Hoge inschrijfgelden

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor nkroeze » zo apr 02, 2006 20:41

Inschrijfgelden Jos, klopt.

Maar ik was de heren dit antwoord nog schuldig om misverstanden te voorkomen...
nkroeze

Berichtdoor John » zo apr 02, 2006 20:49

jos kerremans schreef:Gaat deze topic nu over hoge inschrijfgelden of over tijdwaarneming systemen ?

Het zou zo kunnen zijn dat een hoger inschrijfgeld door een duurder tijdwaarnemengs systeem kan komen nauurlijk. En Steven ik hed het ook over een totale rekenkamer en niet over het plaatsen van tussen standen op internet. Wat overgens een service is en niet een hoofdtaak van de rekenkamer volgens mij.
John

Berichtdoor Walter Geuzebroek » zo apr 02, 2006 23:14

Het systeem dat in Nederland door de organisaties van o.a de Vechtdal en de BHV is gebruikt is afkomstig van RallyTiming.nl en is een idee van Sebastiaan Vossebeld. Het is gebaseerd op hetzelfde systeem als wat SportAs gebruikt. (maar dan veel goedkoper!) Ze hebben zelf een keer samengewerkt.

Rallyinfo.nu is twee jaar geleden bezig geweest om het systeem door iedere organisatie te laten gebruiken. Daarvoor is het als tool aan de KNAF aangeboden. Ik hoef je niet te laten raden waar dat afgeketst is.....

Voor zover ik weet is het enige wat je nodig hebt een netwerkje vrijwilligers, hoeveelheid afhankelijk van de grote van een rally en het aantal KP's en de timing van de KP's, een paar laptops, een desktop, een aantal web kapabele mobieltjes en een aardige internet verbinding.
Walter Geuzebroek
(in '59 opgericht maar sinds '83 aktief in DE sport)
Walter Geuzebroek

Berichtdoor gisissi » zo apr 02, 2006 23:52

Ik verwacht niet dat de rijders daar een probleem van zullen maken. Wij moeten dit risico wel nemen, want we worden ook elk jaar geconfronteerd met kostenverhogingen

80x 495 = €39600

50x 665 = €33250

En dus loont het collectief in te schrijven en dit wellicht zelfs vroegtijdig contractueel vast te laten leggen. Organisatorisch risico ( deels )verdwenen en deelnemers profiteren van lagere inschrijfkosten. In het geval BHV toetst men op die wijze meteen de financiele haalbaarheid en voorkomt men dramatische tekorten.

Een fikse prijsstijging in de hoop dat men dit slikt als zoete koek vind ik een volledig onjuiste beredenering. Ik kan me een grotere contradictie t.o.v. de belevingswereld van de <top30 deelnemer niet voorstellen.

Niet dat de organisatie er wakker van zal liggen maar ik ga nog eens stevig nadenken over deelname aan de BHV dit jaar. Het programma is vol nietwaar en bovendien mogen we er twee schrappen. Misschien gun ik het voordeel van m'n twijfel dan wel aan organisaties die minder makkelijk denken te kunnen beschikken over mijn budget. Wellicht zouden meer deelnemers tot diezelfde overweging kunnen komen......

Overigens Wea, ik ga graag in op je uitnodiging. Het is me volstrekt helder dat de organisatie van de TankSrally zoekt naar de dialoog. Die moet er m.i. dan maar komen.

Jack
gisissi

Berichtdoor StevenK » ma apr 03, 2006 1:33

John schreef:En Steven ik hed het ook over een totale rekenkamer en niet over het plaatsen van tussen standen op internet. Wat overgens een service is en niet een hoofdtaak van de rekenkamer volgens mij.

Ik haalde het slechts als voorbeeld aan van hoe organisatoren niet samen willen of kunnen werken. Maar het illustreert wel een duidelijk problem: voor elke organisator op zich is het aanbieden van informatie via Internet slechts service, maar het op een goede, structurele en éénduidige manier bieden van informatie bij alle wedstrijden is één van de noodzakelijkheden om de sport op een hoger plan te krijgen.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Peer » ma apr 03, 2006 2:38

Wat nou duur!

Heb even wat rekensommetjes gemaakt.
Alle bedragen in Euro per km kp (waar mogelijk rally)
ELE en Barneveld heb ik geen data van.

BHV 2.77
Ultimate Hellendoorn 3.16 (2005)
Tank S 3.41
Hulst 3.44
LG Almere 4.13
Conrad Euregio 4.66 (2005)
Vechtdal 5.27

Als ik in Nederland zou rallyrijden dan wist ik het wel, maar ik val dan ook zelden uit :wink:
Peer

Berichtdoor Peer » ma apr 03, 2006 2:51

Wat betreft rekenkamer, bij mijn weten zijn er vijf systemen in omloop in Nederland.
Het Duitse, volgens ingwijden is dat het enige dat voor EK (dus Ultimate Hellendoorn) geschikt is, maar ik ben er niet van onder de indruk.
Het systeem dat door Reconsales en BHV gebruikt wordt, had in het eerste jaar (2004) wat schoonheidsfoutjes en aanloop probemen, maar zag er vorig jaar goed uit, voor zover ik het hier vandaan kan beoordelen.
Het Informatique systeem dat bij Biesheuvel evenementen gebruikt wordt.
Het "Amsterdam" systeem dat bij Autosportief / LG evenementen gebruikt wordt.
En dan is er nog mijn eigen inmiddels bejaarde programma dat vorig jaar volgens mij nog in de ELE gebruikt is.

Het grote probleem is echter niet de hardware en software, rekenkamer hardware koop je per kilo, het hoeft immers niet state of the art te zijn.
Software kan zeker door een paar enthousiastelingen ontwikkeld worden, zoals ikzelf in de eighties gedaan heb en Sebastiaan nu.
Het probleem is een competente bemanning op de been brengen iedere rally weer, die met de apparatuur uit de voeten kan en ook nog een beetje verstand heeft van rally. Die kan signaleren dat wanneer een Kalos een snelste tijd gereden heeft, de tijden kaartjes een nader onderzoek verdienen etc etc.

Dit alles staat nog los van de tijden registratie op de proef zelf. Zover ik weet worden zelfs in het WK de tijden op dezelfde manier geregistreerd als in Nederland, met dien verstande dat het startnummer van de deelnemer (niet zijn tijd) door een transponder doorgegeven wordt terwijl dat in Nederland met de hand door een official ingetoetst wordt.
Peer

Berichtdoor StevenK » ma apr 03, 2006 6:57

Peer schreef:Wat nou duur!

BHV 2.77
Tank S 3.41
Hulst 3.44
LG Almere 4.13
Vechtdal 5.27

Als ik in Nederland zou rallyrijden dan wist ik het wel, maar ik val dan ook zelden uit :wink:

Precies !
StevenK
Site Admin

Berichtdoor nkroeze » ma apr 03, 2006 7:03

BHV 2.77
Tank S 3.41
Hulst 3.44
LG Almere 4.13
Vechtdal 5.27

Dit vind ik nou een verneukeratief lijstje!
Zet ons er ALLEEN bij als je ook andere sprints er neerzet he!
nkroeze

Berichtdoor mr_nice_guy73 » ma apr 03, 2006 7:29

nkroeze schreef:

BHV 2.77
Tank S 3.41
Hulst 3.44
LG Almere 4.13
Vechtdal 5.27

Ik vind dit nergens om gaan hoor sorry. Wat dacht je dan met deze sport dat je met €15,- een rally kon rijden het is geen darten of midgetgolf he !!! Je kunt je beter druk maken om het feit dat ze eerst zeggen dat Hans Stacey komt met een Fabia WRC en nu ineens niet :(
mr_nice_guy73

Berichtdoor PaulvH » ma apr 03, 2006 7:35

Lekker belangrijk, als of nederlandse deelnemers zich daar druk over maken. Die weten immers wat het allemaal kost en hebben waarschijnlijk gelijk in de gaten dat dat een 1 april grap is....

Het gaat hier over inschrijfgeld.......

paulvh
PaulvH

Berichtdoor Hein » ma apr 03, 2006 8:20

BHV 2.77
Tank S 3.41
Hulst 3.44
LG Almere 4.13
Vechtdal 5.27

Hoe heb je gerekend?
Met of zonder reclame van de Organisatie?
Hoeveel leden heeft je team?

Moet ik nog doorgaan? Lees de BHV Topics 2004 en 2005 maar na en pak vervolgens het reglement er bij. Dan zul je zien dat het bedrag per KM waar de BHV altijd mee schermt kunstmatig laag is gemaakt.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor admin » ma apr 03, 2006 8:29

BHV 2.77
Tank S 3.41
Hulst 3.44
LG Almere 4.13
Vechtdal 5.27

Volgens mij was het bedrag per km voor ons veel duurder in de vecthdal vorig jaar... :(
admin
Site Admin

Berichtdoor Jeroen » ma apr 03, 2006 9:06

Ik moet zeggen dat ik mbt deze discussie behoorlijk last heb van deja vu´s. Ik kan me van één van de vorige discussies over dit onderwerp nog herinneren dat kosten per km een indicatie is, maar dat ook nog speelt dat de ene kilometer de andere niet is en dan zijn er nog tal van aspecten die je ook mee moet wegen of er sprake is van voldoende value for money. Bovendien, hoe je het ook wend of keert al rij je 1000km proeven voor die € 665, het is gewoon in absolute zin meer geld dan vorig jaar. Het zou naar mijn mening de organisaties sieren als ze de hoogte van het inschrijfgeld als uitgangspunt nemen en niet als sluitstuk. Onze ambitie is om volgend jaar een heel kampioenschap te rijden, maar de moed zakt me met dit soort prijsverhogingen behoorlijk in de schoenen.
Laatst bijgewerkt door Jeroen op ma apr 03, 2006 9:25, in totaal 1 keer bewerkt.
Jeroen

Berichtdoor Hein » ma apr 03, 2006 9:23

admin schreef:

BHV 2.77
Tank S 3.41
Hulst 3.44
LG Almere 4.13
Vechtdal 5.27

Volgens mij was het bedrag per km voor ons veel duurder in de vecthdal vorig jaar... :(

Daar kwam toch een post onvoorziene uitgaven bij? :mrgreen:
Be yourself, there are too many others
Hein

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl