Nieuws en geruchten 2016

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Nieuws en geruchten 2016

Berichtdoor Mark Wielens » ma jan 25, 2016 10:31

West Euro Rally Cup 2016 (WERC);

Op de kalender staan nu 6 mooie rally's;

19 maart Zuiderzeerally
6/7 mei Rallye Sulingen (Dld)
18 juni Vechtdalrally
9/20 augustus Snapphanerally(Zw)
17/18 september Hellendoornrally
22/23 oktober Rally Denmark(Dk)

bron; WERC.
Mark Wielens
 
Berichten: 701
Geregistreerd: ma jun 13, 2011 17:20

Re: Nieuws en geruchten 2016

Berichtdoor Jorick » di feb 02, 2016 17:21

Hieronder staat de Rally Kalender voor 2016!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jorick op wo feb 03, 2016 15:44, in totaal 1 keer bewerkt.
KolmanSport.com | Canon EOS 7D
Avatar gebruiker
Jorick
 
Berichten: 796
Geregistreerd: vr maart 05, 2010 17:10
Woonplaats: Nijverdal

Re: Nieuws en geruchten 2016

Berichtdoor DvM » di feb 02, 2016 18:21

Mooi overzicht Jorick, helaas kun je de Rally van Putten meteen schrappen.
Avatar gebruiker
DvM
 
Berichten: 311
Geregistreerd: wo mei 27, 2009 15:51
Woonplaats: Lunteren

Re: Nieuws en geruchten 2016

Berichtdoor Jorick » wo feb 03, 2016 15:51

Inderdaad, jammer dat de Rally van Putten dit jaar niet doorgaat.
Hopelijk volgend jaar wel weer, desnoods in een andere gemeente.

Betreft de Rally Kalender: deze is aangepast.
Hopelijk heeft iedereen er iets aan.
KolmanSport.com | Canon EOS 7D
Avatar gebruiker
Jorick
 
Berichten: 796
Geregistreerd: vr maart 05, 2010 17:10
Woonplaats: Nijverdal

Re: Nieuws en geruchten 2016

Berichtdoor rally for ever » za feb 06, 2016 16:29

Okeeee, wat hoor ik nu weer.
Gaat de KNAF alle Porsche GT3's verbieden bij rally's???
Hoe jagen we zo snel mogelijk alle rijders naar het buitenland.............
En publiek, en dus sponsoren, weg.............
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
rally for ever
 
Berichten: 2917
Geregistreerd: ma apr 17, 2006 21:02
Woonplaats: Jubbega

Re: Nieuws en geruchten 2016

Berichtdoor Sjeik1981 » za feb 06, 2016 17:49

Dat is raar, aangezien de FIA juist met een GT-Cup is gestart vorig jaar. Al was dat niet een super succes in Ieper 4 stuks en in Duitsland slechts 2. Weet even verder niet hoe het bij de andere wedstrijden was.
Sjeik1981
 
Berichten: 2947
Geregistreerd: za sep 08, 2007 15:33
Woonplaats: Zeist

Re: Nieuws en geruchten 2016

Berichtdoor kevin-hams98 » do feb 11, 2016 7:38

De S21 klasse (bv de BMW van ploeg) mag ook niet rijden in Nederland gedurende 2 jaar. Dit gaat de slechte kant op met de rally in Nederland.
kevin-hams98
 
Berichten: 75
Geregistreerd: za okt 11, 2014 22:11

Re: Nieuws en geruchten 2016

Berichtdoor kevin-hams98 » zo maart 20, 2016 16:38

Net RTL rally special gekeken op rtl7 en het team van de heuvel heeft een Hyundai R5 gekocht/besteld
kevin-hams98
 
Berichten: 75
Geregistreerd: za okt 11, 2014 22:11

Re: Nieuws en geruchten 2016

Berichtdoor adv555 » zo maart 20, 2016 23:08

Ik heb zelf ook wel eens nagedacht over een R5 maar dat is voor privé rijders niet te betalen laat staan het onderhoud.


De reglementen in rally Nederland zijn vreemd. Ik denk dat men het liefste heeft dat iedereen maar even een R5 aanschaft. RTL7 denkt zeker dat je R5 op elke hoek van de straat haalt voor een knaak en een bounty!

Naar mijn idee moeten de rally organisaties veel meer nadenken over een soort vrije klasse zoals de S21 maar dan wel met reglementen waar je een auto voor de toekomst kan bouwen. Het moet niet zo zijn dat je fors investeert en een jaar later worden de regels veranderd en kan je weer investeren.

Een vol veld met R5 in nederland zal niet snel gebeuren. Daar heb je een serieus budget voor nodig incl permanent een monteur erop. Laten we eerlijk zijn de Nederlandse rallysport bestaat voor 95% uit Hobby rijders.

Als je een blik werpt over het service terrein in Emmeloord moet Team Kuipers zich niet thuis gevoeld hebben. Maw. wat Kuipers neerzet is prachtig maar is niet de rally realiteit in Nederland. Tuurlijk zou ik ook graag willen dat er 15 WRC en 25 R5 aan de start staan. Maar Laten we realistisch bezig blijven met onze Hobby!

Rally sport in Nederland zijn voor 95% procent Hobby rijders laten we dat niet vergeten. Deze hobby rijders zorgen voor grote start velden. Een rally met 1 WRC 2 x R5 (ook nog buitenlanders) en een paar Gr N auto's is ook geen rally. De Hobby rijders zijn wel degene die het veld aanvullen tot 45 auto's
adv555
 
Berichten: 81
Geregistreerd: za dec 28, 2013 12:22

Re: Nieuws en geruchten 2016

Berichtdoor MartijnB » wo maart 23, 2016 10:09

adv.

R klasses is ook iets dat de FIA graag wil. Het zijn natuurlijk fabrieks gebouwde auto s. vanaf R1 tm R5. Alwaar de fabrieken uiteraard geld aan verdienen.
Nu wil Nederland in de meeste gevallen altijd graag het beste jongetje vd klas zijn. Dus zal hier geen uitzondering in zijn ben ik bang.

Rallysport en vooral kampioenschappen rijden is voor vele hobby rijders veel te duur geworden de laatse jaren. Een stuk economie helpt daar ook niet aan mee uiteraard.
En nieuwe aanwas van nieuwe jonge rijders is er nauwelijks tot niet. En er stoppen de laatste jaren meer dan er beginnen. Dus is de rekensom niet zo moeilijk.

Ik zou zeggen zorg eerst voor nieuwe aanwas voordat je je druk gaat maken om R5 auto s. Dat handje vol mensen waar dat voor is weggelegd gaan geen startvelden vullen.
Dat zijn idd zoals je al zegt de best of the rest. Maar helaas zijn er de laatste jaren weinig nieuwe nieuwe rijders bijgekomen. En veel gestopt
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1950
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: GB

Re: Nieuws en geruchten 2016

Berichtdoor van de gevel » do maart 24, 2016 8:35

MartijnB schreef:adv.

R klasses is ook iets dat de FIA graag wil. Het zijn natuurlijk fabrieks gebouwde auto s. vanaf R1 tm R5. Alwaar de fabrieken uiteraard geld aan verdienen.
Nu wil Nederland in de meeste gevallen altijd graag het beste jongetje vd klas zijn. Dus zal hier geen uitzondering in zijn ben ik bang.

Rallysport en vooral kampioenschappen rijden is voor vele hobby rijders veel te duur geworden de laatse jaren. Een stuk economie helpt daar ook niet aan mee uiteraard.
En nieuwe aanwas van nieuwe jonge rijders is er nauwelijks tot niet. En er stoppen de laatste jaren meer dan er beginnen. Dus is de rekensom niet zo moeilijk.

Ik zou zeggen zorg eerst voor nieuwe aanwas voordat je je druk gaat maken om R5 auto s. Dat handje vol mensen waar dat voor is weggelegd gaan geen startvelden vullen.
Dat zijn idd zoals je al zegt de best of the rest. Maar helaas zijn er de laatste jaren weinig nieuwe nieuwe rijders bijgekomen. En veel gestopt


Ik ben het met martijn eens.
Het aantal deelnemers neemt fors af. Bij de sprinters en bij de rally. Het word tijd dat de organisators een rond de tafel gaan zitten , en eens gaan kijken wat ze samen kunnen doen. Met of zonder de knaf. Ook de veranderingen van de knaf doet niet veel goeds zoals afschaffing S21 klasse.
Het ene jaar mag het wel het andere jaar niet. Er zijn verschillende rijders die een auto gebouwd hebben en er nu niets meer mee kunnen in nl.
En zo zijn er nog wel meer dingen.
Gewoon weer bij de sprinters beginnen , om het daar interessant en betaalbaar te maken. En weer losse sprint wedstrijden.
van de gevel
 
Berichten: 8
Geregistreerd: za jan 02, 2016 9:31

Re: Nieuws en geruchten 2016

Berichtdoor rallymitchel » vr maart 25, 2016 19:54

van de gevel schreef:
MartijnB schreef:adv.

R klasses is ook iets dat de FIA graag wil. Het zijn natuurlijk fabrieks gebouwde auto s. vanaf R1 tm R5. Alwaar de fabrieken uiteraard geld aan verdienen.
Nu wil Nederland in de meeste gevallen altijd graag het beste jongetje vd klas zijn. Dus zal hier geen uitzondering in zijn ben ik bang.

Rallysport en vooral kampioenschappen rijden is voor vele hobby rijders veel te duur geworden de laatse jaren. Een stuk economie helpt daar ook niet aan mee uiteraard.
En nieuwe aanwas van nieuwe jonge rijders is er nauwelijks tot niet. En er stoppen de laatste jaren meer dan er beginnen. Dus is de rekensom niet zo moeilijk.

Ik zou zeggen zorg eerst voor nieuwe aanwas voordat je je druk gaat maken om R5 auto s. Dat handje vol mensen waar dat voor is weggelegd gaan geen startvelden vullen.
Dat zijn idd zoals je al zegt de best of the rest. Maar helaas zijn er de laatste jaren weinig nieuwe nieuwe rijders bijgekomen. En veel gestopt


Ik ben het met martijn eens.
Het aantal deelnemers neemt fors af. Bij de sprinters en bij de rally. Het word tijd dat de organisators een rond de tafel gaan zitten , en eens gaan kijken wat ze samen kunnen doen. Met of zonder de knaf. Ook de veranderingen van de knaf doet niet veel goeds zoals afschaffing S21 klasse.
Het ene jaar mag het wel het andere jaar niet. Er zijn verschillende rijders die een auto gebouwd hebben en er nu niets meer mee kunnen in nl.
En zo zijn er nog wel meer dingen.
Gewoon weer bij de sprinters beginnen , om het daar interessant en betaalbaar te maken. En weer losse sprint wedstrijden.


Of een kampioenschap opstarten met een nieuwe bond buiten de KNAF om, en dus met hun eigen reglementen :wink: (In België heb je bijv. ook het BRC en ASAF)
Avatar gebruiker
rallymitchel
 
Berichten: 418
Geregistreerd: za nov 05, 2011 16:21
Woonplaats: Usa

Re: Nieuws en geruchten 2016

Berichtdoor Mark Wielens » do mei 12, 2016 9:29

Bernard ten Brinke in Skoda R5 in 2016 terug op de Rallypaden,

De afgelopen jaren concentreerde Bernhard ten Brinke zich vrijwel volledig op rallyraids als de Dakar Rally. Dit seizoen keert de Nederlands rallykampioen 2009 terug naar de reguliere rallysport met een kalender van zes wedstrijden. In een competitieve Skoda Fabia R5 van Wevers Sport start Bernhard ten Brinke onder meer in de WK-rally’s van Duitsland en Spanje.
Na de tragische brand die abrupt een einde maakte aan een sterke Dakar Rally, gebruikte Bernhard ten Brinke de achterliggende maanden om na te denken over zijn autosportcarrière. “Ik kwam tot de conclusie dat ik de rallysport miste en ook de behoefte voel om vaker de competitie aan te gaan.”

WRC Duitsland en Spanje.....

Vanuit die wens ging de Achterhoekse coureur om tafel met het team van Wevers Sport. Het resultaat is een serie van zes rally’s met twee afspraken in Nederland (ELE Rally en Hellendoorn Rally), twee uitdagingen in België met de Omloop van Vlaanderen en de Condroz Rally, en ook keert Bernhard ten Brinke terug in het WRC voor de WK-rally’s van Duitsland en Spanje.
“Ik heb het mezelf niet makkelijk gemaakt”, lacht Bernhard ten Brinke. “De ELE Rally en de Hellendoorn Rally zijn de lastigste wedstrijden van Nederland. België is voor een Nederlandse rijder altijd een uitdaging en in Duitsland en Spanje rijd ik op WK-klassementsproeven tegen de beste rijders in de WRC2-categorie.” In alle wedstrijden wordt Bernhard bijgestaan door de ervaren Belgische navigator Davy Thierie.

‘Eruit halen wat erin zit’.......

De WK-rally van Duitsland heeft Bernhard ten Brinke al twee keer gereden met als beste resultaat een 12e plaats in 2010. De WRC-wedstrijd in Spanje is daarentegen helemaal nieuw voor de rallyrijder. “Ik ben heel benieuwd waar ik sta in het WRC2-veld. Wevers Sport heeft laten zien dat hun Skoda in staat is om WK-wedstrijden te winnen in de WRC2-categorie en dat motiveert mij enorm. Iedereen die mij kent, weet dat ik eruit wil halen wat erin zit.”
Hoe het autosportjaar er verder uit gaat zien voor Bernhard ten Brinke is nog niet duidelijk. “Ik bekijk alle opties voor deelname aan de Dakar Rally 2017 en ben in gesprek met alle grote teams.” Een beslissing over deelname zal later in het jaar vallen, waarbij meeweegt dat de onlangs bekend gemaakte route niet direct tot de verbeelding spreekt.

Kalender Bernhard ten Brinke 2016
ELE Rally 3 en 4 juni
WRC Duitsland 19-21 augustus
Omloop van Vlaanderen 3-4 augustus
Hellendoorn Rally 17-19 september
WRC Spanje 13-16 oktober
Condroz Rally 5-6 november

bron; Drive Magazine.
Laatst bijgewerkt door Mark Wielens op do mei 12, 2016 21:28, in totaal 1 keer bewerkt.
Mark Wielens
 
Berichten: 701
Geregistreerd: ma jun 13, 2011 17:20

Re: Nieuws en geruchten 2016

Berichtdoor rallymitchel » do mei 12, 2016 17:02

Mark Wielens schreef:Bernard ten Brinke in Skoda R5 in 2016 terug op de Rallypaden,

De afgelopen jaren concentreerde Bernhard ten Brinke zich vrijwel volledig op rallyraids als de Dakar Rally. Dit seizoen keert de Nederlands rallykampioen 2009 terug naar de reguliere rallysport met een kalender van zes wedstrijden. In een competitieve Skoda Fabia R5 van Wevers Sport start Bernhard ten Brinke onder meer in de WK-rally’s van Duitsland en Spanje.
Na de tragische brand die abrupt een einde maakte aan een sterke Dakar Rally, gebruikte Bernhard ten Brinke de achterliggende maanden om na te denken over zijn autosportcarrière. “Ik kwam tot de conclusie dat ik de rallysport miste en ook de behoefte voel om vaker de competitie aan te gaan.”

WRC Duitsland en Spanje.....

Vanuit die wens ging de Achterhoekse coureur om tafel met het team van Wevers Sport. Het resultaat is een serie van zes rally’s met twee afspraken in Nederland (ELE Rally en Hellendoorn Rally), twee uitdagingen in België met de Omloop van Vlaanderen en de Condroz Rally, en ook keert Bernhard ten Brinke terug in het WRC voor de WK-rally’s van Duitsland en Spanje.
“Ik heb het mezelf niet makkelijk gemaakt”, lacht Bernhard ten Brinke. “De ELE Rally en de Hellendoorn Rally zijn de lastigste wedstrijden van Nederland. België is voor een Nederlandse rijder altijd een uitdaging en in Duitsland en Spanje rijd ik op WK-klassementsproeven tegen de beste rijders in de WRC2-categorie.” In alle wedstrijden wordt Bernhard bijgestaan door de ervaren Belgische navigator Davy Thierie.

‘Eruit halen wat erin zit’.......

De WK-rally van Duitsland heeft Bernhard ten Brinke al twee keer gereden met als beste resultaat een 12e plaats in 2010. De WRC-wedstrijd in Spanje is daarentegen helemaal nieuw voor de rallyrijder. “Ik ben heel benieuwd waar ik sta in het WRC2-veld. Wevers Sport heeft laten zien dat hun Skoda in staat is om WK-wedstrijden te winnen in de WRC2-categorie en dat motiveert mij enorm. Iedereen die mij kent, weet dat ik eruit wil halen wat erin zit.”
Hoe het autosportjaar er verder uit gaat zien voor Bernhard ten Brinke is nog niet duidelijk. “Ik bekijk alle opties voor deelname aan de Dakar Rally 2017 en ben in gesprek met alle grote teams.” Een beslissing over deelname zal later in het jaar vallen, waarbij meeweegt dat de onlangs bekend gemaakte route niet direct tot de verbeelding spreekt.

Kalender Bernhard ten Brinke 2016
ELE Rally 3 en 4 juni
WRC Duitsland 19-21 augustus
Omloop van Vlaanderen 3-4 augustus
Hellendoorn Rally 17-19 augustus
WRC Spanje 13-16 oktober
Condroz Rally 5-6 november

bron; Drive Magazine.


Omloop en Hellendoorn in augustus?? :wink:
Avatar gebruiker
rallymitchel
 
Berichten: 418
Geregistreerd: za nov 05, 2011 16:21
Woonplaats: Usa

Re: Nieuws en geruchten 2016

Berichtdoor gertveurink » do mei 12, 2016 17:26

Augustus is het nieuwe september ;-)
gertveurink
 
Berichten: 1041
Geregistreerd: ma apr 04, 2005 18:14
Woonplaats: Ommen

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron