Sprint tijdens een rally

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Sprint tijdens een rally

Berichtdoor John » do jul 14, 2005 10:36

Wat vinden jullie er van dat er tijdens de rally sprintjes worden verreden. Ook nu weer bij de BHV moet je zoeken wie er heeft gewonnen en wat er tijdens de sprint gebeurt is. De sprint wordt er maar even bij gereden, een leuke extra inkomsten voor de organisatie.
De extra kosten die een sprint met zich meebrengt is nihil dus een mooie melkkoe.
De deelnemers krijgen helemaal geen aandacht en betalen wel de volle mep. Eigenlijk zou men bij een gecombineerd evenement veel minder moeten betalen dan bij een losse sprint.
Vandaar dat Amsterdam ook hoger in prijs is, alle kosten van het evenemet moeten door de sprinters worden gedragen.
Van vinden andere en met name de sprinters van deze ontwikkelingen?
John

Re: Sprint tijdens een rally

Berichtdoor StevenK » do jul 14, 2005 10:39

John schreef:Wat vinden jullie er van dat er tijdens de rally sprintjes worden verreden. Ook nu weer bij de BHV moet je zoeken wie er heeft gewonnen en wat er tijdens de sprint gebeurt is. De sprint wordt er maar even bij gereden, een leuke extra inkomsten voor de organisatie.
De extra kosten die een sprint met zich meebrengt is nihil dus een mooie melkkoe.
De deelnemers krijgen helemaal geen aandacht en betalen wel de volle mep. Eigenlijk zou men bij een gecombineerd evenement veel minder moeten betalen dan bij een losse sprint.
Vandaar dat Amsterdam ook hoger in prijs is, alle kosten van het evenemet moeten door de sprinters worden gedragen.
Van vinden andere en met name de sprinters van deze ontwikkelingen?

John, ik ben het helemaal met je eens en de organisatoren geven dat over het algemeen ook toe: de sprint is nodig om het evenement te bekostigen.

Maar ik vind zowieso nog steeds bij *elke* wedstrijd de communicatie daaromheen, vooral via Internet, abonimabel ! Er is zo ontzettend veel mogelijk en daar wordt nauwelijks tot geen gebruik van gemaakt.

Organisatoren zouden bij de communicatie rondom een evenement eens wat meer rekening moeten houden met het feit dat voor de meeste deelnemers de wedstrijd niet om de top-3 draait, maar om een strijd in de klasse, of gewoon om een strijd met zichzelf.
StevenK
Site Admin

Sprint

Berichtdoor Elies » do jul 14, 2005 12:53

Als je veel sprintjes rijdt, is het wel heel erg leuk om eens de paden op te gaan en eens niet op een industrieterein rond te rijden. Een beetje het "echte" rally gevoel krijgen.

Wat die communicatie betreft... Ik denk dat elke rijder en navigator, elk team, dat niet het budget heeft om 10 andere auto's te laten rijden, hoopt dat het ooit nog eens goedkomt.

Ik vind zowiezo dat de publiciteit veel beter kan. Wielrennen wordt toch ook uitgezonden? En dan zie je toch ook het hele peleton?

Wat gaan we eraan doen :?: :!:
Elies

Publiciteit

Berichtdoor Elies » do jul 14, 2005 13:26

Over die publiciteit was al een andere topic, ik weet het....
Vermeld het maar vast.

Nog even een opmerking over de sprintjes, tijdens de sprint en rally in Barneveld, vind ik het wel goed geregeld.
Elies

Berichtdoor Peer » vr jul 15, 2005 7:03

Toen ik in een vroeger leven nog bij de BHV expo groep rally betrokken was, werd hemel en aarde bewogen om aandacht aan de sprint te schenken, o.a. door ze kort aan de rally vooraf te laten rijden. En finishen op de markt in Roosendaal etc. en ik neem aan dat dat nu niet anders is. Echter vooral de pers en in mindere mate het publiek zien liever de "grote" rally. Ik denk niet dat je dat een organisatie kwalijk kunt nemen.
Sterker, ik denk door de combinatie van beide evenementen trek je per saldo ook meer publiek voor de sprint. Als ik naar mezelf kijk, ik ging nooit van huis voor een sprint maar ging (in mijn jonge jaren) naar alle Nederlandse en Belgische rallies en pakte dan indien voorhanden ook het nevenprogramma mee.
Als je goed telt hoeveel mensen er in Amsterdam en Rotterdam langs de baan staan en daar de service mensen van af trekt dan blijft er vrees ik niet veel over. Bij de gecombineerde evenementen is dat toch anders. Nadeel is wel dat uitgerekend de servicemensen minder zien.
Peer

Berichtdoor Biturbo » vr jul 15, 2005 23:08

Een evenement zoals de Almere rally/sprint vind ik persoonlijk meer geslaagd. Je ziet een rijder vaak op beide evenementen voorbij komen.
Bij de sprint rijden wat meer "normale" rallyrijders. En een dag later rijden er bij de rally ook wat sprinters. Ondanks de gescheiden evenementen zie je mooie startlijsten en daardoor misschien ook meer publiek. (Zie je bijv Van Eerd in Zoetermeer?) Zo'n idee van "Als we toch naar Almere gaan, waarom de rally/sprint dan ook niet?" Of zit ik er naast?

Bij zo'n combi evenement verdwijnen er toch altijd wat interresante namen uit de sprinters startlijst. En dat is jammer. Kijk eens naar de Amsterdamrallysprint, daar rijden ook altijd rallyrijders zoals (ex sprintkoning) van de Berg, Van Eldik, Bolderheij vd Heuvel, Faes, Hazeleger, vd Marel, Boers enz enz. Die zie je op zo'n combi evenement dus niet bij de sprint. Dat is gewoon jammer.

Persoonlijk zie ik zelf graag een kp van de sprint met de auto's van de rally EN de sprint. Almere dus.
Biturbo

Keer terug naar rallysport.nl