door Peer » di nov 29, 2005 13:51
Ik wil hier even 2 zaken opmerken, ik vind het volume van het geluid niet noodzakelijk belangrijk voor een mooi geluid. Dat gezegd hebbende, kan ik me nog altijd levendig een BMW M3 (Prodrive, Snijers) voor de geest halen die we konden horen starten op KP Francorchamps ( een behoorlijk eind achter de 24-uren pits ) en die we vervolgens de hele proef konden volgen terwijl wij vlakbij de finish bij "Le Combes" stonden.
Een mooi geluid moet specifiek zijn en wanneer je het hoort moet er geen enkele twijfel over bestaan wat voor een auto het is die er aan komt. In de top 5 hoort dan ook zonder enige twijfel:
Audi Quattro A2
Porsche 911 SC RS
Alfa Romeo GTV V6 (de Kanarie van Goudezeune), een schande dat die nog niet genoemd was
BMW M3
Subaru Legacy/Impreza
En als reservegetal een Kadett GSI Kitcar met Sepp Haider achter het stuur. De Kitcar avant la lettre, toendertijd maakte volgens mij geen enkele andere auto zoveel toeren en kon zo snel schakelen als hij.
En als we dan toch bezig zijn Volvo 240 Turbo van Stefansson, zeker een uniek geluid.
En tenslotte om Kevin gerust te stellen, ik ben boven alles nog steeds Toyota fan zoals je wellicht nog weet te herinneren, ik geloof alleen niet dat het geluid erg speciaal is. Afgezien van het feit dan dat de Celica 185 de eerste auto was die ik ooit met ALS hoorde rijden wat toen wel nog heel erg bijzonder was. RAC 1992 als ik me niet vergis. Wellicht hebben jullie die nu in de schuur staan, maar ik meen me te herinneren dat we ons daar al eens in verdiept hadden.
groeten Peer downunder