Speed & Design

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor rallyboy » zo nov 28, 2004 11:05

V.D.G Rally team schreef:tuning kant??? er staat bijna niets van tuning de demo auto's die er van verschilende clubs staan die zie je ook elke dag op straat.
Alleen de stand met de vleugel deuren auto,s viel op verder niets.

beste Peter, zelf zeg je dit:

Niet van de kraampjes met neon verlichting en uitlaten dat spul kun je bijna op elke hoek van de straat kopen [ zo gezegd]

wat versta jij hieronder dan.

uitlaten is autotuning:
neonverlichting is autostyling.

groeten marcel
rallyboy

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo nov 28, 2004 12:35

V.D.G Rally team schreef:tuning kant??? er staat bijna niets van tuning de demo auto's die er van verschilende clubs staan die zie je ook elke dag op straat.
Alleen de stand met de vleugel deuren auto,s viel op verder niets.

==================================

Peter,

Ik ben niet naar Speed en Design geweest, maar uit wat ik er over heb gelezen wil ik toch even wat kwijt.

Oudjes, zoals jij en ik, denken bij het begrip "tuning" aan het verbeteren van de rijprestaties van een auto. D.w.z.: het optimaliseren, en waar mogelijk naar een hoger plan tillen, van zowel vermogen als wegligging en stuurgedrag van een auto. Als je echter je ogen en oren goed open houdt, zul je tot de ontdekking zijn gekomen, dat onder "tuning" tegenwoordig alles wordt samengevat. Dus ook carrosseriekits, het nieuwste van het nieuwste op audiogebied. Kortom alles wat er voor iemand toe bijdraagt om van zijn auto te genieten. En wat jij genieten van een auto vind, hoeft niet te betekenen dat een ander dat ook genieten vind. En andersom net zo natuurlijk.

Afsluitend wil ik dan ook stellen dat je kritiek niet terecht is. Als je naar de naam van de show kijkt, dan kun je volgens mij al verwachten dat er van alles te zien zal zijn op het gebied van SPEED maar ook van DESIGN.
Ton Van Spanje

Berichtdoor V.D.G Rally team » zo nov 28, 2004 13:46

das dan mooi ton alleen waar vind je de speed dan op de show.
Dan moeten ze er design en styling van maken.
V.D.G Rally team

Berichtdoor StevenK » zo nov 28, 2004 14:01

V.D.G Rally team schreef:das dan mooi ton alleen waar vind je de speed dan op de show.

Wat d8 je van de live action arena (of hoe dat ook heet) Da's toch speed ?
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo nov 28, 2004 15:06

V.D.G Rally team schreef:das dan mooi ton alleen waar vind je de speed dan op de show.

============================

Peter,

Als ik op de site van Walter Geuzebroek en cs. kijk bij de foto's die er geschoten zijn van Speed and Design was er voldoende te zien op het gebied van snelheid.

.
Ton Van Spanje

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo nov 28, 2004 17:06

Op de site van MartijnS staan foto's gemaakt tijdens Speed and Design.

Ondermeer mooie foto's van de dikke Benz!! :D
Ton Van Spanje

Berichtdoor antoine » zo nov 28, 2004 17:09

Jammie, jammie een metro :D
Afbeelding
antoine

Berichtdoor Jan » zo nov 28, 2004 21:38

Ik ben er vrijdag al heen geweest, het was mn eerste keer, en ik denk ook de laatste helaas. De auto's waren wel mooi om te zien maar als je dan kijkt wat er bij de rally afdeling te zien is... :( Echt , ik had gedacht dat rally- xs ff goed zou uitpakken maar er was alleen maar een poster bij de kraam van het Rallyjaarboek. Het viel me dus een beetje tegen. Die meiden bij de passie-kraam waren trouwens wel toppie :!: :D Vooral die blonde als ze op de foto ging :P .

De live Arena was trouwens wel mooi, alleen jammer van de rallyauto's, de peugeotjes en volvo's deden het goed, maar zouden de iets "grotere" voertuigen het niet beter doen bij het publiek qua auto's? Ik zeg verder geen kwaad woord hoor over de volvo's en peugeotjes. Vond dat Kroeze weer aardig scheef ging :D en de grijze peugeot van (...) :oops: was ook mooi! 8)
Jan

Berichtdoor Jan » zo nov 28, 2004 21:43

Rallyboy:
dit was twee jaar geleden ook al zo, wij gaan volgende week naar essen in duitsland waar de autoshow is , hopelijk bevalt dat beter, want speed en design gaat meer naar de tuning kant. jammer voor de autosport fans.[/quote]

Ik zou eerst ook naar essen gaan, maar vanwege de toetsweek en de drukte in de weekends hebben we besloten niet heen te gaan helaas :(.
Het is daar echt veel groter dan in S&D, en volgens mij nog wel iets groter als de Rai. Ik wens je heel veel kijk plezier daarzo. en als je foto's maakt: zet ze ff online als je wil :D .
Jan

Berichtdoor antoine » zo nov 28, 2004 21:54

Subaru Rullezzz!!! schreef:Rallyboy:
dit was twee jaar geleden ook al zo, wij gaan volgende week naar essen in duitsland waar de autoshow is , hopelijk bevalt dat beter, want speed en design gaat meer naar de tuning kant. jammer voor de autosport fans.

Ik zou eerst ook naar essen gaan, maar vanwege de toetsweek en de drukte in de weekends hebben we besloten niet heen te gaan helaas :(.
Het is daar echt veel groter dan in S&D, en volgens mij nog wel iets groter als de Rai. Ik wens je heel veel kijk plezier daarzo. en als je foto's maakt: zet ze ff online als je wil :D .

S&D en essen is niet te vergelijken.
Donderdag staan er op een site van mij ook wel een aantal foto's
Laatst bijgewerkt door antoine op zo nov 28, 2004 22:12, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding
antoine

Berichtdoor clemens » zo nov 28, 2004 22:03

Het was ook mijn eerste keer Speed en Design...

Vond het wel aardig maar meer ook niet..

Kleine fotoimpressie staat inmiddels online.

clemens.
AchterHetLint
clemens

Berichtdoor antoine » zo nov 28, 2004 22:13

clemens schreef:Het was ook mijn eerste keer Speed en Design...

Vond het wel aardig maar meer ook niet..

Kleine fotoimpressie staat inmiddels online.

clemens.
AchterHetLint

ff je profiel aanpassen.Ik denk dat er geen http:// voor je link staat.
Afbeelding
antoine

Berichtdoor nkroeze » zo nov 28, 2004 22:35

Ik heb me 4 dagen lang TOP geamusseerd! 4 dagen lang gezelligheid, 4 dagen lang het publiek vermaken en 4 dagen lang gooien en smijten, wat wil je nou nog meer.....

Ik wil uiteraard dan ook Joost, Syl en Marco danken voor alle goede zorgen en het regelwerk (en de anderen die daar mee geholpen hebben), en de collegarijders Wim, Adriaan, Götz en Martijn voor de gezelligheid, top was het!!
nkroeze

Berichtdoor nkroeze » zo nov 28, 2004 22:37

Subaru Rullezzz!!! schreef:Ik ben er vrijdag al heen geweest, het was mn eerste keer, en ik denk ook de laatste helaas. De auto's waren wel mooi om te zien maar als je dan kijkt wat er bij de rally afdeling te zien is... :( Echt , ik had gedacht dat rally- xs ff goed zou uitpakken maar er was alleen maar een poster bij de kraam van het Rallyjaarboek. Het viel me dus een beetje tegen. Die meiden bij de passie-kraam waren trouwens wel toppie :!: :D Vooral die blonde als ze op de foto ging :P .

De live Arena was trouwens wel mooi, alleen jammer van de rallyauto's, de peugeotjes en volvo's deden het goed, maar zouden de iets "grotere" voertuigen het niet beter doen bij het publiek qua auto's? Ik zeg verder geen kwaad woord hoor over de volvo's en peugeotjes. Vond dat Kroeze weer aardig scheef ging :D en de grijze peugeot van (...) :oops: was ook mooi! 8)

Wat was er mis met de rallystand? Ik vond hem juist lekker! Goeie variatie in auto's (Impreza, Evo, Metro, C2, Lancia, 205, Volvo etc.), lekker ruim opgezet en met diverse extra's (startboog, servictententen, rallymuseum en 2 tv's met video's en HET boek!)

Dank je, ik deed mn best in de live arena.... Maar grote auto's zeg je, wat denk je wat een auto te lijden heeft van zo'n klein rondje over ongelijkliggende betonplaten? Ik kan je in ieder geval verzekeren dat mijn volledige achteras losgetrild is en dat mn versnellingsbak weer niet top is (ook die van Adriaan is zo goed als stuk gegaan)....
nkroeze

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo nov 28, 2004 22:53

antoine schreef:[
S&D en essen is niet te vergelijken.
Donderdag staan er op een site van mij ook wel een aantal foto's
==========================

Ik denk dat je de spijker op z'n kop slaat Antoine.

Als je je bedenkt dat de show is begonnen als de Jochen Rindt Motorshow, toen Jochen nog leefde en dat Jochen in 1970 is gestorven. Dan heeft de show in Essen dus al een historie van meer dan 30 jaar. In die jaren is de show uitgegroeid tot een internationale show.

Zoiets mag je van Speed and Design qua formaat nooit verwachten. Het is een Nederlandse beurs, voor een (kleine) lokale markt. En de klachten die je van anderen leest dat er te weinig Speed was, is maar betrekkelijk. Op een show is het altijd maar statisch. Wil je real live actie zien, dan zul je naar de wedstrijden zelf moeten.
Ton Van Spanje

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl