KNAF legt boetes op tijdens Autosoft Vechtdal Rally ?????

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor MartijnB » zo jun 30, 2013 15:50

Rene Markus schreef:Worden de auto s bij de keuring soms zonder pin in installatie aangeboden?

Bij de keuring mag de pin er in zitten. enkel tijdens de proef moet ie eruit. Verbindings route mag ie er ook in zitten dus.

Theoretisch gezien mag ie er dus weer in na de het einde tijdcontrole gebied aan het einde vd proef.
en moet ie eruit voordat je het tijdcontrole gebied inrijd van ene proef.
MartijnB

Berichtdoor rutger205 » zo jun 30, 2013 19:12

Hoorde vanmiddag van degene die mijn auto bij de keuring heeft aangeboden nog een mooier verhaal. De brandblusinstallatie is getest door de keurmeesters door aan de kabel te trekken.... Zonder van te voren gekeken te hebben of de borgpin er wel in zat! Niet te geloven, wie zorgt er dan voor dat mijn blusser weer gevuld wordt? Ik heb ondertussen de kabel van de brandblusser wat losser gezet omdat er bij de keuring speling op dient te zitten, dit toont volgens de heren keurmeesters aan dat de kabel gangbaar is. Het is werkelijk niet te geloven, moet je eens proberen met de remmetjes van je mountainbike, daar wil je zeker geen speling op hebben als je fasoenlijk wilt remmen.
rutger205

Berichtdoor MartijnB » zo jun 30, 2013 19:52

En juist daarvoor laten dus heel veel equipes hun pin erin of de batterij eruit Rutger.

Er kan ook zomaar een kind ofzo op de service aan de kabel trekken of het knopje indrukken op de service.

Plus het feit dat de installatie nou niet echt bepaald een brandje blust.
Het legt enkel een klein pis laagje schuim op je bodem.

Die 2 S2000 s in Ypres hadden ook vast de pin erin daardoor zijn ze vast helemaal afgebrand.
MartijnB

Berichtdoor per-fect » zo jun 30, 2013 21:35

Precies Martijn dat zal het zijn gewweest :D
Iedereen weet eigenlijk wel dat zo'n blussysteem weinig tot nix doet
als een auto echt begint te branden, veel gerichter kun je met handblusser op vuurhaard richten.
Het is waarschijnlijk puur verzekering kwestie dat ze in de auto's moeten zitten en (uiteraard) bedrijfsklaar en gekeurdt moeten zijn.
Nu ik was er niet bij en kan niet oordelen over tijdstip en manier van controleren door KNAF TC. maar om nu in deze tijd, waarbij div. rallyteam's al moeite hebben om de eindjes aan elkaar te knoopen, ook nog een ferme boete te gaan uitschrijven vin'k gewoon slecht had ook veel eleganter opgelost kunnen worden.

En over de 2 S2000, je ziet steeds vaker dat auto's geheel "gewrapt"of geplakt worden is plastic over de gehele wagen geplakt wat denk je hoe brandbaar dit is. :shock:
per-fect

Berichtdoor mantaboy » ma jul 01, 2013 18:50

Het is best vreemd dat je soms pas na 6 tot 8 weken een brief thuis krijgt dat je ergens 8km/h te hard gereden hebt! :shock: :shock:

Dan werkt de KNAF heel wat sneller!
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor antoine.reekers » ma jul 01, 2013 22:11

rutger205 schreef:Hoorde vanmiddag van degene die mijn auto bij de keuring heeft aangeboden nog een mooier verhaal. De brandblusinstallatie is getest door de keurmeesters door aan de kabel te trekken.... Zonder van te voren gekeken te hebben of de borgpin er wel in zat! Niet te geloven, wie zorgt er dan voor dat mijn blusser weer gevuld wordt? Ik heb ondertussen de kabel van de brandblusser wat losser gezet omdat er bij de keuring speling op dient te zitten, dit toont volgens de heren keurmeesters aan dat de kabel gangbaar is. Het is werkelijk niet te geloven, moet je eens proberen met de remmetjes van je mountainbike, daar wil je zeker geen speling op hebben als je fasoenlijk wilt remmen.

Heb het jaren geleden meegemaakt in hulst met een sierra xr4x4 daar trokken ook eraan om te kijken of het werkte en ze waren vergeten de pin erin te doen en toen ging hij af en kreeg hem met veel pijn en moeite weer terug goed . Antwoord vd heren tc je moet zorgen dat hij weer goed is en gevuld anders mag je niet starten fijn hoor .
Dus je zult het snappen denk als ik een auto aan tc aanbied werkt bij mij de installatie zeker niet .
antoine.reekers

Berichtdoor christer » di jul 02, 2013 11:58

Heren of moet ik zeggen oude wijven,

Deze reaktie is op persoonlijke titel als rijder en dus niet als TC er:

Regels zijn regels, die dienen (blijkt elke keer weer) gecontroleerd te worden.

Deze regel zegt (Kleine & veilige) handeling is de blusinstallatie voor de start 1e proef aktiveren punt uit!

Dat helaas een aantal vd rijders dit vergeet, niet doet of voor welke andere reden dus niet goed uitvoert, is spijtig maar ook een overtreding.

En daarop volgt aktie vd organisatie / KNAF ( TC constateren/rapporteren alleen!)

Allemaal geen hogere wiskunde, net als bij te hard in het normale verkeer dat doen wij allemaal wel eens als je dan gepakt wordt niet verder zeuren.
christer

Berichtdoor rutger205 » di jul 02, 2013 17:04

Blijkbaar is er toch anders aan de hand. Eerder dit seizoen is er al gecontroleerd op de brandblussers. Mij is niet bekend in welke wedstrijd , maar de sanctie was daar dat een waarschuwing werd gegeven aan de betrokken equipes. Het had voor de hand gelegen om de recidivisten in Hardenberg een zwaardere sanctie op te leggen dan een waarschuwing, bijvoorbeeld een boete of zelfs tijdstraf. De equipes die in Hardenberg voor het eerst zijn gecontroleerd, worden nu anders behandeld. Waarom al die geheimzinnigheid? Publiceer de uitgevoerde controles en resultaten zodat iedereen weet wat er niet goed gaat zodat andere deelnmers hier van kunnen leren in plaats van zonder pardon iedereen over een kam te scheren en boetes uit te delen.
rutger205

Berichtdoor MartijnB » di jul 02, 2013 19:52

christer schreef:Heren of moet ik zeggen oude wijven,

Deze reaktie is op persoonlijke titel als rijder en dus niet als TC er:

Regels zijn regels, die dienen (blijkt elke keer weer) gecontroleerd te worden.

Deze regel zegt (Kleine & veilige) handeling is de blusinstallatie voor de start 1e proef aktiveren punt uit!

Dat helaas een aantal vd rijders dit vergeet, niet doet of voor welke andere reden dus niet goed uitvoert, is spijtig maar ook een overtreding.

En daarop volgt aktie vd organisatie / KNAF ( TC constateren/rapporteren alleen!)

Allemaal geen hogere wiskunde, net als bij te hard in het normale verkeer dat doen wij allemaal wel eens als je dan gepakt wordt niet verder zeuren.

Chris

Niet om het een of ander....

Maar ga dan daadwerkelijk eens op werking controleren ipv een lampje of pin.(een pin moge duidelijk zijn daarmee werkt het systeem inderdaad niet)

Dan zal je ontdekken dat van die brandende lampjes ook zeker de helft niet werkt....

Maar van de helft waar het lampje niet brand zou de werking best ok kunnen zijn.

Het gaat om de manier van controle wat ik zo begrijp van dees en geen. Ik was er zelf niet bij maar ben wel in andere rally s meerdere malen gecontroleerd en goed bevonden. Je moest alleen als rijder wel daar ter plekke aan de dienstdoende TC er vragen wat ie in je auto kwam doen. De deur werd zo open gerukt en er hing iemand over je heen of achter je stoel. Zonder even duidelijk te vertellen wat de bedoeling was. dat moest je zelf vragen.

Ik kan me dan ook wel enigszins vinden in de mening van sommige dat de wijze van communicatie van de TC zo nu en dan wel wat te wensen over laat. In de zin van geheimzinnig bot en afstandelijk.
Het lijkt wel een beetje over te komen soms alsof de TC vergeet dat het voor ons ook enkel hobby is. Dat er regels en veiligheids normen zijn is heel goed en ook zeer goed te begrijpen.
Maar wellicht een beetje meer vriendelijkheid en begrip vanuit jullie kant uit zou zo nu en dan best welkom zijn.

Veel equipes willen helemaal geen werkend systeem. Omdat het niet echt een functioneel iets is. En als ie per ongeluk af gaat of iemand op de service drukt er op. Je de boel weer kan laten vullen en je wederom weer op hoge kosten voor niks word gejaagd.

Misschien is het eens iets voor de TC om te kijken wat nou daadwerkelijk de toegevoegde waarde is van zon systeem.

Ikzelf zou er liever voor kiezen om 2 of 3 handblussers in de auto mee te hebben dan 1 systeem die niet erg functioneel is.

En dan kan je zeggen het is bedoeld voor als je bewusteloos in de auto ligt en de deuren willen niet open.

Maar dan nog pist het een pislaagje van 1cm schuim op je bodem of dakplaat (als je op de kop ligt).

maar echt een brand blussen doet het niet.

@Rutger-Jan

Die eerdere controle dit jaar was in Ede
Laatst bijgewerkt door MartijnB op wo jul 03, 2013 9:42, in totaal 2 keer bewerkt.
MartijnB

Berichtdoor patlip » di jul 02, 2013 21:17

Maar waarom de rallyauto dan wel door laten starten als het blussysteem niet ingeschakeld blijkt te zijn. Want dat hebben ze gedaan hoor. KNAF ben dan ook eens zo mans en laat ze het dan ter plekke oplossen of gewoon einde wedstrijd.
Nou het werkt niet maar goed we laten ze gewoon lekker door rijden en we sturen later deze week wel een rekening.
LIPSTICK stickers
patlip

Berichtdoor mantaboy » wo jul 03, 2013 19:14

Je kan het ook anders stellen Patrick: Waarom starten op de KP als je weet dat je systeem niet in orde is?

Nu wordt wel heel makkelijk de verantwoordelijkheid bij de KNAF weg gelegd terwijl je zelf bewust of niet de fout maakt.
mantaboy

Berichtdoor patlip » wo jul 03, 2013 21:20

Je kan het ook anders stellen Patrick: Waarom starten op de KP als je weet dat je systeem niet in orde is?

Nu wordt wel heel makkelijk de verantwoordelijkheid bij de KNAF weg gelegd terwijl je zelf bewust of niet de fout maakt.

Als je niet weet waar op ze controleren , duiken zo de auto in zonder iets te vertellen.
LIPSTICK stickers
patlip

Berichtdoor Jaap Sinke » wo jul 03, 2013 22:19

http://www.youtube.com/watch?v=iJdqSZf9xL0#at=96
Op 1:32. Pin in de blusser. :lol:
Kan de beste dus overkomen.
Jaap Sinke

Berichtdoor mantaboy » wo jul 03, 2013 22:39

patlip schreef:Als je niet weet waar op ze controleren , duiken zo de auto in zonder iets te vertellen.

Laatst stond er in de buurt 1 in de bosjes en een stuk verder werd ik staande gehouden. Stond die in de bosjes toch op snelheid te controleren! :shock: :shock:
Nou als hij dat meteen gezegd had, was ik wel wat langzamer gaan rijden. :wink:
mantaboy

Berichtdoor BartS » wo jul 03, 2013 22:42

Maar op het moment dat ze je aanhouden vertellen ze je wel dat je te hard reed. :wink:
BartS

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden