billy schreef:Je begrijpt toch wel dat je met deze regels een aantal rally's en een aantal sprints de nek omdraait?
In vergelijking van vorig jaar zijn er 2 rally's bij gekomen. Er is al eerder over gepraat, maar dit betekend extra kosten voor een rally rijder. Als Wevers zich aan het woord houd rijd die volgende jaar geen HRO en alleen Benelux. En zal Boers ook niet rijden, omdat het voor hem meer dan 6 te veel kost.
Misschien dat er voor een organisator nu nog wel ruimte is om een rally te organiseren, maar als rijders weg blijven zal dat ook een keer afgelopen zijn.
Er zijn volgend jaar 4 sprints naast een rally. Als deze weg vallen hou je dus 5 sprints over. ALS 2 rally's een sprint worden heb je al 7, en met de nieuwe Vechtdal sprint kom je aan 8.
Ik weet dat een sprint naast een rally extra inkomsten is, maar het wegvallen hoeft een rally niet de nek om te draaien. Er zullen ook sprinters zijn die dan de rally gaan rijden, dan voor het kampioenschap de sprint.
En zijn ook rally rijders die een sprint gebruiken om te testen, of gewoon voor de kwaliteit van de proeven (kijk bijvoorbeeld naar Barneveld).
Ik zie dus geen buget problemen, eerder voordelen.
Verder is er ook de mening dat sprints er vaak bij hangen (zie knafrallysport.nl)
billy schreef:Niet meetellend voor een kampioenschap = minder deelnemers.
Dat klopt enigzins. Dit is door EEN rallykampioenschap te houden en niet twee (INRK/NRK) al aardig opgevangen. Kijk naar de Euregio, eerder kwamen daar voor het NRK amper 50 rijders, dit jaar meetellend voor HRO bijna 80. Bij Barneveld moest er zelfs een wachtlijst worden gemaakt. Ook kan een goede verdeling van de cups (Volvo, 205 en Kalos) er een garantie worden gegeven dat rally's een sprints genoeg deelnemers hebben.
billy schreef:Geen sprint samenvoegen met rally = minder deelnemers.
zie eerste commentaar.
billy schreef:Almere en Hulst hebben geen meerwaarde = is de GTR altijd de grootste geweest of is deze wedstrijd ook klein begonnen?
Hellendoorn is ook "klein" begonnen, maar ze zijn al gauw naar een EK status gegaan en laten dus kwaliteit zien.
De extra's rally's hebben in mijn ogen geen meer waarde. Deze nieuwe rally's hebben wel kwaliteit, maar ik vind 8 te veel. Eerder had je voor een INRK ook maar max. 7 wedstrijden en deden er ook 1-2 wedstrijden alleen mee voor het NRK.
billy schreef:Rondkoersen in Nedelandse rally's = hoort er nu eenmaal bij, en zeker nu er ook entree wordt gevraagd zijn dat juist de belangrijkste voor de organisator.
Entree vragen is een andere discussie. Ik vond de optie van de BHV om voor de industrie/rondkoersen geld te vragen een goed idee. Dit zouden ander ralllys ook kunnen doen. Je zou ook kunnen denken aan "super specials" Rondkoers horen erbij in Nederland, maar minder kan wel al kost dat km's
billy schreef:Wat is eigenlijk de meerwaarde van het doorgeven van de tijden van, bijvoorbeeld, de Amsterdam sprint? Leg dat eerst eens uit!
Meerwaarde is er voornamelijk voor de rijders, die kunnen via WAP of SMS snel hun tijden weten. In bv. Oostenrijk krijgen rijders al binnen enkele seconden hun eigen tijd via SMS.
Voor publiek's punten kun je denken aan een groot scherm met actuele tijden (welke rijder was het snelste). Bij b.v. Amsterdam zou je bij het Coentunnel restaurant een scherm neer kunnen zetten en de tussen tijden kunnen geven van de rondkoers (ala WRC).