Elke week RallyReport

Alles over TV, DVD, tijdschriften etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Wolter » zo jun 26, 2005 12:53

Niels2 schreef:Mag je wel eens zo reclame onleesbaar maken?

Waarom niet?

Corne schreef:Volgens mij was er in Ieper al eerder zo'n geval, geloof in 2000, toen lieten ze het logo van Future World wel in de auto van Theunissen zien, en niet bij Tsjoen...

En in de ELE volgens mij ook. Onboard beelden waarvan de reclamesticker op het dashboard vaag werd gemakt, of er een andere ''virtuele sticker'' erop geplakt werd.

Iemand ook nog de nep-vlam gezien uit de ton achter in de studio?.... Doe het echt, of doe het niet. Het zag er niet uit.
Wolter

Berichtdoor erikjan » zo jun 26, 2005 12:57

Wolter schreef:Frits v. Eerd volgende week onthullend nieuws. Ik las hier op het forum ergens dat Nederland er een nieuwe WRC rijder bij heeft, maar dat degene het zelf bekend zou maken. Wie weet :wink:

Binnenkort gaat Frits met een andere navigator rijden (bron: z'n site)
erikjan

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo jun 26, 2005 12:59

Ik vraag me af of het niet zo is dat reclame juist onleesbaar gemaakt MOET worden?

Er zwerven over de fora van rallysport.nl in ieder geval twee mensen rond, die daar volgens mij wel wat over kunnen vertellen.
Ton Van Spanje

Berichtdoor gisissi » zo jun 26, 2005 13:02

Ik ben een groot fan van rallyreport. Niet altijd zozeer vanwege de invulling van het programma maar wel om de format achter het geheel en de positieve exposure die dit met zich mee brengt voor de Nederlandse rallysport.

Ik vraag me echter steeds vaker af of de makers van het programma zichzelf en de kijkers wel altijd even serieus nemen. Sponsorbelangen of niet maar als je in staat bent om in de verslaglegging van een evenement de beste Nederlander zo goed als volledig weg te filteren ten faveure van van de Heuvel en de Winkel, die het welliswaar ook goed doen maar toch verder naar achteren zijn te vinden, doe je m.i. iets grandioos fout. Ik krijg bijna het idee dat de presentator een x bedrag in de boetepot moet doneren zodra hij de naam Peter Bijvelds uitspreekt........

Jammer, en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat een maker van een dergelijk programma, die het tevens wekelijks op de buis weet te krijgen, toch ook een andere invulling van het programma moet voorstaan.

Trouwens genoten van de beelden uit Yper. Erg mooi.
gisissi

Berichtdoor Niels2 » zo jun 26, 2005 14:46

Wolter schreef:

Waarom niet?

Waarom dit antwoord?
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Niels2

Berichtdoor StevenK » zo jun 26, 2005 15:20

Ton Van Spanje schreef:Ik vraag me af of het niet zo is dat reclame juist onleesbaar gemaakt MOET worden?

Nee, er zijn weliswaar uitspraken van het CvdM mbt. het teveel in beeld brengen van specifieke veldborden bij, naar ik meen, voetbalwedstrijden, maar met het in beeld brengen van gesponsorde sporters is helemaal niets mis.

Ik denk dat het vooral komt doordat persoon/merk in kwestie niet aan FV/RF/IP/RTL betaalt.

Wanneer het niet toegestaan zou zijn sponsoren überhaupt in beeld te brengen, dan zou er met de financiering van dit programma een groot probleem ontstaan, de hele financiering is daar juist op gebaseerd; je zou ééns moeten turven hoe vaak FV de laatste tijd 'Paradigit' heeft gezegd :)
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Wolter » zo jun 26, 2005 15:27

Niels2 schreef:
Wolter schreef:

Waarom niet?

Waarom dit antwoord?

Omdat ik niet zou kunnen bedenken waarom je reclame niet onleesbaar mag maken. :) Als je een zwart vlak 3 seconden lang mag laten zien op tv, dan mag dat. Het is niet aanstootgevend oid. Het zelfde geldt voor een lichte bewerking van de filmopnamen.
Wolter

Berichtdoor StevenK » zo jun 26, 2005 16:59

Zou het trouwens niet kunnen zijn omdat betreffende sponsor (CARe) iets te maken heeft met een programma op een concurrerende zender (DGB, SBS6)
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Marcel Vogels » zo jun 26, 2005 18:56

in hulst was het ook al zo dat pb niet echt in beeld kwam, dat was bij de ele wel weer zow, en nu weer niet.
Ik denk dat PB helemaal niets wil betalen ( geef hem eens ongelijk) en dan maar ziet of die op tv komt.
Marcel Vogels

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo jun 26, 2005 19:25

De huidige discussie over het niet in beeld komen van reclame op de auto van PB is lachwekkend.

Ik wil niet eens de moeite nemen om in de oude topics te gaan zoeken, maar ik kan me wel herinneren dat er een tijd is geweest dat er nogal wat commentaar was dat alleen PB in beeld kwam omdat hij blijkbaar (een gedeelte) van het programma sponsorde. Sick topic, this one!!!
Ton Van Spanje

Berichtdoor Hein » zo jun 26, 2005 21:11

Ton Van Spanje schreef:De huidige discussie over het niet in beeld komen van reclame op de auto van PB is lachwekkend.

Ik wil niet eens de moeite nemen om in de oude topics te gaan zoeken, maar ik kan me wel herinneren dat er een tijd is geweest dat er nogal wat commentaar was dat alleen PB in beeld kwam omdat hij blijkbaar (een gedeelte) van het programma sponsorde. Sick topic, this one!!!

Ton, hier schiet je volgens mij de kern van de hele discussie voorbij. Het gaat niet om Peter Bijvelds, maar om het feit dat een rijder die een fantastische prestatie neerzet niet of nauwelijks in beeld komt ten faveure van anderen die wel aan het programma participeren (ofwel met centjes over de brug komen). Of dat nu Peter Bijvelds, Erik Wevers of de hele andere rest is zal me een biet wezen.

Van de andere kant kan ik me niet voorstellen dat je als journalist een fijn gevoel krijgt als je uit commerciele overwegingen een topper niet of nauwelijks in beeld brengt. Dat kan er bij mij absoluut niet in.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor Niels2 » zo jun 26, 2005 21:18

Kan me vergissen, maar volgens mij haalt Frank de beelden van Ieper altijd bij Peter Baert, die zal dus ook minder aandacht aan de NLers geven. Want in de afgelopen aflevering zat alleen een intervieuw met de Winkel (heb wel een paar stukjes gemist).
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Niels2

Berichtdoor MartijnS » zo jun 26, 2005 22:23

De beelden die uitgezonden zijn worden volgens mij gewoon gekocht bij Chris Courteyn z'n filmbedrijf. Daar maken ze dan zelf een reportage van denk ik?
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo jun 26, 2005 23:03

Hein schreef:Ton, hier schiet je volgens mij de kern van de hele discussie voorbij. Het gaat niet om Peter Bijvelds, maar om het feit dat een rijder die een fantastische prestatie neerzet niet of nauwelijks in beeld komt ten faveure van anderen die wel aan het programma participeren (ofwel met centjes over de brug komen). Of dat nu Peter Bijvelds, Erik Wevers of de hele andere rest is zal me een biet wezen.

Hein, misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest
Je hebt gelijk en ik denk er net zo over. Maar ik signaleer alleen het feit dat er een tijd is geweest dat er in topics over RallyReport commentaar was dat PB zoveel in beeld was omdat er geld van die kant werd ingestopt, en nu is het (in mijn gevoel) net andersom. Dat wringt dan bij mij even, dat kan ik niet plaatsen. Of dat nu om Peter Bijvelds of om een ander zou gaan.
Ton Van Spanje

Berichtdoor Jan » ma jun 27, 2005 11:17

De uitzendig was ronduit flut op de beelden van Ieper na, maar dan nog, en waarom CarE wazig werd gemaakt op de auto van PB is volgens mij gewoon vanwege het feit dat Hissink bij dit bedrijf werkt ( toch?). Echt ziek van FV... :evil:

En zoals Wolter al zei: Die vlammen in die ton waren helemaal een afknapper, Snap niet dat ze dat doen in zo'n programma. Of hebben ze daar ook al geen geld voor om een echte vuurkorf of iets dergelijks aan te schaffen? :?
Jan

VorigeVolgende

Keer terug naar TV en Multimedia