hoe de resultaten zijn ontstaan.

Vorige week donderdag heb ik als hoofd veiligheid vernomen dat er 1 proef gewijzigd werd. Mij is toen de vraag gesteld door de wedstrijdleider en de organisator of de haalbaarheid realistisch was. Ik heb hier enige minuten over na moeten denken. Want een compleet nieuwe proef tekenen in het Veiligheidsplan binnen 1 weekeinde is normaal gesproken niet haalbaar. Dit moest binnen 1 weekeinde doen omdat alle documenten hiervan afhankelijk zijn en dit allemaal ook nog naar de drukker moet.

Aangezien we toen een redelijke deelnemerslijst hadden heb ik uiteindelijk met “misschien” beantwoord. Ik heb toegezegd mij er alles aan zou doen om het gewenste resultaat te halen, ik wist alleen nog niet hoe…..

Ik kon van KP 1-3-5 een aantal van 4 situaties gebruiken van het eerder gemaakte veiligheidsplan. Dit betekende dat er nog 24 nieuwe situaties getekend moesten worden. Iedereen die weet hoe een veiligheidsplan in elkaar zit, en moet zitten, zal al snel roepen dat dit niet kan op de manier en met het resultaat zoals ik dat gewoonlijk doe.

Het tekenen van situaties is echter niet het enige wat erbij komt kijken. Het maken van de verkeersplannen met de wegafzettingen, (waar de gemeente later wederom wijzigingen in aanbracht) het maken van de proevenkaarten met de publiekspunten, het maken van kaarten met het bepalen van rescuewegen en de beschrijving van de beginroute naar de ziekenhuizen en daarbij horende overnamepunten tbv de ambulances,de proevenkaarten met alle postnummeringen voor de officialclubs en de indeling van brandbestrijding en communicatie apparatuur, de materiaallijsten met daarop de aantallen van alle benodigde materialen en de aantallen officials, de kaarten tbv de verbindingsroutes tbv de gemeente, de foto’s die op locatie gemaakt moeten worden tbv de technische posten in het Veiligheidsplan (TC, start, FF,SF) het bepalen van de positie van containers, bermbescherming, plaatsen van Ambulances en bergingsvoertuigen moet ook nog even gebeuren. Dit kan allemaal in een bepaalde volgorde omdat het 1 niet bepaald kan worden zonder het andere. En als je dan klaar bent moeten er nog uittreksels uit het veiligheidsplan gemaakt worden per klassementsproef om aan de officials mee te geven zodat zij weten hoe zij de situaties moeten aflinten.
En vergis je niet dat op deze momenten iedereen binnen de organisatie ook nog eens vragen op je afvuurt, die tijdrovend zijn in de beantwoording. Want anderen moeten ook verder. Het routeboek moet worden aangepast en de publieksinfo kan ook pas samengesteld worden als de rest gereed is. Gelukkig heb ik veel gehad aan een goede assistent die de verkeerskaarten voor mij heeft gemaakt.
Het komt dan heel erg ongelegen dat e ook af en toe moet slapen, vooral dat MOET ben ik achter gekomen…. Ook vindt mijn werkgever het prettig als ik gewoon op tijd op mijn werk ben dus dat ik nachten heb gemaakt van een uur of 3 (en minder) beginnen al snel een probleem te worden. Dat een Hoofdsponsor mij dan belt met wat vragen en wat opmerkingen geeft zijn positieve betrokkenheid aan en dat stimuleert om door te gaan!
Afgelopen dinsdag heb ik het veiligheidsplan als definitieve versie naar de organisator verzonden om te laten drukken. Toen kon het routeboek ook daarheen en werd de publieksinfo klaargemaakt.

Was het resultaat optimaal? NEE absoluut niet! Maar de Shortrally kon doorgaan. En ik hoop dat een ieder nu wel begrip kan tonen voor de mankementen waarvan jullie last hebben gehad.

Dat dan zaken als websites, dit forum en onbeantwoorde telefoontjes een lagere prioriteit hebben zou iedereen kunnen begrijpen. Dit komt deels door een te kleine organisatie die nog kleiner gaat worden, dus probeer ook eens een bijdrage te leveren en meld je aan om een organisatie te ondersteunen ipv met uiterst beperkte kennis kritiek te leveren op organisaties. Vele handen maken immers licht werk.

En met een gedegen voorbereiding had je dat niet kunnen voorkomen? Je had ook niets achter de hand begrijp ik uit je verhaal. Niets waar je op terug kon vallen. Je kan wel een uitgebreid verhaal neer zetten over snel handelen, korte nachten, moeten werken etc. Dat weet iedereen die met de organisatie van een rally bezig is. Dat is bij mij en vele anderen al jaren zo ergens eind juni begin juli. Dit geld ook voor de andere organisaties.

De beperkte kennis zit hem in de organisatie bij je en je krijgt tips die je weer zo weg veegt. Moet je zelf weten, maar weet wel dat je dan kritiek kan verwachten die in dit geval wel opbouwend is bedoelt maar juist door je laatste zinnen als negatief gezien gaat worden. De negatieve trend zet je nu dus wel zelf.
mantaboy

Berichtdoor rallybeezer » zo apr 08, 2012 16:20

tsja mantaboy....vooral zo door blijven drammen ondanks dat je in herhaling valt....krijgt de organisatie van dit evenement er steeds meer (cynisch lees minder) zin in en heb jij je zin dat er volgend jaar een sprint minder op t programma staat..... :roll:
je hebt je punt een paar pagina's geleden gemaakt lijkt me duidelijk... :wink:

AMEN :!:

verder met gewoon nababbelen :!:
rallybeezer

Berichtdoor kraats » zo apr 08, 2012 16:27

mantaboy schreef: En met een gedegen voorbereiding had je dat niet kunnen voorkomen? Je had ook niets achter de hand begrijp ik uit je verhaal. Niets waar je op terug kon vallen. Je kan wel een uitgebreid verhaal neer zetten over snel handelen, korte nachten, moeten werken etc. Dat weet iedereen die met de organisatie van een rally bezig is. Dat is bij mij en vele anderen al jaren zo ergens eind juni begin juli. Dit geld ook voor de andere organisaties.

De beperkte kennis zit hem in de organisatie bij je en je krijgt tips die je weer zo weg veegt. Moet je zelf weten, maar weet wel dat je dan kritiek kan verwachten die in dit geval wel opbouwend is bedoelt maar juist door je laatste zinnen als negatief gezien gaat worden. De negatieve trend zet je nu dus wel zelf.

Als jij denkt dat we vorige week donderdag zijn begonnen moet ik helaas concluderen dat mijn 2de en 1 na laatste zin van mij op jouw van toepassing zijn. JP, je weet zelf wel beter. Dat jij nu uit rancune zaken gaat roepen omdat je niet gehoord werd binnen deze organisatie is niet handig want daarmee vind ik dat je jezelf tekort doet.

Welke tips heb je mij gegeven dan? Want ik zou er niks mee gedaan hebben.... Je 2de alinea is voor mij niet te begrijpen want volgens mij hebben wij nooit een gesprek gehad over de organisatie van deze wedstrijd. Ik vraag me ook af waarom jij denkt dat ik een trend wil zetten, ik probeer alleen maar aan continuering bij te dragen, verder niet, hoor. Ik zie ook niet waar jij iets anders leest.

Maar van mij mag je die mening hebben en misschien heb je vwb een deel van de voorbereiding wel gelijk. Alleen heb ik daar geen grip op en zolang dat zo is wil ik er ook niet over mekkeren. Dat doen we wel intern de organisatie.... Daar ga ik me niet over uitlaten naar buiten toe. Ook niet in de toekomst.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor MartijnB » zo apr 08, 2012 17:22

Had de starter op kp 4 zijn bril thuis gelaten ofzo?
Aantal keren gezien dat een auto net voor een andere aankomende deelnemers werd weggestart.
Ik denk dat Sander van Hoof het niet erg leuk vond
MartijnB

Berichtdoor MartijnB » zo apr 08, 2012 17:27

henk schreef:
Beans schreef:Hallo Will

Kan mij deels vinden in je reactie.
Proeven in het buitengebied waren geweldig en uitdagend
Jammer is dan ook dat ondanks alle voorbereidingen blijkbaar wederom op laatste moment bezwaren komen van omwonende.
Dit alleen al geeft aan hoe moeilijk is het is om een rally te organiseren.

Echter dien je als organisatie hier wel op voorbereid te zijn.

Van deze zijde toch een woord van dank naar de organisatie

Maarten, hoe moet je je daarop voorbereiden dan?

Henk

Het is ook wel enigsinds raar dat mensen niet geinformeerd zijn dat de proef NIET meer bij hun voor deur langs gaat.

Wellicht dat Ede organisatie jaarlijks Barneveld kan organiseren ipv de huidige organisatie.
Heb je in ieder gevaal jaarlijks terug kerende zelfde kp s
Laatst bijgewerkt door MartijnB op zo apr 08, 2012 17:34, in totaal 1 keer bewerkt.
MartijnB

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden