Exotic green Rally / R Sport-Cars Shortrally 2012

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Jan-Jaap » zo jul 08, 2012 22:29

Ik ben gisteren ook wezen kijken.
Ik ben zelf circuitrijder met een BMW M3 3,2 groep A zeg maar.
Als autosportliefhebber vind ik het echt geweldig, rally's.
Mijn commentaar over gisteren.
De ELE ben ik ook naar toe geweest en dat vond ik iets gestructeerder lopen gevoelsmatig. Daar ben ik 2 dagen naar toe geweest.
Ik woon zelf in de provincie Utrecht maar ga regelmatig op diverse plaatsen kijken.
Martijn heb ik zijn glibberen en glijden in zijn EVO.
Ik gunde hem de overwinning, maar een 2e plaat is ook top!

Ik verbaas mij wel eens over het gepraat over een 1,6 versus een 2,0.
Ik ben zelf iemand met een gemiddeld budget.
Ik rijd op het circuit met een BMW M3, net zoiets als de Belgische deelnemers dit weekend.
Rij van trackdays tot Supercar Challenge.
Ook bij ons is het altijd gezeur over wie heeft de snellere auto. Ik rijd tegen Clio's en Lotussen bijvoorbeeld. Ik heb meer vermogen maar reglementair wel ok. Daarentegen ben ik zwaarder en minder wendbaarder e.d. Als ik een Clio of Lotus had gewild, had ik die gekocht.
Ik heb ook gekart vroeger op redelijk wedtrijdniveu en daar moest je banden in het Parc Ferme kopen en iedereen reed met dezelfde, verzegelde motor. Dan heb je in de basis een gelijk uitgangspunt voor het grootste deel.
De rally en race sport laat meerdere auto's toe in dezelfde klasse. Dat is juist leuk omdat je dan meer diversiteit krijgt.
Mannen als Ten brinke en van Loon hebben middelen genoeg om uit te zoeken wat ze willen rijden volgens mij. Het is bij hun een keuze en geen 'moetje'.
Voor mij zijn bijna alle coureurs toppers en natuurlijk is de een wat beter dan de ander. Maar het zijn echt kleine verschillen vind ik. Ik heb geen voorkeur voor een winnaar, van mij mogen ze allemaal winnen.

Laten wij genieten van de sport, de auto's en de deelnemers!
Jan-Jaap

Berichtdoor MartijnB » zo jul 08, 2012 22:30

Holkers schreef:Origineel verweer Martijn. Als je met je hoofd op televisie komt, dan kun je 100.000+ (geen idee hoeveel mensen er naar rallyreport kijken) mensen meningen hebben. Er was al uitgelegd wat er aan de hand was en dat de equipes een argument gevonden hadden om er tegenin te gaan. Desalniettemin, de manier van reageren wekt gewoon discussie op. Jeroen kan erg goed aan een stuur draaien, is de top van Nederland op dit moment, samen met Ten Brinke en Van Loon en doet dat met sneller materiaal. Hoe dan ook, naast dat aan het stuur draaien kun je toch ook wel enigszins normaal in een camera praten. Voor fatsoen hoef je niet een rijder te zijn zoals jij van mening bent

We zeggen allemaal wel eens iets op een bepaald moment wat we soms beter niet konden zeggen Maarten.

je kan je ook afvragen of het wel handig was van degene die de beelden op tv heeft uitgezonden om bepaalde stukken op tv uit te zenden.
MartijnB

Berichtdoor Holkers » zo jul 08, 2012 22:33

He, niet je post aanpassen als ik reageer ;)

Betreft het uitzenden. Ook gelijk in, maar is sensationeel he...
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor mafiabaas101 » zo jul 08, 2012 22:50

MartijnB schreef:je kan je ook afvragen of het wel handig was van degene die de beelden op tv heeft uitgezonden om bepaalde stukken op tv uit te zenden.

Martijn, je weet zelf ook wel dat als Frank moest schrappen in de interviews met Swaanen dat je dan geen quote meer van hem hebt. ;)
mafiabaas101

Berichtdoor Loabarg » ma jul 09, 2012 5:49

MartijnB schreef:Over het algemeen blijkt maar weer dat de beste stuurlui aan wal staan.
En dat internet een ruk medium is waar een ieder met elkaar en tegen elkaar in discussie gaat.
Zonder daadwerkelijk te weten hoe de vork in de steel zit.

Volgens mij weet 85% van de mensen die erop reageren niet eens wat de regelementen zijn in de rallysport. ( misschien zit ik met 85% nog wel aan de lage kant)

Ik zou zeggen pak het bijzonder regelement van de exotic site. Daarin staat vast het nr van Jurgen Verpalen. En de contact persoon rijders.
En vraag hun eens wat er aan de hand is geweest. Dan weet je het zeker zonder speculaas poppen te gaan eten.
En te gaan lopen mekkeren over de verschillen tussen de 2.0 en 1600 WRC.

Dat die er zijn weten we ook allemaal wel.
Getuige Hellendoorn Merkstijn vs Kuipers.

Daar wint Merkstijn ook met een 2 liter met minder talent dan Kuipers in een 1600.

Daarnaast moet ik overigens wel aangeven dat Bernard een stuk politieker is dan Jeroen.
Als je Jeroen persoonlijk een beetje kent weet je dat het eigenlijk een hele beste vent is. Maar als je alleen forums leest. En op elke zinloze discussie gaat reageren dan weet je dat uiteraard niet. Alleen is het dan vaak beter om ook zelf niet op een manier zoals Jeroen reageert op tv te gaan reageren.
Want dan ben je namelijk zelf geen haar beter!!!!!!

Je bedoelt natuurlijk met 85% aan de HOGE kant
Loabarg

Berichtdoor baleno78 » ma jul 09, 2012 6:12

Holkers schreef:ELE had hij last van overstekende verkeersborden. Wat hij tijdens de EGR had weet ik niet, maar 4 seconden voor blijven op een 1.6 is op papier wat weinig.

Ik gok dat ik dus net te vroeg was met mn argument....
Iedere auto heeft zijn voor- en nadelen. We hebben onboards gezien waar de fiesta en de focus dezelfde stukken rijden en dat maakt dus helemaal geen ruk uit!
Tuurlijk op de hele lange rechte stukken gaat de focus harder maar op de korte wendbare stukken is de fiesta duidelijk sneller!
baleno78

Berichtdoor mantaboy » ma jul 09, 2012 7:09

Jan-Jaap schreef:Ik ben gisteren ook wezen kijken.
Ik ben zelf circuitrijder met een BMW M3 3,2 groep A zeg maar.

Morgen eens kijken of je die gekleurde BMW voor kan blijven. :wink:
Zie je wel in België. :wink:
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor mantaboy » ma jul 09, 2012 7:16

kraats schreef:Ook goed! Klopt!
Het gaat er eigenlijk niet om of een rijder snel is of niet dat weten ze zelf beter dan wij. Maar als je over het podium heen rijdt zonder te stoppen denk ik dat de fatsoensnorm wordt overschreden. En dan heb ik het nog niet over bepaalde uitlatingen waarin hij wel wat ver ging maar anderen ook de grens van het fatsoenlijke, misschien, overschreden....

Hij is wel gestopt op het podium om dat even recht te zetten maar weigerde de bekers en bloemen in ontvangst te nemen. Ik sprak Robin gisteren nog in het hotel en na zijn uitleg over de emotie op dat moment, kan ik er ergens nog wel begrip voor opbrengen ook.

Als je al meteen aangeeft bij de spoco's en contactpersoon rijders dat het reglementair niet klopt wat er gebeurt en er komt totaal geen reactie terug, kan ik me heel erg goed voorstellen dat het je hele wedstrijd beïnvloedt en je aardig uit je stekker wil gaan. Zeker als dan later blijkt dat je nog gelijk hebt ook en alles weer terug gedraait moet worden, is je een mooi moment door de neus geboort.

Over zijn uitlatingen: laten we het maar houden op emotie en frustratie op dat moment. Kan de beste overkomen zeker als je nog eens kijkt wat adrenaline voor effect heeft.
mantaboy

Berichtdoor Jan-Jaap » ma jul 09, 2012 7:52

Hoi JP,

ik rijd morgen niet.
Ik kwakkel met de gezondheid momenteel en ik kan de auto heel moeilijk (lees eigenlijk niet) onder de 95 DB houden.
Daar moeten wij nog wat voor maken, maar dat is geen plug en play.
Dus dat zal wel een winteractiviteiet worden.

Jij succes morgen.
Jan-Jaap

Berichtdoor nkroeze » ma jul 09, 2012 9:53

Op persoonlijke titel.....

Ik vind het ENORM triest dat de zogenaamde top(navigatoren) het spelletje zo proberen te spelen. Accepteer dan gewoon je fouten! 7 mensen doen het fout..... Wees een echte man (of vrouw) en neem de gevolgen, eigen schuld!

Goed, ze wijzen op een vormfoutje, maar ik durf ook te stellen dat diezelfde 7 vast WEL getanked hebben op de tankzone die OOK pas in die MEDEDELING bekend gemaakt.... Anders gezegd, dan had IEDEREEN die daar getanked heeft uitgesloten moeten worden vanwege illegale service!!!!
nkroeze

Berichtdoor r199 » ma jul 09, 2012 10:14

@ N Kroeze

Ben het helemaal met je eens, en ben ook bang dat als het ipv die 4 toppers 4 anderen waren geweest deze straf niet was terug gedraait voor de 7.

En wat betreft Swaanen op tv, heb eerder zoiets gezien in een andere sport,
zei er 1 het F woord voor tv. en kreeg van de bond daarvoor een boete van 3000 euri.
http://www.crossxl.nl/2012/06/fim-jeffr ... gen-op-tv/

kunnen ze Swaanen ook niet even zo aanpakken, denkt hij denk ik wel na de volgende x voor hij zich zo uitlaat op tv.
r199

Berichtdoor mantaboy » ma jul 09, 2012 10:18

Jan-Jaap schreef:Hoi JP,

ik rijd morgen niet.
Ik kwakkel met de gezondheid momenteel en ik kan de auto heel moeilijk (lees eigenlijk niet) onder de 95 DB houden.
Daar moeten wij nog wat voor maken, maar dat is geen plug en play.
Dus dat zal wel een winteractiviteiet worden.

Jij succes morgen.

Beterschap Jan-Jaap! 95Db is een moeilijke grens op Zolder, zeker als je in de ochtend er mooi onder blijkt te zitten en in de middag ineens er ver boven ga ik vreemd opkijken.

Ik ga morgen kijken bij WGB en wat spullen uit mijn oude racer afleveren. Houd het dit jaar even rustig, misschien nog 2 races anderen laten rijden en ga rustig beginnen aan een nieuwe auto.
mantaboy

Berichtdoor Marius » ma jul 09, 2012 12:05

Was een mooie rally! Helaas op de allerlaatste proef uitgevallen; geen stroom meer in de auto. Echt balen want we lagen eerste in div 1. Dus nu voor de derde keer achter elkaar uitgevallen op de hel vanwege een technisch mankement. Volgende jaar maar eens uitrijden ;)
Marius

Berichtdoor uw official op stap » ma jul 09, 2012 18:44

sebas schreef:
Sjeik1981 schreef:Onverhard leek op de eerste omloop goed. Knippen in het bos bij Rijsbergen ontstonden snel, maar denk dat de regen er toch wel een behoorlijke modderpoel van maakte. Beelden op Rallyreport bevestigde toch enigszins. Vergeet niet, je zag de eerste doorkomen, achterveld moest nog doorkomen.
Heb nog steeds de beelden van het onverhard in Hengelo voor jaren terug op netvlies staan. Waarbij haast een trekker de auto`s eruit moest trekken.

Daar stond ik toen ook,was in 2006 een waar slagveld

Ik ben na afloop van onze Kp, Rijsbergen, over het meest slechte onverhard geweest met mijn eigen auto. Het was 1 groot hobbelpad geworden, maar alles behalve een modderpad.
uw official op stap

Berichtdoor Sjeik1981 » ma jul 09, 2012 18:53

Nee de blubber weet ook niet op welke proef dat was, maar op de beelde van R.R. kon je zien dat er op een strook onverhard in de tweede boucle behoorlijk modderig was.

Die hobbels waren eigenlijk al ontstaan na eerste doorkomst van de X-autos ofwel heel snel al. Modder was het idd niet toen in weg ging, maar toen had het ook nog niet zo hard geregend, al was ik al aardig nat zonder jas/paraplu.
Sjeik1981

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden