VW Polo GTi Cup 2006

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

VW Polo GTi Cup 2006

Berichtdoor gta » za nov 19, 2005 10:37

is er interesse onder de rijders voor een VW Polo GTI Cup ( 1.8 Turbo nieuw model 2006 ) ? wij werken op dit moment met VW Motorsport aan een Rally Cup versie, mischien ook iets voor NL of een Benelux kampioenschap.
gta

Re: VW Polo GTi Cup 2006

Berichtdoor kraats » za nov 19, 2005 11:02

gta schreef:is er interesse onder de rijders voor een VW Polo GTI Cup ( 1.8 Turbo nieuw model 2006 ) ? wij werken op dit moment met VW Motorsport aan een Rally Cup versie, mischien ook iets voor NL of een Benelux kampioenschap.

Er is altijd interesse voor welke cup dan ook maar alles zal afhankelijk zijn van de prijs. Afhankelijk natuurlijk van wat er geboden wordt....
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor StevenK » za nov 19, 2005 11:22

gta schreef:is er interesse onder de rijders voor een VW Polo GTI Cup ( 1.8 Turbo nieuw model 2006 ) ? wij werken op dit moment met VW Motorsport aan een Rally Cup versie, mischien ook iets voor NL of een Benelux kampioenschap.

Nog meer cups ? Ik denk dat er in Nederland geen ruimte is voor nog een cup, naast de cups die er al zijn c.q. ontwikkeld worden.

Voor een echte BeNe cup zal zeker ruimte zijn, mits er zich geen Floral-problematiek voordoet.

En zoals de rest al zegt: kosten zullen een belangrijk aspect zijn, al is het alleen al omdat huren in Nederland uitzondering is.

Persoonlijk zou ik meer zien in een TDI cup, als ik zie hoe hard dat ding van Hans Weijs jr. loopt...
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Wolter » za nov 19, 2005 13:05

StevenK schreef:Persoonlijk zou ik meer zien in een TDI cup, als ik zie hoe hard dat ding van Hans Weijs jr. loopt...

Geen geluid en veel rook.... Hij loopt wel, en niet zacht ook, maar geluid vind ik zelf ook erbij horen...

@ Jack: En zoals Steven al zei; er is niet heel veel ruimte meer voor cups. We hebben de 205, voch, kalos. Volgend jaar staat op de planning 2 bmw cups en misschien een colt cup. (als ik nog iets ben vergeten; sorry, maar het wordt inmiddels zo onoverzichtelijk :wink:)
Wolter

Berichtdoor gta » za nov 19, 2005 14:14

bedankt voor de info, in Belgie is er geen echte cup en daar is het interessant en ook in Duitsland is alleen de Suzuki cup. de incentive zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat de winnaar een asfalt WK wedstrijd met een S 1600 zou kunnen rijden ( bijv OMV rally of Spanje )
gta

Berichtdoor StevenK » za nov 19, 2005 14:57

Wolter schreef:
StevenK schreef:Persoonlijk zou ik meer zien in een TDI cup, als ik zie hoe hard dat ding van Hans Weijs jr. loopt...

Geen geluid en veel rook.... Hij loopt wel, en niet zacht ook, maar geluid vind ik zelf ook erbij horen...

Hij vroeg toch wat de deelnemers er van vonden :)
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Campos » za nov 19, 2005 17:30

StevenK schreef:
Wolter schreef:

Hij vroeg toch wat de deelnemers er van vonden :)

Hier een deelnemer met dezelfde mening als Wolter ;)
Diesels horen thuis in vrachtwagens, boten en lease-bakken, niet in rallyautos :twisted:
Als je bij een FWD ook nog het geluid weghaalt, dan blijft er weinig spectaculairs meer over...
Campos

Berichtdoor Jaccoooo » za nov 19, 2005 17:48

Als je bij een FWD ook nog het geluid weghaalt, dan blijft er weinig spectaculairs meer over...[/quote]
Helemaal mee eens,
ik heb eens een uitspraak gehoord volgens mij van Patrick Meijer "voorwielaandrijving is voor meisjes"
Jaccoooo

Berichtdoor stefanjonas » za nov 19, 2005 19:11

deels mee eens, het geluid is wel belangrijk, maar als je alleen om het geluid gaat kun je net zo goed ook alle evo's verbannen...
ik vind de evo's nou ook niet echt spectaculair klinken, doe mij dan maar een golf kitcar of een clio S1600.

Als de snelheid maar hoog is, en door een hoge snelheid zal de rijstijl dan ook wel wat anders worden (geen slome bochtjes zoals je wel ziet bij de kaloschallenge... :wink: (mijn mening)) zodat het toch erg leuk en spectaculair wordt of zal zijn.
ligt natuurlijk ook aan de equipe die het hele gebeuren met brommende dieselmotor over de stage jaagt.

En over de dieselmotoren int algemeen, je vergat met je opsomming nog de tractoren....
stefanjonas

Berichtdoor Werner » zo nov 20, 2005 2:26

Ik dacht dat VW niet meer aan autosport wou doen in NL? Als ze toch wat in de rallysport willen gaan doen mogen ze van mij wel een talent steun geven in de vorm van een mooie Polo S1600 of Golf Kitkar.
Werner

Berichtdoor StevenK » zo nov 20, 2005 8:25

Werner schreef:Ik dacht dat VW niet meer aan autosport wou doen in NL? Als ze toch wat in de rallysport willen gaan doen mogen ze van mij wel een talent steun geven in de vorm van een mooie Polo S1600 of Golf Kitkar.

Zo lang als ik er mee te maken heb gehad, heeft Pon formeel het standpunt ingenomen dat ze geen steun willen bieden aan sporten die gevaarlijk en slecht voor het milieu zijn. Het informele standpunt was dat vooral Weijs en Winkel al voor genoeg gratis publiciteit zorgden, met als bijkomend voordeel dat bij eventuele negatieve uitstraling de importeur niet met het betreffende team geassocieerd zou worden.

Van mij mag elke importeur wel een paar talenten in een S1600 zetten, zodat we ook niet langer alleen maar op papier een S1600 kampioenschap hebben :) Nadeel is dan wel dat je het kampioenschap exclusief voor de S1600's zult moeten maken...
StevenK
Site Admin

Berichtdoor gta » zo nov 20, 2005 12:14

heeft iemand wel eens in Oostenrijk die Golf 4 kit-car TDi zien rijden??
indien niet, dan weet je niet hoe hard zo'n ding kan gaan.
Ok, rookt wel een beetje, maar dat doen de Evo's toch ook in elke wedstrijd . :P
Tevens de Polo 1.8 Gti is een Benzine Turbo en geen TDi.
gta

Berichtdoor StevenK » zo nov 20, 2005 12:17

gta schreef:heeft iemand wel eens in Oostenrijk die Golf 4 kit-car TDi zien rijden??
indien niet, dan weet je niet hoe hard zo'n ding kan gaan.

Nee, helaas nooit zien rijden, maar als ik zie hoe hard Hans Junior met een TDI rijdt. Jammer dat de TDI kitcar nooit gehomologeerd is, anders had ik er nu één gereden..
StevenK
Site Admin

Berichtdoor supermario » di nov 22, 2005 20:26

Steven...Hoe denk je dat de Seat cup op Zandvoort draait of heeft gedraait..... ook met steun van Pon.
Afbeelding
supermario

Berichtdoor V.D.G Rally team » di nov 22, 2005 21:17

supermario schreef:Steven...Hoe denk je dat de Seat cup op Zandvoort draait of heeft gedraait..... ook met steun van Pon.

edwin abbring werkt bij een vw dealer heeft jaren geleden geprobeerd om ondersteuning te krijgen met en via de dealer bij vw nederland.
en die wilden ook niets doen.
ik zelf rij al vanaf 1994 met citroen en die willen ook niets doen. Ik heb alleen een paar mensen binnen citroen die de sport wel mooi vinden en deze mensen proberen wat te betekenen voor mij.
V.D.G Rally team

Volgende

Keer terug naar Wedstrijden