Er zijn weer erg veel mooie foto's en video's gepost afgelopen dagen!
Maar ik heb even een offtopic vraagje; veel foto's hierboven zijn allemaal lekker scherp gepanned. Ik ben wel benieuwd wat jullie voor een lenzen gebruiken. Zijn het allemaal voornamelijk de dure 70-200 lenzen? Ik heb namelijk een D40 icm een goedkope 55-200 en het blijft lastig om scherpe foto's te krijgen. Vooral als het bewolkt wordt. Nu weet ik dat het ook geen professionele kit is maar ik ben toch wel benieuwd of het aan mij ligt, of dat het gewoon lastig is met zo'n goedkoop setje.
Hoi Roel, ik weet niet of je een Canon hebt of een Nikon (beide bestaan).
Ik heb zelf een EOS500 met 55-250 IS-lens en sinds kort in het bezit van een 70-200 2.8 IS II en dat verschil is werkelijk enorm. Als je een Canon hebt met IS (1 stand, de 70-200 IS lenzen hebben 2 standen IS, mode1 en mode2 waar mode2 vooral voor pannen geschikt is), zou ik de IS gewoon uitzetten, anders blijft de IS alles maar corrigeren en blijf je (bijna) altijd nog onscherpte in de foto hebben. Dit heeft bij mij erg veel verschil gemaakt.
Ik heb een Nikon D40, dus dan heet het net weer anders dan bij Canon. Maar ik neem aan dat 'IS' Image Stabilizer is? Bij Nikon heet dit dan 'VR'. Deze heb ik aan het einde van de rally uitgezet en ik had het idee dat dit inderdaad ook scheelde qua scherpsteltijd en dus schepere foto's tot resultaat het.
Als ik het goed heb hangt er aan die lens van jou wel een prijskaartje van zo'n 2000 euro? De techniek voor het scherpstellen zal bij deze lens sowieso wel een stuk beter en sneller zijn dan bij het lensje dat ik heb.