Elke week RallyReport

Alles over TV, DVD, tijdschriften etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: elke week rallyreport

Berichtdoor Ascona » ma mei 30, 2005 19:36

Wolter schreef:
Van de Brug schreef:jeetje,wat een gezeik weer over rally report en op Frank Verhoeven. Ik ben tenminste blij dat er een rallyprogramma is dat ook nog een beetje aandacht besteedt aan de nederlandse rallysport.

Dat zijn wij ook. Daarom is het zo beschamend dat, zeker in een tijd dat we de rallysport naar een hoger plan proberen te tillen, eigenlijk hét Nederlandse rallyprogramma op tv niet bepaald bekend staat om zijn hoge kwaliteit. Slechte publiciteit is ook publiciteit, maar er zijn nauwelijks programma's van deze kwaliteit op de Nederlandse televisie te vinden. Sesamstraat steekt beter in elkaar.

Sesamstraat is dan ook ouder dan dat jij oud bent. Dat is niet flauw bedoeld over jouw leeftijd, maar wel om aan te geven dat dat niet in een paar jaar is opgebouwd. Ik zag laatst een mooi lijstje voorbij komen met 10 personen die de rallysport willen verbeteren. Had FV mooi bijgekund.
Ascona

Re: elke week rallyreport

Berichtdoor Wolter » ma mei 30, 2005 20:37

Ascona schreef:
Wolter schreef:
Van de Brug schreef:jeetje,wat een gezeik weer over rally report en op Frank Verhoeven. Ik ben tenminste blij dat er een rallyprogramma is dat ook nog een beetje aandacht besteedt aan de nederlandse rallysport.

Dat zijn wij ook. Daarom is het zo beschamend dat, zeker in een tijd dat we de rallysport naar een hoger plan proberen te tillen, eigenlijk hét Nederlandse rallyprogramma op tv niet bepaald bekend staat om zijn hoge kwaliteit. Slechte publiciteit is ook publiciteit, maar er zijn nauwelijks programma's van deze kwaliteit op de Nederlandse televisie te vinden. Sesamstraat steekt beter in elkaar.

Sesamstraat is dan ook ouder dan dat jij oud bent. Dat is niet flauw bedoeld over jouw leeftijd, maar wel om aan te geven dat dat niet in een paar jaar is opgebouwd. Ik zag laatst een mooi lijstje voorbij komen met 10 personen die de rallysport willen verbeteren. Had FV mooi bijgekund.

Ok, ik snap ook wel dat sesamstraat al een aantal decennia bestaat. Maar ik probeer alleen aan te geven dat het niet al te moeilijk zou moeten zijn om een goed rallysport programma van 3 kwartier per week te kunnen maken. Misschien moet hij zelf, maar dat vind hij niet leuk denk ik, de presentatie uit handen geven aan iemand anders die nu op RTL sport op tv presenteert. FV heeft een prettige stem om naar te luisteren. Hij heeft veel contacten in de rallywereld en hij krijgt veel voor elkaar. Maar zijn presentatie stelt niets voor. Daar ergeren de meesten zich ook aan denk ik. Een programma begint uit het niets en wordt steeds aangepast, algemeen bedoeld, zo ook RR. Ik vind het dus geen gek idee om de presentator aan te passen. En in het idee dat hij zelf de leiding houd over The Rally Factory en dus ook over RR zie ik zelf wel wat!
Wolter

Berichtdoor supermario » ma mei 30, 2005 21:31

Ik heb het deze week voor het eerst gezien dit jaar...en vond het helemaal prut. :?

Als je dan echt niks goed in elkaar kan draaien maak dan niets...
Dan kijk ik nog liever Eurosport(midden in de nacht)

Mensen tegen elkaar op zetten en speculaties uitlokken...ja dat kan iedereen....maar waarom en met welk nut?
ik denk dat FV eens moet nadenken over wat wij willen zien en niet wat hij denkt wat leuk is.
En al helemaal niet presenteren....de voice over is goed maar daar blijft het dan wel bij......ik moet bijna breedbeeld hebben!

Rtl autosport niet mijn ding maar een goed programma..laat hij daar nu eens een voorbeeld uit trekken

Moeten we niet een referendum houden........ ja of nee tegen FV
supermario

Berichtdoor SylviaVisser » di mei 31, 2005 8:19

Frank prive tips sturen?....kom op Rico je weet wel beter.

Wetend dat Frank dit allemaal wel leest kan het gewoon hier.

En ja Rico je bent bevooroordeeld...je bekijkt het programma nu zeker anders...meer gericht op een 4 tal wielen ergens in de loods :wink:
en geloof me, dat wordt je van harte gegund!!!
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor StevenK » di mei 31, 2005 8:25

SylviaBos schreef:En ja Rico je bent bevooroordeeld...je bekijkt het programma nu zeker anders...meer gericht op een 4 tal wielen ergens in de loods :wink:

Helemaal mee eens: ik vind 't super voor Rico dat dat ding steeds in beeld is ! Liever dit, dan één of andere straatauto.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor StevenK » di mei 31, 2005 8:31

supermario schreef:Moeten we niet een referendum houden........ ja of nee tegen FV

Een ja/nee referendum werkt niet, dat hebben we zondag al gezien: alleen de mensen die alles aan het programma goed vinden stemmen voor, iedereen die er iets tegen heeft, stemt tegen.

Een referendum werkt alleen wanneer er keuze is tussen alternatieven. En er is geen alternatief, want er is verder niemand te vinden die z'n nek zover uit wil steken om een programma op de TV te krijgen.

Dus we kunnen het beter houden bij 'Frank, probeer eens een voorbeeld te nemen aan Peter Baert' en meer van dat soort adviezen en verder blij zijn met het feit dat er überhaupt een rallyprogramma op TV is.

Enige alternatief wat ik kan verzinnen is dat we met een groep amateurs een programma gaan maken en via Internet gaan broadcasten. Ik weet iig een provider waar ik wel mee door één deur kan om dit in de lucht te krijgen.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor stefan » di mei 31, 2005 9:33

SylviaBos schreef:Frank prive tips sturen?....kom op Rico je weet wel beter.

Wetend dat Frank dit allemaal wel leest kan het gewoon hier.

En ja Rico je bent bevooroordeeld...je bekijkt het programma nu zeker anders...meer gericht op een 4 tal wielen ergens in de loods :wink:

nou, laat Frank eens aanmelden dan, om dit gesprek op te lossen :wink:
stefan

Berichtdoor Hein » di mei 31, 2005 10:05

stefan schreef:
nou, laat Frank eens aanmelden dan, om dit gesprek op te lossen :wink:

Er zijn al 53 pagina's reacties van de meest uiteenlopende aard in dit topic en nul reacties van Frank.

Denk je nou werkelijk dat dit gaat gebeuren :?:

Ik denk dat deze opmerking de meest treffende is die je kunt hebben over RR:

Walter Geuzebroek schreef:Toch is het knap van Frank: hij geeft in een uur tijd ZIJN mening en wat hij wil laten zien over de rallysport en daar laat hij anderen dan voor betalen.

en daar kan ik me dus helemaal in vinden :!:
Be yourself, there are too many others
Hein

Elke week rallyreport

Berichtdoor cvgn » ma jun 06, 2005 23:45

: zou bert de jong en mark breijer weleens willen zien in de uitzending....

Denk niet dat we Mark Breijer het eerstvolgende jaar op de rallypaden zijn. Hans van Goor vertelde zondagavond na de ELE toen we hem feliciteerde dat Mark Breijer het ontzettend druk heeft met de zaak en dat hij 10 dagen geleden PAPA geworden is van een ZOON.

Langs deze weg: Mark van harte gefeliciteerd.

groeten uit Roosendaal
Carine van Gastel.
cvgn

Berichtdoor Gast » di jun 07, 2005 20:07

Veel negatief gezeik over Rally Report. Als je er niks aan vind of je kunt je niet vinden in de wijze waarop dingen in beeld worden gebracht, kijk dan domweg niet. Frank Verhoeven is toch wel de enige in Nederland die een programma over rallysport op de buis weet te krijgen. Ik kijk in ieder geval elke week met veel plezier. :D

Frank, ga zo door!!!!!!!!!!!!!!!!
Gast

Berichtdoor SylviaVisser » wo jun 08, 2005 9:47

Ik denk niet dat de meesten het hier als negatief gezeik neer zetten, maar als kritiek en dat mag !!!
SylviaVisser

Berichtdoor Gast » wo jun 08, 2005 10:25

SylviaBos schreef:Ik denk niet dat de meesten het hier als negatief gezeik neer zetten, maar als kritiek en dat mag !!!

Ja, het is maar wat je onder kritiek verstaat natuurlijk. Er zijn ook mensen bij die vinden dat er helemaal niets goed is aan het programma, maar waar in Nederland zie je een ander of beter progamma over rallysport?

Zoals hier en daar wordt gesuggereerd zou Eurosport betere rallysport brengen dan Verhoeven doet, maar als ik dan naar Eurosport kijk zie ik exact dezelfde beelden van het WRC dan bij Rallyreport. Eurosport en Verhoeven krijgen tenslotte allemaal hetzelfde beeldmateriaal ter beschikking gesteld, en daar kunnen ze dan zelf uit selecteren wat ze willen gaan broadcasten.

Wat betreft de Nederlandse rallysport die Verhoeven brengt, vindt ik het soms wel iets te veel toegespitst op de toprijders. Middenvelders en hekkensluiters zie je eigenlijk helemaal nooit. Daarvan vind ik dan wel weer dat er iets meer aandacht aan mag worden besteed. In alle andere opzichten beoordeel ik het programma van Verhoeven nog steeds als goed.
Gast

Berichtdoor SylviaVisser » wo jun 08, 2005 15:23

ho stop, een ieder die WRC uitzend zit aan diezelfde beelden vast...dat is nou eenmaal zo en al voorspeld door de baas van Subaru op de dvd "evolution of rallying" ook gebruikt door Frank.

TV rechten heet dat.......
SylviaVisser

Berichtdoor Gast » wo jun 08, 2005 16:46

Corne schreef:verhoeven haalt het van eurosport...heb nog nooit 1 shot gezien wat niet bij eurosport is geweest.
volgens mij zie je aan het eind van de aflevering ook eurosport staan. (maar dat kan ik niet uit zekerheid zeggen)

Verhoeven haalt z'n beelden echt niet van Eurosport. Het mag dan misschien wel zo lijken, maar Eurosport is nu eenmaal altijd 1 of 2 weken eerder met de beelden. Zij hebben een exclusief contract met de WRC organisatie om de beelden als eerste op het europese continent te mogen brengen. Daar betalen ze jaarlijks dan ook klauwen vol met geld voor. Zulke exclusieve rechten kan Verhoeven zich niet permiteren. Zijn budget is daar veel te klein voor. Trust me:!:
Gast

Berichtdoor Holkers » wo jun 08, 2005 16:53

Doctor Cinquecento schreef:
Corne schreef:verhoeven haalt het van eurosport...heb nog nooit 1 shot gezien wat niet bij eurosport is geweest.
volgens mij zie je aan het eind van de aflevering ook eurosport staan. (maar dat kan ik niet uit zekerheid zeggen)

Verhoeven haalt z'n beelden echt niet van Eurosport. Het mag dan misschien wel zo lijken, maar Eurosport is nu eenmaal altijd 1 of 2 weken eerder met de beelden. Zij hebben een exclusief contract met de WRC organisatie om de beelden als eerste op het europese continent te mogen brengen. Daar betalen ze jaarlijks dan ook klauwen vol met geld voor. Zulke exclusieve rechten kan Verhoeven zich niet permiteren. Zijn budget is daar veel te klein voor. Trust me:!:

Dan moet je de beelden maar eens vergelijken. Tenzij er iemand naast de cameraman staat die dezelfde beelden maakt, zijn ze gelijk. En als je even nadenkt, zou je kunnen concluderen dat die beelden 2 weken later geen drol meer waard zijn en dus aan te schaffen op een minder groot budget
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

VorigeVolgende

Keer terug naar TV en Multimedia