Sinds vrij kort kan iedereen met een bescheiden investering een digitale camera kopen die bij goed licht een aardig plaatje kan schieten. Zo ook ik. Meestal blijf ik dan tot de laatste deelnemer op de proeven staan, zodat ik ook de teams die wat minder aandacht van de media krijgen, na thuiskomst kan verblijden met mijn snapshots in hun mailbox als dank voor een dagje/weekendje entertainment. Dat dit op prijs gesteld wordt blijkt dan wel uit de vaak enthousiaste dankmailtjes die ik terug krijg en het verschijnen van mijn kiekjes op de sites en in persberichten van diverse teams. Zelfs een 'beter iets dan niets' door onderbelichting wazige foto van Steven bleek goed genoeg voor een bijlage in een persbericht. Maar...................
Er zijn ook sympathieke semi-profs als Dick en Martijn die complete maandsalarissen in hun hobby storten om met de verkoop van het materiaal deze investeringen weer terug te verdienen en opnieuw in de nieuwste apparatuur te steken.
Nu ben ik vast niet de enige fanatieke enthousiastelinging, dus vraag ik mij dit af. Zien zij de verkoop van rallyfoto's teruglopen als gevolg van deze amateuristische luizen in hun duur betaalde pels, of blijven de bestellingen onverminderd doorgaan door de constante hoge kwaliteit van hun werk en zijn de 'kiekjes' gewoon een leuke aanvulling op het door de teams verzamelde fotomateriaal?
Ik lig er niet wakker van hoor, maar vroeg het me gewoon af. Dan weet ik straks tenminste waarom Martijn zijn poot uitsteekt als ik langs hem loop......