Rally Land van Heusden en Altena 2012

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor RG-Rallysport » di okt 02, 2012 12:09

Boes schreef:
Collin schreef:Denk dat je Peter ook niet moet uitvlakken...kan best een potje sturen :wink:

Ik vraag me eigenlijk nog wel 1 ding af. Volgens mij is het toch zo dat je al beginnend rallyrijder niet gelijk in een WRC mag starten maar eerst een aantal wedstrijden in een groep N gereden cq. gefinished moet hebben, en volgens mij is dit de eerste keer dat hij in een rally aantreed. Correct me if i'm wrong.
Daarnaast heeft hij volgens mij (en de KNAF-site) ook geen licentie als rallyrijder, wel voor de cross country, is dat dan voldoende?

Denk dat je voor DAKAR ook wel een full licentie rally nodig hebt ............. :roll:
RG-Rallysport

Berichtdoor Boes » di okt 02, 2012 12:30

RG-Rallysport schreef:
Boes schreef:
Collin schreef:Denk dat je Peter ook niet moet uitvlakken...kan best een potje sturen :wink:

Ik vraag me eigenlijk nog wel 1 ding af. Volgens mij is het toch zo dat je al beginnend rallyrijder niet gelijk in een WRC mag starten maar eerst een aantal wedstrijden in een groep N gereden cq. gefinished moet hebben, en volgens mij is dit de eerste keer dat hij in een rally aantreed. Correct me if i'm wrong.
Daarnaast heeft hij volgens mij (en de KNAF-site) ook geen licentie als rallyrijder, wel voor de cross country, is dat dan voldoende?

Denk dat je voor DAKAR ook wel een full licentie rally nodig hebt ............. :roll:

Het was ook maar een vraag. Maar aangezien de knaf site dit aangeeft:
2012 RACES EU/NATIONAAL
2012 AUTOCROSS EU/NATIONAAL
2012 CROSS COUNTRY FULL INT.

zat ik het me zo af te vragen. En hoe zit dat dan met het starten in een WRC al 'nieuweling' is Dakar dan ook voldoende?
Boes

Berichtdoor RG-Rallysport » di okt 02, 2012 12:38

Boes schreef:
RG-Rallysport schreef:
Boes schreef:

Het was ook maar een vraag. Maar aangezien de knaf site dit aangeeft:
2012 RACES EU/NATIONAAL
2012 AUTOCROSS EU/NATIONAAL
2012 CROSS COUNTRY FULL INT.

zat ik het me zo af te vragen. En hoe zit dat dan met het starten in een WRC al 'nieuweling' is Dakar dan ook voldoende?

Je zou de vraag ook andersom kunnen stellen als je dakar al gereden hebt meerdere keren ben je dan een beginneling ....... :roll:
RG-Rallysport

Berichtdoor Boes » di okt 02, 2012 12:59

Daarom staat nieuweling ook tussen haakjes....

Ik stel zijn ervaring etc. ook helemaal niet ter discussie. Maar volgens mij is dit de eerste keer dat hij in een 'gewone'rally start (geen rallyraid) en zoals al gezegd, volgens mij mag je dan niet gelijk in een WRC starten. Maar misschien telt ook daar zijn DAKAR ervaring wel voor mee.

Het is gewoon een belangstellende/nieuwsgierige vraag, meer niet.
Boes

Berichtdoor Arjan19 » di okt 02, 2012 13:19

achjah,

we mogen blij zijn dat hij start, anders is het veld ook zo saai...
Arjan19

Berichtdoor Jacco Hartog » di okt 02, 2012 13:20

saai.... :shock:
Eigen Bedrijf: StreetXclusivE.com
Opbouw RallyAuto: Hartog Rallysport
Jacco Hartog

Berichtdoor Boes » di okt 02, 2012 13:24

Ik vind het ook mooi dat hij start en ik stel ook niets ter discussie, ik stel alleen een nieuwsgierige vraag. Maar dat mag blijkbaar ook al niet meer...
Boes

Berichtdoor RG-Rallysport » di okt 02, 2012 13:26

Arjan19 schreef:achjah,

we mogen blij zijn dat hij start, anders is het veld ook zo saai...

En bedankt....... namens alle niet WRC deelnemers :roll: :shock:
RG-Rallysport

Berichtdoor Eight_Gear » di okt 02, 2012 13:27

biesheuvel schreef:effe paar vragen beantwoorden:
Info pakketten zijn er niet.

zowel proeven als deelnemers lijst etc zullen eind deze week op de site komen.
www.altenarally.nl

Iedereen kan dan zelf de proeven daar vanaf halen

Groet Antoine

Heel mooi! 8)
Eight_Gear

Berichtdoor Oeteldonkie » di okt 02, 2012 14:24

Boes schreef:Ik vind het ook mooi dat hij start en ik stel ook niets ter discussie, ik stel alleen een nieuwsgierige vraag. Maar dat mag blijkbaar ook al niet meer...

Bert,

ik vroeg mezelf hetzelfde af,
het is namelijk (volgens mij zo) dat je voordat je een volledige rally rijd je eerst een tweetal short rally's gefinished moet zijn.
Ook is het niet toegestaan om direct in de Klasse A8 in te stappen.

Wat mij wel verteld is (en of het waar is weet ik niet) is dat Peter een FIA A status heeft, en dat daarom bepaalde regels voor hem vervallen?

kan iemand dit bevestigen?
Oeteldonkie

Berichtdoor ferry bakker » di okt 02, 2012 14:32

Lekker laten rijden man, maak je niet druk, leuk toch een auto er bij.

ik ga ook mijn licentie halen en beetje navigeren lijkt me supermooi.
ferry bakker

Berichtdoor Oeteldonkie » di okt 02, 2012 14:35

ferry bakker schreef:Lekker laten rijden man, maak je niet druk, leuk toch een auto er bij.

ik ga ook mijn licentie halen en beetje navigeren lijkt me supermooi.

Het laatste ben ik met je eens, en ja ik heb dit jaar ook een poging gedaan om mijn navi licentie te halen, ben alleen met een ontstoken rug in een situatie terecht gekomen waarin ik het dit jaar niet ga halen.
(Volgend jaar hopelijk wel)

En ja, natuurlijk vind ik het fantastisch als Peter in een C4 naar Nederland komt. Echter zou het mij verbazen (en lees: Mij als zeer persoonlijk) als de KNAF met twee maten zou meten.
Het komt op mij dan over als "Hoofdsponsor die meer mag en kan".

Wil dus niet zeggen dat ik het hem niet gun. het is slechts een vraag.
Oeteldonkie

Berichtdoor ferry bakker » di okt 02, 2012 14:39

Ja ik ben nog niet zo ver, ik droom er van het zal wel een droom blijven. :oops:
ferry bakker

Berichtdoor rallynieles » di okt 02, 2012 17:03

Oeteldonkie schreef:
Boes schreef:Ik vind het ook mooi dat hij start en ik stel ook niets ter discussie, ik stel alleen een nieuwsgierige vraag. Maar dat mag blijkbaar ook al niet meer...

Bert,

ik vroeg mezelf hetzelfde af,
het is namelijk (volgens mij zo) dat je voordat je een volledige rally rijd je eerst een tweetal short rally's gefinished moet zijn.
Ook is het niet toegestaan om direct in de Klasse A8 in te stappen.

Wat mij wel verteld is (en of het waar is weet ik niet) is dat Peter een FIA A status heeft, en dat daarom bepaalde regels voor hem vervallen?

kan iemand dit bevestigen?

volgens mij is het een rally sprint en maakt het dus niet uit met welke auto je start mits het geen gt is volgens mij heb je voor de GT auto's wel andere regels waardoor je niet zo direct in mag stappen verder maakt het dacht ik niet uit welke voertuigen je aan de start brengt
rallynieles

Berichtdoor TWENGELTJE » di okt 02, 2012 18:52

nee niels daar heb je geen gelijk
TWENGELTJE

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden