5e Vierhouten pallets Nederland Rally

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Re: 5e Vierhouten pallets Nederland Rally

Berichtdoor StevenK » ma okt 18, 2004 13:17

Super 1600 wrote:
Ik vroeg me af hoe het komt dat de A8-Lancers bijna allemaal uitvallen en de N4-auto's bijna allemaal wel de finish halen.
Van Eerd heeft dit jaar bijvoorbeeld pas 1 keer de finish weten te behalen en ook Bijvelds en van den Hoorn vielen weer uit, terwijl de Groep-N auto's van van den Heuvel, van Eldik en Garvelink wel steeds de finish halen. Kan iemand proberen uit te leggen hoe dat komt of is het gewoon toeval?

De meeste auto's in de A8 zijn mini-gr A's. Dus wel een dikke motor, maar geen dikke aandrijflijn. Ik denk dat dat er wel wat mee te maken heeft.
StevenK
Site Admin

Re: 5e Vierhouten pallets Nederland Rally

Berichtdoor kraats » ma okt 18, 2004 13:32

De meeste auto's in de A8 zijn mini-gr A's. Dus wel een dikke motor, maar geen dikke aandrijflijn. Ik denk dat dat er wel wat mee te maken heeft.
===========================
Nee mini Grp A's hebben ook geen dikke motor.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor StevenK » ma okt 18, 2004 13:35

kraats wrote:
===========================
Nee mini Grp A's hebben ook geen dikke motor.

OK, een gewone motor die meer lucht en meer benzine krijgt en daardoor meer pk's en Nm's eruit tuft.
StevenK
Site Admin

Re: Re: Re: Re: 5e Vierhouten pallets Nederland Rally

Berichtdoor evoliene » ma okt 18, 2004 13:35

een rallyrijder wrote:
steven wrote:
Super 1600 wrote:
Ik vroeg me af hoe het komt dat de A8-Lancers bijna allemaal uitvallen en de N4-auto's bijna allemaal wel de finish halen.
Van Eerd heeft dit jaar bijvoorbeeld pas 1 keer de finish weten te behalen en ook Bijvelds en van den Hoorn vielen weer uit, terwijl de Groep-N auto's van van den Heuvel, van Eldik en Garvelink wel steeds de finish halen. Kan iemand proberen uit te leggen hoe dat komt of is het gewoon toeval?

Bij van Eerd gaat de bak volgens mij steeds kapot, dus, inderdaad.

deels waarheid ja maar je moet niet verwachten dat je met een mini groep A een wrc kan bijhouden.Of het moet bijv. regen,net als in hulst vorig jaar! Dan maak je nog een kansje.(zie uitslag Hulst 2003 Leemans 1 sec voor Boers)Met een Lancer GrA moet je precies een compromie maken tussen hard gaan en niet kapot!!En dat is best moeilijk!p.s. volgens mijn is v Eerd niet alleen op de bak uitgevallen toch??
Jos van Riemsdijk
evoliene

Berichtdoor David Westenbrink » ma okt 18, 2004 14:26

ffkes tussendoor

wat doet een lancer groep n zonder restrictor qua pk's ?

en een groep a ?
David Westenbrink

Berichtdoor evoliene » ma okt 18, 2004 14:41

David Westenbrink wrote:
ffkes tussendoor

en een groep a ?

Als je hem al goed af kan stellen dan wil je niet weten wat er gebeurt! Bedenk het verschil al maar tussen een gr N en een gr A en dat is maar 2 mm!!! Meer lucht doet alles bij een turbo motor zeker hoger in toeren!!In pk,s of NM zou ik het niet uit durven drukken.
Jos van Riemsdijk
evoliene

Berichtdoor Holkers » ma okt 18, 2004 15:11

die 'fast en furious' film heeft (op de DVD) een voorstukje waarin ze een EVO7 opleuken (...) door iets te doen aan het blok e.d.
Ze halen er zeker 700 pk uit....
is volgens mij alleen maar door een ander turbo-kitje
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor Bart » ma okt 18, 2004 15:15

David Westenbrink wrote:

en een groep a ?

David, jij hebt toch ooit een sierra cosworth gereden, met en/of zonder restrictor?

Sorry, dit was een inkoppertje ;-)
Bart

Berichtdoor evoliene » ma okt 18, 2004 15:16

Holkers wrote:
die 'fast en furious' film heeft (op de DVD) een voorstukje waarin ze een EVO7 opleuken (...) door iets te doen aan het blok e.d.

nou met alle respect dat is meer iets voor een PS 2 spelletje of zo!!Wil je zoveel pk,s eruit krijgen dan moet je echt wel wat meer doen als een"turbokitje"!!Wat denk jij wat er gebeurt als je 700 PK uit een standaard blok haal zonder er wat aan te doen??
Jos van Riemsdijk
evoliene

Re: Re: Re: 5e Vierhouten pallets Nederland Rally

Berichtdoor Bart » ma okt 18, 2004 15:20

evoliene wrote:
Wat denk jij wat er gebeurt als je 700 PK uit een standaard blok haal zonder er wat aan te doen??

Ik weet het, ik weet het, mag ik het zeggen ja ja ja
Bart

Berichtdoor evoliene » ma okt 18, 2004 15:23

Bart wrote:
evoliene wrote:
Wat denk jij wat er gebeurt als je 700 PK uit een standaard blok haal zonder er wat aan te doen??

Ik weet het, ik weet het, mag ik het zeggen ja ja ja

Jij wel als je maar niet vertel waar je die wijsheden vandaan hebt!!!!!!!!!!!
Jos van Riemsdijk
evoliene

Re: Re: Re: 5e Vierhouten pallets Nederland Rally

Berichtdoor Holkers » ma okt 18, 2004 15:31

evoliene wrote:
Holkers wrote:

nou met alle respect dat is meer iets voor een PS 2 spelletje of zo!!Wil je zoveel pk,s eruit krijgen dan moet je echt wel wat meer doen als een"turbokitje"!!Wat denk jij wat er gebeurt als je 700 PK uit een standaard blok haal zonder er wat aan te doen??

nissan skyline GTR halen ze 800 pk uit het blok door een speciaal turbokitje en een ander inlaat/uitlaat systeem. dus zo vreemd en PS2 is het niet en als je het niet wil geloven kun je de DVD van mij lenen of huur hem ergens.
Daarbij wil ik wel eens weten wat er gebeurt als je 700 pk uit een blok wilt raggen? het wordt namelijk wel gedaan door enkele auto-freaks.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor larsjuhhh » ma okt 18, 2004 15:37

maar komen die turbo's dan ook wel door de keuring heen? want dat kennen ze toch zien bij de keuring dat er een heel andere turbo opzit? of zien ze da niet dan?

gr lars
---->Rally 4 ever<---
Lars van Gastel
Steenbergen
larsjuhhh

Berichtdoor evoliene » ma okt 18, 2004 15:45

Holkers wrote:
evoliene wrote:
Holkers wrote:

nissan skyline GTR halen ze 800 pk uit het blok door een speciaal turbokitje en een ander inlaat/uitlaat systeem. dus zo vreemd en PS2 is het niet en als je het niet wil geloven kun je de DVD van mij lenen of huur hem ergens.
Daarbij wil ik wel eens weten wat er gebeurt als je 700 pk uit een blok wilt raggen? het wordt namelijk wel gedaan door enkele auto-freaks.

Het is allemaal best mogelijk maar niet van uit een standaard blok!!!En het kan op dvd staan is mijn allemaal goed.Wat ik je kan vertellen is 5 jaar intensief proberen,testen,proberen,testen,enz.En ik kan je dus vertellen dat je dat met een evo motor niet volhoud!!Wat denk jij dan dat er met de compressie gebeurt??
Jos van Riemsdijk
evoliene

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden