MartijnS schreef:Ik dacht dat hij de rally wel moest finishen om de punten van de powerstage te houden?
Dat wel inderdaad. In ieder geval moet het heeeeel raar lopen wil Ogier geen kampioen worden dit weekend.
Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
MartijnS schreef:Ik dacht dat hij de rally wel moest finishen om de punten van de powerstage te houden?
13.3.4 Attribution of ‘Power Stage’ points.
Points will be awarded according to the scale as described in Art. 5.4.3.
For the purpose of allocating points, the Power Stage Classification shall be calculated using the stage
time plus any other time penalty accrued on this stage, including any false start penalty.
To score points, a driver must be classified in the Final Official Classification of the rally.
If the Power Stage is definitively stopped before all P1 and P2 drivers eligible to start the Power Stage
have had the opportunity to complete the stage, the FIA may decide that no points are awarded for the
Power Stage.
Holkers schreef:Ach, 1ste proef de punten pakken, 2de proef het bos in en uitvallen zegt dan ook niet veel. Dag erna superrally (als dat geldt voor deze rally) en je staat er weer tussen.
briljant schreef:Als Sordo en Ogier uitvallen kan het nog steeds.
Duimen maar...
Eight_Gear schreef:briljant schreef:Als Sordo en Ogier uitvallen kan het nog steeds.
Duimen maar...
Nee. Neuville zou ALLE resterende punten moeten pakken dit seizoen en Ogier niks meer. Neuville heeft de Power Stage niet gewonnen, dus is Ogier kampioen.
Guy V. schreef:Eight_Gear schreef:briljant schreef:Als Sordo en Ogier uitvallen kan het nog steeds.
Duimen maar...
Nee. Neuville zou ALLE resterende punten moeten pakken dit seizoen en Ogier niks meer. Neuville heeft de Power Stage niet gewonnen, dus is Ogier kampioen.
Hallo Bastiaan,
bedoel je dat, als Ogier en Sordo uitvallen, de punten van de power stage naar Neuville (3), Hirvonen (2) en Mikkelsen (1) gaan (ervan uitgaande dat zij WEL finishen)? Ik ken de regels niet wat dat betreft.
Groet,
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten