Peugeot gaat naar Le Mans

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Peugeot gaat naar Le Mans

Berichtdoor EvoV6 » wo jun 15, 2005 16:16

Peugeot heeft bekend gemaakt wat men volgend seizoen gaat doen: Le Mans rijden met een diesel motor!

bron: www.rallye-magazin.de

Peugeot geht nach LeMans

Nach dem Ausstieg aus der Rallye-WM, wird Peugeot wieder auf die Rundstrecke zurückkehren. Mit einem Diesel-Fahrzeug will man die 24h von Le Mans gewinnen.

Rückkehr: Peugeot tritt wieder in LeMans an
Wie das Unternehmen heute in einer Erklärung mitteilte, wolle man 2007 bei dem Langstreckenklassiker mit einem Diesel-Sportwagen an den Start gehen und an die ehemaligen Erfolge anknüpfen. 1992 und 1993 konnte man mit dem Typ 905 das Rennen jeweils gewonnen haben.

Die Entwicklung des neuen Autos soll im kommenden Jahr beginnen und wenn auch der Auftritt in LeMans klar im Mittelpunkt des Programms steht, wird Peugeot auch an den fünf Runden der Le Mans
Endurance Series (Spa, Monza, Silverstone, Nürburgring and
Istanbul) teilnehmen.

"Ich freue mich auf diese neue Herausforderung und ich bin überzeugt, dass sie auf reges Interesse bei unseren Mitarbeitern und Vertragspartnern treffen wird. Ich bin mir sicher, dass dieses ehrgeizige aber realisierbare Projekt unsere Leistungsfähigkeit unter Beweis stellen wird", erklärt Peugeot-Markenvorstand Frédéric Saint-Geours
EvoV6

Berichtdoor Werner » wo jun 15, 2005 17:16

Met een diesel hoef je natuurlijk wat minder vaak te tanken, en dat is wel gunstig in Le Mans. Ik vraag me alleen af of de regelementen er wel klaar voor zijn...
Werner

Berichtdoor Biturbo » wo jun 15, 2005 21:00

Dat met de regelementen zal toch wel goedkomen denk ik, kijk bijvoorbeeld eens naar de rally-raid met de BMW X5 en de VW's.

En ze zijn qua brandstof nog veiliger ook, dus positief.
Biturbo

Berichtdoor Jan » do jun 16, 2005 15:16

En qua prestaties :?: :roll:
Jan

Berichtdoor Wolter » do jun 16, 2005 15:27

Subaru Rullezzz!!! schreef:En qua prestaties :?: :roll:

Vroegäh liep diesel wel achter ten opzichte van benzine. Maar anno 2005 is dat vrijwel gelijk.
Wolter

Berichtdoor mantaboy » do jun 16, 2005 15:29

Wolter schreef:

Vroegäh liep diesel wel achter ten opzichte van benzine. Maar anno 2005 is dat vrijwel gelijk.

Zeer zwaar oneens! Vergelijk geen appels met peren. Pak maar eens een direct ingespoten 16 kleps viercilinder turbo benzine en eenzelfde diesel. Ik weet wel wie sneller is en meer pk's ontwikkeld.
mantaboy

Berichtdoor Wolter » do jun 16, 2005 19:10

mantaboy schreef:
Wolter schreef:

Zeer zwaar oneens! Vergelijk geen appels met peren. Pak maar eens een direct ingespoten 16 kleps viercilinder turbo benzine en eenzelfde diesel. Ik weet wel wie sneller is en meer pk's ontwikkeld.

Ok, ik had er neer moeten zetten: vroeger was het verschil groter dan nu. Maar dat benzine motoren meer pk's leveren: mee eens. Maar kijk eens naar de Newton Meters.
Maarja.. ze zullen het wel doen omdat het goedkoper is om diesel te rijden op een grote afstand. :wink: Nee gein... De techniek kan doorontwikkeld worden.
Wolter

Berichtdoor mantaboy » vr jun 17, 2005 8:48

Wolter schreef:
mantaboy schreef:
Wolter schreef:

Ok, ik had er neer moeten zetten: vroeger was het verschil groter dan nu. Maar dat benzine motoren meer pk's leveren: mee eens. Maar kijk eens naar de Newton Meters.
Maarja.. ze zullen het wel doen omdat het goedkoper is om diesel te rijden op een grote afstand. :wink: Nee gein... De techniek kan doorontwikkeld worden.

Newtonmeters klopt, maar om een topsnelheid te bereiken of een hoge snelheid heb je niks aan newtonmeters. Dan heb je juist vermogen nodig. Anders zou men in de F1 toch al met een diesel getest hebben...

Newtonmeters is leuk voor het uit de bocht komen, maar op Le Mans?
mantaboy

Berichtdoor Werner » vr jun 17, 2005 10:48

Inderdaad, Le Mans, met zijn lange rechte stukken is wel een circuit waar je veel power nodig hebt. Maar de reden dat in de F1 niet met diesels is getest is toch ook dat het niet mag.
Werner

Keer terug naar rallysport.nl