rallysportsite top??

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor StevenK » vr okt 21, 2005 23:43

Voor het echte nieuws vind ik pitstop een supersite; sites van Walter en Clemens vind ik ook erg goed, met toch ook nog wel regelmatig eigen content en iig bij persberichten eigen beeldmateriaal.

(Alleen jammer dat de site van walter dankzij de animaties zo goed als niet via een terminal server of citrix te benaderen is; dat geldt, zij het in mindere mate, overigens ook voor rallysport.nl en de oplossing is simpel: niet vanaf je werk naar die site gaan)
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Ascona » za okt 22, 2005 18:24

rustynail schreef:oke het nieuws kan dus beter maar zijn er ook nog dingen die toegevoegd kunnen worden aan rallysport.nl??

Eigenlijk mis ik twee onderwerpen op het forum, en dat is niet omdat deze niet in de onderverdeling staan, maar omdat er blijkbaar geen behoefte aan is bij de forummers
1. WK-rallies,
De rally van Corsica is al voor 2/3 verreden, echter geen topic. Kun je natuurlijk opmerken dat ik deze had kunnen starten, maar als er bij anderen geen behoefte is, dan bespaar ik mij de (kleine) moeite.

2. techniek.
Op vele autosites worden vele vragen gesteld over tuning, opvoeren etc. Op deze site komen we niet verder dan een camera in de auto monteren. Weet iedereen het zelf zo goed, of zorgt het competitie-element er voor dat we alles voor ons zelf houden?
Ascona

Berichtdoor Jan » za okt 22, 2005 18:44

2. techniek.
Op vele autosites worden vele vragen gesteld over tuning, opvoeren etc. Op deze site komen we niet verder dan een camera in de auto monteren. Weet iedereen het zelf zo goed, of zorgt het competitie-element er voor dat we alles voor ons zelf houden?

Het is wel degelijk interresant maar ook hier denk ik dat we bij tuning niet verder komen dan een bumper kitje of vleugel of iets dergelijks, want onder de motorkap gebeurt niet zoveel als je snapt wat ik bedoel. (bij de rallysport)

En het opvoeren van een rallyauto in een klasse waar daar regels voor zijn is ook niet de bedoeling zo lijkt me :wink:

Over tuning en opvoeren in het algemeen denk ik zelf dat dat niet echt nut heeft op een rally-forum... :roll:
Jan

Berichtdoor admin » za okt 22, 2005 22:16

Rallysport.nl is een goede domeinnaam en wij hebben het domein omdat toen wij 6 jaar geleden zijn begonnen en er toen maar 1 rally site was van Gefo.

In 6 jaar tijd is er heel veel veranderd want toen ik begon met de site had ik tijd genoeg om er in te steken. Nu 6 jaar later heb ik dit jaar al iets van 15 rally's service gedaan en daar komt het testen en overige storingen oplossen nog bij. Ik heb daarom ook geen tijd om hele dagen het forum in de gaten te houden of de site te updaten. Daarom hebben we ook twee extra moderators voor het forum (Steven en Jacco) en hier ben ik erg blij mee omdat die het forum goed in de gaten houden en moderaten.

Er zijn altijd wel mensen die willen helpen maar vaak is dit van korte duur of om alleen een accreditatie te krijgen bij rally's. Om stukken over teams te schrijven of nieuwtjes te brengen heb je tevens nog contacten nodig en je moet in staat zijn stukken te kunnen schrijven zoals Clemens en Walter doen en kunnen.

Gr,

Patrick
admin
Site Admin

Berichtdoor kraats » zo okt 23, 2005 8:53

Ascona schreef:
rustynail schreef:oke het nieuws kan dus beter maar zijn er ook nog dingen die toegevoegd kunnen worden aan rallysport.nl??

Eigenlijk mis ik twee onderwerpen op het forum, en dat is niet omdat deze niet in de onderverdeling staan, maar omdat er blijkbaar geen behoefte aan is bij de forummers
1. WK-rallies,
De rally van Corsica is al voor 2/3 verreden, echter geen topic. Kun je natuurlijk opmerken dat ik deze had kunnen starten, maar als er bij anderen geen behoefte is, dan bespaar ik mij de (kleine) moeite.

2. techniek.

===============
In denk dat je een onderwerp techniek beter service o.i.d. zou kunnen noemen want er is regelmatig voldoende te beleven op de service- terreinen om daar iets over te posten. Natuurlijk heb je veel monteurs die denken de wijsheid in pacht te hebben, maar je bent nooit te oud om te leren. Zo zie je regelmatig, als je op de service je rondje loopt, wel dingen die in een later stadium van pas kunnen komen.
Ik zou dan alleen voorstellen dat wanneer je iets post over een bepaald(e) team c.q. auto om daarbij niet de naam van de rijder of team te melden, omdat je dan soms zit met een technische commissie of andere elementen die de posting negatief gaan gebruiken om tot een bepaald doel te komen.

Een onderwerp Technische Keuring is ook zeer regelmatig onderwerp van discussie tussen de verschillende teams, en publiek.
Je zou dan ook de voorkomende vraagtekens die vanuit een technische keuring naar voren komen kunnen overleggen. Zo kun je binnen dit forum een betere visie krijgen over de soms "onbegrepen" uitspraken die daar plaatsvinden. Hierdoor krijgen ook toeschouwers een beter beeld over wat er zich achter de schermen afspeelt. En nu maken we er allemaal geheimpjes van waardoor bepaalde elementen hun gang kunnen blijven gaan, waar de sport niet bij gebaat is, en zeker het plezier negatief wordt beïnvloed. Men zal hiervoor wel bang zijn om afgerekend te worden naderhand maar ik denk dat dit niet het geval is, als je jezelf aan de regels houdt.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor Peer » ma okt 24, 2005 9:01

Ben het met vorige sprekers eens, rallysport.nl voor het forum en Walter voor het nieuws. Ook goed van Walter dat hij altijd meldt wanneer hij er even niet is. Anderzijds zijn de foto's van een specified evenement niet altijd even makkelijk te vinden, of ligt dat aan mij :-(
Wat Clemens betreft, sommige mensen (ik dus) zijn aangewezen op dial up en 28k is hier een wereldsnelheid. Kort gezegd de site duurt een eeuwigheid om te laden, 15 minuten per pagina is meer regel dan uitzondering, dus wordt slechts sporadisch geraadpleegd. Dat moet echt sneller kunnen.

Groeten Peer
Peer

Berichtdoor Ascona » ma okt 24, 2005 19:22

Subaru Rullezzz!!! schreef:
2. techniek.

Het is wel degelijk interresant maar ook hier denk ik dat we bij tuning niet verder komen dan een bumper kitje of vleugel of iets dergelijks, want onder de motorkap gebeurt niet zoveel als je snapt wat ik bedoel. (bij de rallysport)

En het opvoeren van een rallyauto in een klasse waar daar regels voor zijn is ook niet de bedoeling zo lijkt me :wink:

Over tuning en opvoeren in het algemeen denk ik zelf dat dat niet echt nut heeft op een rally-forum... :roll:

@Subaru Rullezzz!!!
Als je nu het topic "reglementen 2006" leest, kun je zien dat er wel degelijk het één en ander gebeurt onder de motorkap van van Gr.N.
Met name op het gebied van de ECU (motormanagement) en speciale versnellingsbakken o.a. in de Honda van Piepers. Het zijn juist de bumperkitjes en extra vleugels die niet zijn toegestaan.

Juist voor de aandachtige toeschouwers, potentiële monteurs of rijders zijn dit interessante onderwerpen. (lijkt mij).

Ik ben blij :D dat "Kraats" er ook zo over denkt en de moeite neemt om vragen te beantwoorden en discussie aan te gaan op technisch vlak!
Ascona

Berichtdoor Biturbo » ma okt 24, 2005 21:59

Bij tuning en opvoeren krijg ik ook gelijk ideeen met "pimp my ride" auto's compleet met onzinnige chiptuning incl Nox en super overdreven bumperkits die totaal niets met de rallysport te maken hebben. Zeg maar het Boemboemboem gebeuren.

In die gedachte kan ik Subarurullezzz zeker gelijk geven.

Maar geef het beestje een ander naampje zoals techniek, service of "preparatie" of wat dan ook, en het hoort thuis op het rallyforum.

En inderdaad wordt dat ook door niet "rally" monteurs gelezen.
Biturbo

Vorige

Keer terug naar rallysport.nl