ypres 2005

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor StevenK » wo jun 22, 2005 9:42

Corne schreef:
|EVO| schreef:Weer een harde klap voor de rallywereld, er zal toch wat moeten gebeuren om dit te voorkomen voortaan, RIP Priem...

Ik wil niet lullig zijn...Maar hij reed te hard :roll:

Waar haal je dat vandaan ? Hij heeft geen voorrang gegeven op een onoverzichtelijke kruising.

Dat een in Nederland verkennende Belgische toprijder veel te hard rijdt wil nog niet zeggen dat elke belg bij de verkenning te hard rijdt...
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Martijn_Braat » wo jun 22, 2005 9:45

|EVO| schreef:Weer een harde klap voor de rallywereld, er zal toch wat moeten gebeuren om dit te voorkomen voortaan, RIP Priem...

Je kunt dit niet voorkomen want hij is zonder voorrang te verlenen een doorgaande weg opgereden. Maakt het niet minder erg natuurlijk. 23 jaar en uit Ieper zelf.
Wat Gaban is overkomen kun je wel voorkomen, de sloot in gegaan nadat hij werd gehinderd door anti's
Martijn_Braat

Berichtdoor gisissi » wo jun 22, 2005 12:26

Ik wil niet lullig zijn...Maar hij reed te hard

Oh...I'm sorry, dacht dat dat juist de reden hiervoor was....excuseer voor deze domme fout, las denk ik te snel ofzo

Iedereen die wel eens een route heeft verkent voor een evenement weet hoe deze veronderstelling is ontstaan. Neemt niet weg dat je je in deze uiterst zorgvuldig dient uit te laten.

Met alle respect en los van datgene er is gebeurd met Mathias Priem is het wel een veronderstelling die rallyrijders zichzelf hebben bezorgt. Het is een kwestie van tijd dat we ook in Nederland met een zelfde situatie worden geconfronteerd. Verkennen hier gaat ook steeds meer bij de beesten af.
gisissi

Berichtdoor David Westenbrink » wo jun 22, 2005 13:09

Je kan best even flink verkennen en het gas in trappen mag van mij best, hierdoor kan je ook beter verkennen en voelen hoe een bocht erbij ligt wat tijdens de rally veiliger is... Als je er dan de sloot invliegt is het je eigen schuld. Dan zie ik het probleem niet. (in tegenstelling tot anti-rally mensen, dus daarom zullen we ons toch vaak moeten inhouden :))

MAAR er zijn mensen die schijt hebben aan het overige verkeer en dit is dus niet bedoeling...

Ik zie het ook maar al te vaak gebeuren dat een onoverzichtelijke kruising even vol wordt genomen om 'te kijken of het een jump is'. Ook rijders die tegengesteld (irritant)over de proef gaan met een noodgang... Je houdt er al rekening mee dat er tegenliggers aan kunnen komen, maar niet met een noodgang. Kan zo 3 toprijders opnoemen die dat doen...
David Westenbrink

Berichtdoor nkroeze » wo jun 22, 2005 13:14

David Westenbrink schreef:Je kan best even flink verkennen en het gas in trappen mag van mij best, hierdoor kan je ook beter verkennen en voelen hoe een bocht erbij ligt wat tijdens de rally veiliger is...

Kan zo 3 toprijders opnoemen die dat doen...

Heilig boontje? Gezien je mening houdt jij je ook niet aan de regels David, volgens de reglementen in NL mag je nl. niet stevig verkennen en dien je je iig ten alle tijde aan de geldende verkeersregels te houden, sterker nog, bij de meeste wedstrijden geld een max van 50 km/h!
nkroeze

Berichtdoor mantaboy » wo jun 22, 2005 13:19

nkroeze schreef:
David Westenbrink schreef:Je kan best even flink verkennen en het gas in trappen mag van mij best, hierdoor kan je ook beter verkennen en voelen hoe een bocht erbij ligt wat tijdens de rally veiliger is...

Kan zo 3 toprijders opnoemen die dat doen...

Heilig boontje? Gezien je mening houdt jij je ook niet aan de regels David, volgens de reglementen in NL mag je nl. niet stevig verkennen en dien je je iig ten alle tijde aan de geldende verkeersregels te houden, sterker nog, bij de meeste wedstrijden geld een max van 50 km/h!

En mag je niet "Haxelen"! :wink:
mantaboy

Berichtdoor David Westenbrink » wo jun 22, 2005 13:33

David Westenbrink schreef:(in tegenstelling tot anti-rally mensen, dus daarom zullen we ons toch vaak moeten inhouden :))

Deze gelezen Niels? En stel dat ik idd de snelheden overschrijd... dan vind ik dat langer nog niet zo erg als wat ik in de laatste alinea typte... daar komen nou echt ongelukken van.

En ECHT verkennen is er tegenwoordig niet meer bij, zoals Andre Schoonenwolf het in RR heeft gezegd.
David Westenbrink

Berichtdoor Martijn_Braat » wo jun 22, 2005 14:30

Zie het als een extra uitdaging die rallyrijden in ons drukke landje vandaag de dag met zich meebrengt; het tijdens het verkennen moeten inschatten hoe de bocht er bij drie maal die snelheid uitziet.
Op snelheid verkennen kan gewoon niet meer, enkel op het circuit. En als je wilt dat alle omwoneneden het jaar erna weer meewerken zul je je er gewoon aan moeten houden.
Ik heb trouwens in de rally's die ik nu heb gereden nog nooit de organisatie op snelheid zien controleren, terwijl hier wel stevig voor werd gewaarschuwd. Heeft iemand anders wel eens een controle gezien?
gr. Martijn braat
Martijn_Braat

Verkennen

Berichtdoor Humphrey » wo jun 22, 2005 14:34

Verkennen kan idd bedrieglijk gevaarlijk zijn.
Je bent met je hoofd zo bij de notes, routeboek en andere zaken dat een kruispunt zo maar over het oog gezien kan worden.
Ik vind dit aspect van het verkennen dan ook altijd erg vervelend en hou ook op de rechterstoel mijn ogen open; twee paar zien meer dan één.

Maar wat ik vreemd vind:
Op de rallyvideo van 2000 of 2001 neemt Rocco Theunissen deel aan de dan nog Europese rally van Turkije. Frank vertelt in het commentaar dat de verkenningsauto niet op tijd bij de rally was en dat Rocco daardoor niet (quote) 'op snelheid heeft kunnen verkennen, maar in een daarvoor gehuurde normale straatauto heeft verkend'.
Zijn de proeven daar geheel onbewoond en tijdens het verkennen ook al afgezet?

DOEI, Humphrey
Humphrey

Berichtdoor nkroeze » wo jun 22, 2005 14:34

Ja hoor, diverse malen.

Zuiderzee, ELE en GTR controleren iig elk jaar!
nkroeze

Berichtdoor gisissi » wo jun 22, 2005 14:38

Snelheid controles zat, b.v. tijdens het verkennen van de ELE maar ogenschijnlijk blijft e.e.a zonder consequenties.
gisissi

Berichtdoor Holkers » wo jun 22, 2005 14:48

Wij rijden ook wel eens rond om mooie foto plekjes op te zoeken, die controles zijn er wel, maar niemand kan ontkennen dat er wel te hard wordt gereden. We willen halverwege wel eens uitstappen om verkennende auto's te bekijken om zo een idee van de bocht/foto te krijgen, dan doen ze het wel rustig aan. de 2de doorkomst al wat minder ;)

Maar het is wel moeilijk inschatten hoe hard je op een bocht aankomt, waar je moet remmen en hoe snel je hem kan nemen ....
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor mantaboy » wo jun 22, 2005 14:49

Er word tijdens de BHV ook op gecontroleerd. Ben zelf ook wel eens gemeten....
mantaboy

Berichtdoor StevenK » wo jun 22, 2005 16:06

nkroeze schreef:Ja hoor, diverse malen.

Zuiderzee, ELE en GTR controleren iig elk jaar!

Maar wanneer in de GTR een toprijder gas bij geeft wanneer een official met gele vlag voor 'm op de weg gaat staan, dan gebeurt er niks....

(en die official deed dat met reden, persoon reed daar zeker 150)
StevenK
Site Admin

Berichtdoor John » wo jun 22, 2005 18:19

Kan me nog wel herrineren dat ene heer Vink in de GTR niet mocht starten ivm iets te snel verkennen. Denk dat er nog wel meer voorbeelden zijn te vinden.

mvg John
John

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden