Elke week RallyReport

Alles over TV, DVD, tijdschriften etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Re: Re: Re: Re: Elke week RallyReport

Berichtdoor StevenK » ma aug 02, 2004 17:58

ome ronnie wrote:
Begrijpelijk Steven. Wat ik bedoel is dat als men het nu toegankelijk, lees betaalbaar maken,

Betaalbaar maken ? Daarmee impliceer je dat 't goedkoper zou kunnen ?

Reken daar maar niet op. Als Rallyfactory meer deelnemers in beeld moet brengen, moeten ze juist meer kosten gaan maken, omdat ze dan o.a. meer camera's en bemanning nodig hebben.

Wat ik bedoel is dat je als sport in z'n geheel eerst in publiciteit moet investeren voor je (sponsor)inkomsten kunt oogsten, bijvoorbeeld in de vorm van serieuze kampioenschapssponsoring.
StevenK
Site Admin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Elke week RallyReport

Berichtdoor billy » ma aug 02, 2004 18:39

Steven wrote:
ome ronnie wrote:
Begrijpelijk Steven. Wat ik bedoel is dat als men het nu toegankelijk, lees betaalbaar maken,

Reken daar maar niet op. Als Rallyfactory meer deelnemers in beeld moet brengen, moeten ze juist meer kosten gaan maken, omdat ze dan o.a. meer camera's en bemanning nodig hebben.

Wat ik bedoel is dat je als sport in z'n geheel eerst in publiciteit moet investeren voor je (sponsor)inkomsten kunt oogsten, bijvoorbeeld in de vorm van serieuze kampioenschapssponsoring.

Waarom zouden er meer camera's aanwezig moeten zijn? Ze zijn er nu ook, en dan blijven ze wat langer staan op 1 locatie. Betaald zijn ze toch al, en in de editing zal het helemaal niets uitmaken, want het programma wordt niet langer.
William Heeren
billy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Elke week RallyReport

Berichtdoor StevenK » ma aug 02, 2004 18:56

billy wrote:
Steven wrote:
ome ronnie wrote:

Waarom zouden er meer camera's aanwezig moeten zijn? Ze zijn er nu ook, en dan blijven ze wat langer staan op 1 locatie.

Nee, dat is precies het probleem: de camera's moeten al weer naar de volgende proef, om de top te volgen.
StevenK
Site Admin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Elke week RallyReport

Berichtdoor V.D.G Rally team » ma aug 02, 2004 19:02

Steven wrote:
billy wrote:
Steven wrote:
ome ronnie wrote:

Waarom zouden er meer camera's aanwezig moeten zijn? Ze zijn er nu ook, en dan blijven ze wat langer staan op 1 locatie.

Nee, dat is precies het probleem: de camera's moeten al weer naar de volgende proef, om de top te volgen.

De top te volgen die 5 man.
Peter v.d Gevel
V.D.G Rally team

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Elke week RallyReport

Berichtdoor StevenK » ma aug 02, 2004 20:39

V.D.G Rally team wrote:
Steven wrote:
billy wrote:
Steven wrote:
ome ronnie wrote:

Ja, da's meestal met de top, da's niet zo'n heel grote groep.

met top bedoel ik dus niet de getalenteerde middenmoters die wel talent hebben maar niet de middelen kunnen vinden en ook niet de bemiddelde minder getalenteerde middenmoters. Ik bedoel de toppers die zowel talent, techniek als financiën goed voor elkaar hebben.

En dat zijn er niet zoveel, dat klopt.

Maar ik heb ook al eerder geroepen dat er ook andere manieren zijn om de sport naar een hoger plan te tillen dan alleen rallyreport, maar als puntje bij paaltje komt, blijkt dat toch iedereen, met welgeteld één uitzondering die ik nu toe tegen ben gekomen, toch weer de voorkeur geeft aan nog maar een wedstrijd te rijden, ipv. te investeren in de toekomst. Vandaar mijn opmerking dat het volgens mij nodig is dat als er een keer iets zinnigs moet gebeuren, dit vanuit KNAF/BSR verplicht moet worden, want anders bloedt het toch meteen dood.

[Edited by Steven on 08-02-2004 at 09:28 PM GMT]
StevenK
Site Admin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Elke week RallyRepor

Berichtdoor ome ronnie » ma aug 02, 2004 22:02

Steven wrote:
V.D.G Rally team wrote:
Steven wrote:
billy wrote:
Steven wrote:
ome ronnie wrote:

Ja, da's meestal met de top, da's niet zo'n heel grote groep.

met top bedoel ik dus niet de getalenteerde middenmoters die wel talent hebben maar niet de middelen kunnen vinden en ook niet de bemiddelde minder getalenteerde middenmoters. Ik bedoel de toppers die zowel talent, techniek als financiën goed voor elkaar hebben.

En dat zijn er niet zoveel, dat klopt.

Maar ik heb ook al eerder geroepen dat er ook andere manieren zijn om de sport naar een hoger plan te tillen dan alleen rallyreport, maar als puntje bij paaltje komt, blijkt dat toch iedereen, met welgeteld één uitzondering die ik nu toe tegen ben gekomen, toch weer de voorkeur geeft aan nog maar een wedstrijd te rijden, ipv. te investeren in de toekomst. Vandaar mijn opmerking dat het volgens mij nodig is dat als er een keer iets zinnigs moet gebeuren, dit vanuit KNAF/BSR verplicht moet worden, want anders bloedt het toch meteen dood.

[Edited by Steven on 08-02-2004 at 09:28 PM GMT]

Kijk, met alle begrip. Dit doet me nu pijn.
We geven maar gewoon op, en zetten niet door. Wij hebben als het team geprobeerd hier doorheen te komen, zelfs met medewerking van andere teams.
Maar met alle respect steven, als we ons zo neer leggen , zal het nooit gebeuren. Jou redenering kan ik in verre gaande wijze volgen, maar deze is toch in deze optiek te makkelijk neergelegd in het voordeel van rallyreport.
We werken elkaar alleen maar tegen. We hebben een prachtige kans om een positief block te vormen. Niet in negatieve zin, maar samenwerken. Laten we eerlijk zijn, en zakelijk. Dan moet het goedkoper kunnen. Voor een streven, positieve vorming en promotie van de sport.
Met navolging. Een geheel
2005 een nieuwe start???? :?:
ome ronnie

Re: Elke week RallyReport

Berichtdoor erikjan » ma aug 02, 2004 22:32

Als ik me in de discussie mag mengen:

wat zouden we ervan vinden, als bij het in beeld brengen van het songfestival alleen maar die deelnemers getoond werden die via een bepaalde platenmaatschappij hun CD's zouden laten distribueren ?

ongeveer een vergelijkbare situatie als nu gebeurd met RallyReport.

ik weet ook wel dat RR alleen kan bestaan van sponsored items...
Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
erikjan

Re: Re: Elke week RallyReport

Berichtdoor StevenK » di aug 03, 2004 2:23

ErikJan wrote:

wat zouden we ervan vinden, als bij het in beeld brengen van het songfestival alleen maar die deelnemers getoond werden die via een bepaalde platenmaatschappij hun CD's zouden laten distribueren ?

Het songfestival brengt maar een paar van de duizenden artiesten/songwriters die Nederland kent in beeld en is daarmee goed vergelijkbaar met rallyreport.

Ik denk dat we wat meer moeten kijken naar hoe in het voorprogramma van de F1 zandvoort in beeld wordt gebracht en hoe dat gefinancierd wordt.
StevenK
Site Admin

Re: Re: Re: Elke week RallyReport

Berichtdoor antoine » di aug 03, 2004 6:07

steven wrote:
ErikJan wrote:

Het songfestival brengt maar een paar van de duizenden artiesten/songwriters die Nederland kent in beeld en is daarmee goed vergelijkbaar met rallyreport.

Ik denk dat we wat meer moeten kijken naar hoe in het voorprogramma van de F1 zandvoort in beeld wordt gebracht en hoe dat gefinancierd wordt.

Hier zie je ook alleen de grotere teams zoals pearl , tempo team en cable 1.Heel af en toe komt er ook een prive rijden in beeld.Ik denk dat hier de zelfde regeltjes tellen.Betalen anders kom je niet in beeld.
Afbeelding
antoine

Re: Re: Re: Re: Elke week RallyReport

Berichtdoor StevenK » di aug 03, 2004 7:59

antoine wrote:
steven wrote:
ErikJan wrote:

Hier zie je ook alleen de grotere teams zoals pearl , tempo team en cable 1.Heel af en toe komt er ook een prive rijden in beeld.Ik denk dat hier de zelfde regeltjes tellen.Betalen anders kom je niet in beeld.

Niet helemaal mee eens: de privateers komen ook wel in beeld, en op z'n minst wordt meestal ook nog eens de snelste privateer genoemd.

En daarvan afgezien, het gaat om het idee: serieuze kampioenschapssponsoring, waardoor er toch publiciteit voor het kampioenschap betaald kan worden.

En daarbij horen volgens mij ook zaken als een centrale website, waarop alle uitslagen te vinden zijn, verslagen *tijdens* en na de wedstrijd, eigenlijk alle dingen die je op rallye1 vindt, maar vooral hoort daarbij dat alle organisatoren echt samenwerken, en dat alle deelnemers mee-investeren als dat nodig is om de sport op een hoger plan te krijgen.

Nu zie je dat sommige organisatoren echt hun best doen een publieksvriendelijk evenement neer te zetten (vooral Biesheuvel), anderen proberen iets neer te zetten wat super is voor de deelnemers, maar het is overal weer wat anders.

Ik denk dat je moet beginnen te zorgen dat er via één punt voor en na elke wedstrijd informatie staat in elke krant en elk auto-gerelateerd tijdschrift. En dat lukt niet door een persbericht, hoe mooi ook geschreven, rond te sturen; daar zal eerst stevig aan gelobbied moeten worden.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor cvgn » di aug 03, 2004 8:33

Je kan nog pagina's vullen met hoe FV het moet doen maar als die FV nu eens minder WK beelden zou overkopen van eurosport blijft er meer geld over voor beelden van Nederlandse rally's denk ik. Het is leuk voor FV als hij naar Turkije gaat voor een WK rally maar dan moet hij eigen beeldmateriaal brengen en geen beelden die al vele keren zijn uitgezonden op andere zenders en die hij eindeloos blijft herhalen. De kosten die hij gemaakt heeft om in beeld te staan en te laten zien dat hij in Turkije was had hij beter in Nederlandse rallysport gestoken en bv. beelden laten zien van de sprint in Roosendaal, of is een sprintje niet interessant genoeg voor hem.

groeten uit Roosendaal
groeten uit Roosendaal.
Carine van Gastel
cvgn

Re: Re: Re: Re: Re: Elke week RallyReport

Berichtdoor bugs » di aug 03, 2004 8:34

Steven wrote:
Niet helemaal mee eens: de privateers komen ook wel in beeld, en op z'n minst wordt meestal ook nog eens de snelste privateer genoemd.
.

das niet zo moeilijk, op een circuit kom je er niet omheen om ook anderen te filmen, je start toch met z'n allen tegelijk
Bernard U.G. Simons
(zo eindelijk veel mensen blij gemaakt denk ik :D)
bugs

Re: Re: Elke week RallyReport

Berichtdoor StevenK » di aug 03, 2004 9:03

cvgn wrote:
Je kan nog pagina's vullen met hoe FV het moet doen maar als die FV nu eens minder WK beelden zou overkopen van eurosport blijft er meer geld over voor beelden van Nederlandse rally's denk ik. Het is leuk voor FV als hij naar Turkije gaat voor een WK rally maar dan moet hij eigen beeldmateriaal brengen en geen beelden die al vele keren zijn uitgezonden op andere zenders en die hij eindeloos blijft herhalen. De kosten die hij gemaakt heeft om in beeld te staan en te laten zien dat hij in Turkije was had hij beter in Nederlandse rallysport gestoken en bv. beelden laten zien van de sprint in Roosendaal, of is een sprintje niet interessant genoeg voor hem.

groeten uit Roosendaal

Aangezien de NL rallysport niet interessant is en niet verkoopt, zal hij toch iets moeten doen om kijkers te trekken ?

Want Frank heeft wel hart voor de sport, maar denk jij nu echt dat het publiek interesse heeft in een sprint waarbij een meer dan 10 jaar oude Astra de leider in het kampioenschap is ? Want dat is hoe het publiek eea ziet.

En daarom moeten we eerst zorgen dat de sport zoals wij die bedrijven interessant wordt voor het grote publiek.

Overigen moeten we niet vergeten dat TV publiciteit nooit het doel kan zijn. Het doel is sponsoring interessant te maken en publiciteit is daarvoor belangrijk.

Maar op het moment dat je TV publiciteit belangrijker dan de sponsoren, dan ben je verkeerd bezig.

Overigens zag ik nog iets aardigs op één of andere video. Volgens het commentaar rijdt Milner in een 'Racing Dynamics Corolla'. Dit is een typisch voorbeeld van marktgerichte verslaggeving. Heutink in een 'Konica Minolta Clio' en Bolderheij in de 'AEG Mitsubishi'.

Daarmee zorg je mijns inziens voor een paar punten:
* onderscheid tussen de diverse auto's van hetzelfde merk
* publiciteit voor de sponsoren
* herkenbaarheid van de deelnemers

[Edited by Steven on 08-03-2004 at 09:13 AM GMT]
StevenK
Site Admin

Berichtdoor FIRE » za aug 07, 2004 11:33

Verhoeven zei dat de Suzuki JWRC's geprepareerd worden in Duitsland, maar worden deze auto's niet gebouwd door Monster Motorsport (van oorspong Fins) in Engeland?
FIRE

Berichtdoor larsjuhhh » zo aug 08, 2004 12:48

Is het jullie ook niet opgevallen dat het Filmpje van Bijvelds al 2 keer erin zit terwijl Het filmpje er allang eruit moet liggen!!! Vorige week had het maar 15% en de andere 2 meer als 30% (was op woensdag avond) dan had ik gestemd op die van Kremer. Of zal de Familie Bijvelds wat Extra centjes bij FV op de tafel hebbe gelegd om dat filmpje er zolang erin proberen te houden!

Ik snap er nix van dat hij zo iets doet???

En uit de aflevering van vandaar (8 aug.) herhaalde hij volgend mij voor de 5e keer dat van Panizzi op dat curcuit.
---->Rally 4 ever<---
Lars van Gastel
Steenbergen
larsjuhhh

VorigeVolgende

Keer terug naar TV en Multimedia