Wintercup 2004/2005

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor pipo » za nov 27, 2004 22:17

Zeker niet zeggen dat je pipo kent of je mag er niet in !!!
De proef is over het circuit en op de binneplaats ..
In Belgie is een sprint altijd 1 kp ,een b short heeft er 2 ..
pipo

Berichtdoor myron » za nov 27, 2004 23:23

StevenK schreef:
MartijnS schreef:Er is maar één proef volgens mij. Ligt half in de paddock, half op het circuit?

De proef is 't circuit met een klein stukje over het binnenterrein.

Gewoon naar het circuit rijden, borden volgen, entree betalen (of zeggen dat je pipo kent :D ) en klaar.

ik heb kaartjes gewonne hoe gaat dat dan..
myron

Berichtdoor billy » zo nov 28, 2004 19:21

Piet van Hoof heeft vandaag gewonnen, Arjen de Koning werd 2de en Chris van Woensel werd gediskwalificeert wegens het overtreden van de geluidsnorm (ik dacht maximaal 95 db).

Holland rules!!! :)
William Heeren
billy

Berichtdoor myron » zo nov 28, 2004 21:02

Fotos op me site..
myron

Berichtdoor antoine » zo nov 28, 2004 21:27

pitstop.tv schreef:De Nederlander Piet Van Hoof heeft in de vooravond op een kleddernat circuit van Zolder de eerste rallysprint van de Dunlop Wintercup gewonnen. Gedoodverfd favoriet Chris Van Woensel werd na de tweede reeks uit koers genomen wegens een overtreding van de geluidsnorm.

Van Woensel, die met de Mitsu Evo8 van Bob Colsoul op pad ging, realiseerde de beste tijd tijdens de eerste reeks, maar kreeg toen al een waarschuwing voor het produceren van 97dB, terwijl 95 de limiet is. Na de tweede manche werden Van Woensel en zijn co Tom Colsoul zelfs gediskwalificeerd.

Van Woensel: "We hadden nog wat aanpassingen uitgevoerd voor de tweede reeks om zeker onder de 95dB te blijven. Maar we kwamen opnieuw op 97 uit en daarmee zat het erop. Jammer."

Piet Van Hoof profiteerde van Van Woensels opgave en schreef in zijn Mitsubishi Evo6 de rallysprint op zijn naam voor merk- en landgenoten Arjen De Koning en Hein Jonkers. Jean-Marie Dehaye eindigde vierde in zijn VW Golf en was daarmee de beste in de klasse 4M.

Peter Baert tikte als negende aan in een Colsoul Mitsu Evo7 en verloor de strijd om de plaats van beste journalist tegen Autogids-reporter Xavier Daffe, die achtste werd met 4 seconden voorsprong.

Baert: "Prachtauto zo'n Evo7, zeker met die hydraulische handrem. Daarmee hebben mijn co Robin Buysmans en ik ons geamuseerd in de haarspelden tijdens de eerste reeks. Maar voor de tweede manche besloten we de handrem niet te gebruiken en gewoon zuiver te rijden, en dat leverde ons meteen een vijfde tijd op. Voor de laatste reeks lieten we nieuwe regenbanden aanrukken, maar dat kwam ons duur te staan. In de eerste haarspeld na de start gingen we rond met onze nieuwe, maar vooral koude banden. Resultaat: pas een 14de tijd en uiteindelijk 9de in de eindstand."

Francis Listrez won de klasse 4L met zijn Skoda Felicia. Hij werd 16de algemeen.
Afbeelding
antoine

Berichtdoor myron » zo nov 28, 2004 21:46

myron schreef:Fotos op me site..

dadelijk ook het filmpje ..
myron

Berichtdoor thadon » ma nov 29, 2004 10:32

Het filmpje staat ook op de site van Myron inmiddels.
Mag ik, als fanclub van, meteen even iets vertellen bij de aktie van Jonkers op het eind? (overigens 3e geworden :wink: )

De heren dachten dat ze met ALS aan het asfaltvlakje met die fijne hekken misschien wel soepeler door zouden komen. Maar wat duwt dat toch he? Oh ja, Hein reed, niet Max!

:D

Vergeet ik toch bijna te vertellen dat de voorkant net opnieuw was gespoten!
Laatst bijgewerkt door thadon op ma nov 29, 2004 10:37, in totaal 1 keer bewerkt.
thadon

Berichtdoor pipo » ma nov 29, 2004 10:36

Paradigit boven ?
pipo

Berichtdoor thadon » ma nov 29, 2004 10:39

pipo schreef:Paradigit boven ?

Zekers, en aangezien Jonkers ook onder de Paradigit vlag reed, was het een keurige 1,2,3! Van Woensel had een van die plaatsen kunnen hebben.... Ware het niet dat door een fraai stukje Belgisch dB meetwerk een teveel van wel 1,5 dB aan geluid werd geconstateerd!

Zo heel veel herrie maakte hij niet, alleen af en toe een klap.... Dat wil wel pieken op de meters he...
thadon

Berichtdoor Jaap Sinke » ma nov 29, 2004 14:44

Hoe werkt dat bij zo'n sprint. Valt een gr.A Mistu in de zelfde klasse als een grN? of is dit op het laatste moment aangepast. Op de deelnemerslijst zijn het allemaal gr.N evo's. Of maakt dat in Belgie niet zoveel uit en gaat het om de lol (ook leuk).
Jaap Sinke

Berichtdoor pipo » ma nov 29, 2004 15:09

Jaap
In Belgie wat betreft het rijden van provinciale wedstrijden (asaf of Vas ) is divisie 4 klasse N (vas ) 4-14 (asaf ),de wagens met wedstrijdbanden en meer dan 2000cc
Dus antwoord op uw vraag groep N en A zitten bij elkaar
pipo

Berichtdoor Bart » ma nov 29, 2004 15:12

Van Woensel had een van die plaatsen kunnen hebben.... Ware het niet dat door een fraai stukje Belgisch dB meetwerk een teveel van wel 1,5 dB aan geluid werd geconstateerd!

Wij zijn uitgesloten op 1,1 dB :evil: Ondanks twee dempers en een kat, plakken schuimrubber onder de motorkap, afgeplakte motorkap naden, gril, paravaan, zelfs de gaten in binnenscherm waar de stuurstangen uitkomen

Overigens een diepe buiging voor Piet, Arjen en Hein!
Bart

Berichtdoor pipo » ma nov 29, 2004 15:46

Ja Bart triest maar das al jaren zo in Zolder ...
pipo

Berichtdoor Maarten » ma nov 29, 2004 15:59

Ik ben een paar jaar geleden geweest en behalve de wedstrijd om de snelste tijden leek het toen ook wel een beetje op de wedstrijd om de beste en meest creatieve geluidsbeperking. Er waren er die op allerlei manieren (blikjes bijvoorbeeld) onder het maximum probeerden te blijven :lol:

Overigens vond ik het toen een aparte en leuke manier van het beleven van een rally-evenement, dus misschien dat ik volgende week nog ga kijken.
Maarten

Berichtdoor myron » ma nov 29, 2004 16:49

Mag ik, als fanclub van, meteen even iets vertellen bij de aktie van Jonkers op het eind? (overigens 3e geworden :wink: )

http://members.home.nl/m.vincentie/jonkers...mpg

Hier een filmpje voor de gene die er niet ware die het dus ook niet hebbe gezien of op een andere plek stonde
myron

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden