Toivonen schreef:poetser! stickertuner! dit is het rallysportforum, voor mensen die wel over drempels kunnen, heel hard
Jij doelt op de foto op pagina 1 rechtsonder van Dick z'n site neem ik aan......
Poetser? Klopt! Een visitekaartje moet er natuurlijk wel blinkend bijstaan, dus heb ik hem voor vertrek naar Rotterdam gepoetst. Het liefste was ik natuurlijk voor de Rat-Look gegaan en had ik de nieuwe laklaag eens flink dof gemaakt, maar ik was mijn schuursponsje kwijt. Ik sloeg helemaal door toen ik vond dat de boomhars die s'nachts op de rallyauto van HW was gevallen eraf gepoetst moest worden. Na een klein uurtje was de auto weer helemaal blinkend wit en Hans? Die was woest. Logisch toch?
Stickertuner? Klopt! Op het voorraam zit een sticker met de URL van een rallyteam en verder zitten er nog 4 kleine Volkswagen Racing stickers op. Voor dit evenement ben ik zelfs helemaal loos gegaan en er nog 3 stickers van HW op de ramen bijgeplakt. Maar ik kon het natuurlijk niet hierbij laten hè. Voor de rest heb ik er motorisch ook nog wat aan gefreubeld. En ja, ik ben zo'n loser die niet eens zijn eigen vliegwiel afdraait en ook de kopbewerking uitbesteedt. Het samenstellen van de setup en het opbouwen van het blok heb ik dan wel zelf gedaan. Maarja, dat redt iedere boerenlul.
Drempels? Geen probleem hoor. Ik heb meer bodemvrijheid dan menig deelnemer aan het RAM. En voor een offroad toertocht schroef ik hem gewoon een paar centimeter omhoog en zet ik de shockers wat zachter. Maar heel hard over drempels vind ik zonde en onnodig. Bovendien schijnen die dingen niet voor niets neergelegd te worden.
Je vergeet trouwens nog de 4-pots Brembo's die er natuurlijk alleen maar voor de show opzitten en niets te maken hebben met het gestegen motorvermogen die in combinatie met het gewicht wat hogere eisen stellen aan de remmerij tijdens een circuittraining, een driftcursus of even spelen achter op een verlaten industrieterrein.
Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe jij vindt dat het vervoermiddel van een rallysportliefhebber er uit hoort te zien, want dit is natuurlijk geen gezicht....................
Oh ja, het ging over het RAM.
Allereerst wil ik de mannen van Team Rallysport Amersfoort bedanken voor de slaapplaats achter in hun LT. Ik weet niet of ik wakker was geworden wanneer iemand met z'n vingers aan jullie auto's had gezeten, maar blijkbaar was mijn gesnurk of lichaamsgeur die uit de LT ontsnapte, al voldoende om ongewenste vreemdelingen op afstand te houden. Jammer dat de sprint jullie niet het gewenste resultaat heeft gebracht, maar hopelijk wordt dat weer een beetje gecompenseerd door jullie activiteiten rondom jullie genodigden.
Verder wil ik de familie Weijs en aanhang bedanken voor de gezelligheid, de gastvrijheid, het bier, de Sambuca

en alle andere verleende diensten. How can I ever repay you..... Door volgende keer thuis te blijven. Aha! Uhm, oké.
Verder dank aan alle andere deelnemers, toebehoren en organisatie die weer hebben gezorgd voor een paar heerlijke dagen RAMmen. Het was weer top!
Oh ja, voor de deelnemers die zich groen en geel hebben geergerd aan de voor hun rijdende fluorescerend gele 205. Ik kan je verzekeren dat je dit meteen vergeet wanneer ze uitstapt en haar helm afdoet. Yummmm......

Gwen, Jouter moet je maar niet meer alleen op pad laten gaan, want dat gaat niet goedkomen