Je moet echt uitgaan van ongeveer € 1.000 om te beginnen.
Het vervelende is dat je al heel snel merkt: "Ik wil meer."
Dat had ik ook. Ik heb mijn Rebel vorig jaar november aangeschaft.
Kosten voor body, kitlens en 256 MB kaart: € 800,-. Ik had van mijn analoge camera nog een 35-80 dus die kan ik ook mooi gebruiken.
Ik heb voordien voor mijn analoge camera een zoomlens gekocht, die zou moeten werken op de DSLR. Kosten € 100,- (tweede handsje dus gunstig geprijsd).
Dan komt het:
Flitser voldoet niet. Nieuwe flitser
CF Kaartje is te klein. Gunstig tegen een laptop aangelopen
Externe HD bijgekocht om het spul meteen op een soort imagetank weg te kunnen zetten van 80 Gig
Foto's direct van de camera wegschrijven duurt te lang. Dus kaartlezertje gekocht.
CF kaartje bijgekocht Sandisk Extreme III1 gig.
Gunstig twee gebruikte accu's bij kunnen kopen
De zoomlens heeft in mijn ogen een aantal mankementen: hij weigert af en toe te focussen. Als ie al focust gebeurt dat te langzaam. Bovendien houdt het ding er mee op op het moment dat de zon over een uur onder dreigt te gaan, dan wil ie al dat ik ga flitsen.
Dus stand van zaken is nu dat ik al bijna € 1.800 heb uitgegeven in het afgelopen jaar en er komt nog een uitgave aan voor een nieuwe zoomlens. En ja, dat wordt de 70-200 2.8 USM, maar wel zonder IS.
Als je van je compact afwil zou ik dus maar gaan sparen Niels. Of je gaat geld voor je foto's vragen, dat doen er meer, inclusief mijzelf