formule 1 aan de maas

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

formule 1 aan de maas

Berichtdoor bennie2000 » wo maart 09, 2005 21:27

Stond vandaag in de telegraaf, en las halverwege dat het wordt georganiseerd door de RALLYRIJDER Herman Vaanholt.

Dan had ik nog wat vragen;
- wie is deze man (nog nooit van gehoord.)
- weet iemand of er al rallyrijders benaderd zijn om er ook te rijden (of rijden er alleen maar formule 1 auto's).

http://telegraaf-i.telegraaf.nl/daily/2005/3/9/TE/TE_2S_20050309_1/articles/artikel_TE_2S_20050309_6_251.php
bennie2000

Berichtdoor Hein » wo maart 09, 2005 21:28

Ze zullen wel Rallyraid rijder bedoelt hebben.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor bennie2000 » wo maart 09, 2005 21:30

Formule-1 aan de Maas

door Eric de Brouwer

ROTTERDAM, woensdag
Rotterdam wordt komende zomer een dag lang omgetoverd tot ’Monaco aan de Maas’. De stad zal dan het toneel zijn van gierende banden en ronkende motoren van echte Formule-1-raceauto’s en topcoureurs.
Burgemeester en wethouders hebben gisteren het groene licht gegeven voor een enorm racespektakel op zondag 7 augustus in de Rotterdamse binnenstad. ’Racing Rotterdam 2005’ moet een van de grootste autosportevenementen worden die ooit in ons land zijn gehouden.
Op een afgezet stratencircuit in het hart van de stad zullen topcoureurs, onder wie onze eigen Christijan Albers, hun kunsten vertonen. Behalve een demonstratie van Formule- 1-wagens krijgt het publiek een show voorgeschoteld van auto’s en motoren uit de belangrijkste raceklassen.
Het parcours heeft een lengte van 3,5 kilometer. De route loopt vanaf het stadhuis aan de Coolsingel via het Hofplein, de Pompenburg, de Goudsesingel en de Mariniersweg naar Blaak. Daar scheuren de racemonsters onder de kubuswoningen door in de richting van het Churchillplein, waar ze weer afslaan naar de Coolsingel. Langs het parcours zullen tribunes en grote beeldschermen verrijzen. De gehele route is gratis toegankelijk voor het publiek.
De verwachting is dat zeker 300.000 autosportliefhebbers langs de kant zullen staan. Een vergelijkbaar evenement, afgelopen zomer gehouden in Londen, trok eveneens honderdduizenden toeschouwers.
Volgens Rotterdammer Robert Heilbron, die samen met rallyrijder Herman Vaanholt de initiator is van de stratenrace, is Rotterdam niet zomaar gekozen als de plaats voor de happening. „Rotterdam is dit jaar uitgeroepen tot sporthoofdstad van Europa. Het is daarmee de ideale locatie voor dit ongekende evenement.”
De Rotterdamse sportwethouder Nico Janssens (VVD) toonde zich gisteren uitermate tevreden met het binnenhalen van het racespektakel. „Het is een zeer populaire sport, in zowel binnen- als buitenland. Daarom ben ik trots op dit prachtige evenement. De stad Rotterdam wordt hiermee internationaal op de sportkaart gezet.”

--------------------------------------------------------------------------------

Volgende kolom

Het geld dat nodig is om de happening te bekostigen, zal worden opgehoest door een groot aantal sponsors en de gemeente Rotterdam. Voor de bedrijven en hun relaties wordt op de Binnenrotte (het grote marktplein) een speciaal vip-dorp ingericht.
Op hetzelfde plein zullen op de zogeheten paddock-presentaties worden gehouden van historische en nieuwe raceauto’s en -motoren. Ook diverse automerken presenteren daar hun nieuwste modellen.
Er zijn in de paddock, die alleen toegankelijk is met een speciale pas, ook demonstraties gepland van onder meer het verwisselen van banden. De coureurs houden er signeersessies.
De Formule-1-’renstal’ van Minardi, waar de Nederlander Christijan Albers onder contract staat, heeft al toegezegd acte de présence te geven. Met diverse andere bekende coureurs en renstallen wordt nog overleg gevoerd.
bennie2000

Berichtdoor erikjan » wo maart 09, 2005 22:20

Hein schreef:Ze zullen wel Rallyraid rijder bedoelt hebben.

Precies, de navi van Chris Leyds in de Dakar.
erikjan

Berichtdoor Biturbo » wo maart 09, 2005 22:43

erikjan schreef:
Hein schreef:Ze zullen wel Rallyraid rijder bedoelt hebben.

Precies, de navi van Chris Leyds in de Dakar.

Chris Leyds en Herman Vaanholt zijn wisselend rijder en navigator, al sinds enige jaren dus.....

:D Ook 7 Augustus is aangekruisd in mijn agenda, het wordt nog druk dit jaar :wink:
Biturbo

Berichtdoor Werner » do maart 10, 2005 12:31

Zo, das gaaf! Op 5 minuten lopen van mijn huis, en 1 minuut op dat van mijn vriendin!
Werner

Berichtdoor Ton Van Spanje » do maart 10, 2005 22:13

Vraag me af of dit nu echt wat anders brengt dan het door de Biesheuveltjes georganiseerde RAM festival. Okee, Formule 1, maar de rest van wat er geboden gaat worden, dat doen de Biesheuvels toch ook? Wordt het niet wat te veel van het goede?
Ton Van Spanje

Berichtdoor StevenK » do maart 10, 2005 22:17

Ton Van Spanje schreef:Vraag me af of dit nu echt wat anders brengt dan het door de Biesheuveltjes georganiseerde RAM festival. Okee, Formule 1, maar de rest van wat er geboden gaat worden, dat doen de Biesheuvels toch ook? Wordt het niet wat te veel van het goede?

Tja, F1 spreekt aan, rally niet.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Ton Van Spanje » do maart 10, 2005 22:18

StevenK schreef:
Ton Van Spanje schreef:Vraag me af of dit nu echt wat anders brengt dan het door de Biesheuveltjes georganiseerde RAM festival. Okee, Formule 1, maar de rest van wat er geboden gaat worden, dat doen de Biesheuvels toch ook? Wordt het niet wat te veel van het goede?

Tja, F1 spreekt aan, rally niet.

We zullen zien.............
Ton Van Spanje

Berichtdoor erikjan » do maart 10, 2005 22:42

300.000 toeschouwers, hoe zijn die in de hand te houden ?

(ik denk even aan bijvoorbeeld de Zoetermeersprint...)
erikjan

Berichtdoor Holkers » do maart 10, 2005 23:25

Olav Mol in een DTM auto voor een demo.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor StevenK » vr maart 11, 2005 7:58

erikjan schreef:300.000 toeschouwers, hoe zijn die in de hand te houden ?

(ik denk even aan bijvoorbeeld de Zoetermeersprint...)

Tja, de Rotterdamse politie is natuurlijk wel wat gewend in het centrum :)
StevenK
Site Admin

Keer terug naar rallysport.nl